  • 1. Data: 2009-04-16 16:42:28
    Temat: Przygotowanie "roli" pod trawę/trawnik
    Od: "Robert K." <r...@p...naOnecie.pl>

    Witam!

    Właśnie zadzwonił do mnie Ojciec z prośbą, żebym wyszukał mu jakiejś porady,
    co niniejszym czynię :-)

    Otóż Rodzice na stare lata mają już chyba dość prac "polowych", więc
    zamierzają część działki przeznaczyć pod zasiew trawy. Potem chyba dojdą
    jakieś krzewy, może ze dwa/trzy drzewka owocowe. Nie wiem...
    W każdym bądź razie sprawa wygląda tak, że od niepamiętnych czasów działka
    wykorzystywana była jako typowy ogród warzywny - cebulka, pomidory, sałata,
    czosneczek, ziemniaki, marchewka... długo by wymieniać. Jak taką "rolną"
    ziemię przygotować teraz pod trawę? Czy trzeba dać jej np. z rok leżenia
    ugorem? Jakieś specjalne przekopanie/grabienie/nawozy? A może jednak
    konieczne będzie nawiezienie jakieś "specjalnej" gleby?
    Zarówno Rodzice jak i ja kompletnie nie jesteśmy "w temacie", więc lepiej
    popytać fachowców. Szkoda byłoby się narobić a potem patrzeć, jak pięknie
    rosną wszelakie chwasty - a trawy jak na lekarstwo.
    Rzucicie garścią porad?