  • 1. Data: 2009-04-15 20:09:32
    Temat: żeby nie pielić
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    te chwasty mnie każdego roku prędzej czy później przechytrzają
    kupiałam nawet agrowłókninę ..
    wiele poradników ściółkowania na necie, ale i tak nie wiem, jak mam ją
    'zainstalować' - czy potrzeba ją czymś przymocować na brzegach, czy/i jak ją
    obłozyć ziemią - tego chyba nie da razy zrobić w jedną parę rąk?
    potrzebowałabym prostych porad a'la 'Adam Słodowy'

  • 2. Data: 2009-04-15 20:17:40
    Temat: Re: żeby nie pielić
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 22:09:32 +0200, yapann napisał(a):

> [...]
    > obłozyć ziemią - tego chyba nie da razy zrobić w jedną parę rąk?
    > potrzebowałabym prostych porad a'la 'Adam Słodowy'

    Zrób z twardego drutu takie szpilki do włosów "maxi" i przyszpilaj nimi
    włókninę do ziemi.
    --
    "Miłuj swoich wrogów. To doprowadzi ich do szału".
    ;-PPP

  • 3. Data: 2009-04-15 20:23:24
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > Zrób z twardego drutu takie szpilki do włosów "maxi" i przyszpilaj nimi
    > włókninę do ziemi.

    a ok.
    ale muszę dokupić / dobrać ziemii na wierzch, czy jak ... ? Bo jakoś nie
    widzę się w mocy przelewitować warstwy ziemi spod-eń na wierzch ..

  • 4. Data: 2009-04-15 20:53:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 22:23:24 +0200, yapann napisał(a):

    > a ok.
    > ale muszę dokupić / dobrać ziemii na wierzch, czy jak ... ? Bo jakoś nie
    > widzę się w mocy przelewitować warstwy ziemi spod-eń na wierzch ..

    :-)))
    Dziury się robi - dla posadzenia roślin, tzn nie wycina się kółek, lecz
    robi się nacięcia na krzyż (tak mw 20cmx20cm), rozchyla na chwilę powstałe
    4 rogi i sadzi roślinkę. To, co urośnie przy niej samej potem łatwo wyrwać.
    Jeśli to mają być roślinki ozdobne, to narzuć drobno zmieloną korę, choć
    oczywiście to kwestia gustu, ale w końcu nic złego. No a jeśli warzywka, to
    nie musi być ładnie, lecz pożytecznie.

  • 5. Data: 2009-04-15 20:54:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Apr 2009 22:53:36 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > oczywiście to kwestia gustu, ale w końcu nic złego. No a jeśli warzywka, to

    O, np truskawki świetnie się tak hoduje. A po włókninie sobie chodzisz i
    już.

  • 6. Data: 2009-04-16 03:52:37
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > obłozyć ziemią - tego chyba nie da razy zrobić w jedną parę rąk?
    > potrzebowałabym prostych porad a'la 'Adam Słodowy'

    Na chwasty czarna folia silosowa.

  • 7. Data: 2009-04-16 03:57:08
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > oczywiście to kwestia gustu, ale w końcu nic złego. No a jeśli warzywka,
    > nie musi być ładnie, lecz pożytecznie.

    Czarna agrowłóknina, lub z braku biała, ale przykryta korą pod białą chwaty
    miałyby dobre warunki rozwoju. Pożytecznie znaczy ekonomicznie - każda praca
    kosztuje. Nacięcie na agrowłokninie nie musi btć takie duże, no chyba, że ma
    tam wyrosnąć krzak ziemniaków.

  • 8. Data: 2009-04-16 04:04:30
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > O, np truskawki świetnie się tak hoduje. A po włókninie sobie chodzisz i
    > już.

    Albo jak jest ich dużo jeździsz wózkiem - dwa kółka rowerowe (takie
    dziecięce, ale o szerokich oponach) stałe, dwa skrętne, siedzenie dla
    zbieracza, półka na łubianki. Jedzie się tym wózkiem odpychając się nogami,
    tyłem do kierunku jazdy i zbiera truskawki. W takim układzie sadzi się
    truskawki w dwa rzędy, ale w zygzak - tak, aby znalazły się między nogami
    zbieracza (wewnątrz ramy wózka). Kółka skrętne wleczone.

  • 9. Data: 2009-04-16 07:30:34
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > Dziury się robi - dla posadzenia roślin, tzn nie wycina się kółek, lecz
    a ja już mam troche bylin to chyba bez kółek się nie obejdzie
    no i jeszcze pytanie - czy pod to przekopywać ziemię czy zostawić ubitą
    czy chwasty (jeszcze nieliczne) usuwać czy same się wyprowadzą

  • 10. Data: 2009-04-16 07:39:44
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > a ja już mam troche bylin to chyba bez kółek się nie obejdzie
    > no i jeszcze pytanie - czy pod to przekopywać ziemię czy zostawić ubitą
    > czy chwasty (jeszcze nieliczne) usuwać czy same się wyprowadzą

    Ziemia powinna być uprawiona. Warto też w miejscu linii nasadzeń zrobić
    nieckę, tak aby z obszaru sąsiedniego spływała woda pod rośliny, zwłaszcza
    jezeli zagonek / grzadka będa ściółkowane folią. Jeżeli była przekopana i
    nawieziona chwasty wystarczy wygracować - warto kupić sobie gracę to bardzo
    wygodne narzędzie do ścinania chwastów jeżeli nie wyrywa się ich z
    korzeniami.