  • Data: 2015-07-05 13:52:22
    Temat: Re: ej solarnicy
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 5 lipca 2015 13:43:29 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Np proszę, a u mnie płytowy wymiennik ciepła z c.o. Hydraulik aż się
    > udławił petem jak się dowiedział po co to montuje. Zapewne w okolicy już
    > krąży urban legend o idiocie co baseny podpina co c.o.

    Czeemu? Jakbym mial basen tez bym go do pompy ciepla podlaczyl wymiennikiem :-)

    > PS. Basen stoi na kostce - bez izolacji. Boki nie sa izolowane. Tylko
    > przykryty i tyle. Wieczorem 40 stopni. Rano po wymieszaniu 36. Koleś od
    > swiadectwa energetycznego "naukowo mi wyliczył" że basen będzie szybciej
    > oddawał cieplo niż dam radę go nagrzewać, a w ogóle to pójdzie z tona
    > węgla na tydzień przy takich ucieczkach ciepła.

    Zapodaj wymiary basenu i z czego jest zrobiony - sprobujemy policzyc ;)

    > PS. Solary sux. Ale i tak mam w zapasie w postaci ze 300m czarnej rurki
    > i 2 lata temu działały rzucone na trawę ;)

    U mnie z ~40m szlaucha ogrodowego (zielonego) do podlewania (polowa 3/4',
    polowa 1/2') lezacego na trawie spuszczam pod dosc duzym cisnieniem wode
    o temperaturze "nie da sie dotknac tak parzy" przez jakas minute :)
    Potem leci zimna. Po 15 minutach znowu musze spuszczac przez minute letnia
    (nie da sie nia schlodzic). Testowane przy wczorajszych >30stC upalach jak
    dziure kopalem i sie chlodzilem szlauchem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.