  • 71. Data: 2018-03-14 22:02:39
    Temat: Re: ierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 12:42:18 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Co? Jak gdzie?
    > Ja podawałem że przez podłogę z 10cm styro ucieka 2% całego ciepła.
    > Przy 20cm byłby pewnie 1%. Zamiast 1k zapłaciłby 1,01k pln, to nie jest
    > dwa razy więcej ;)

    mówie o podłodze :) O tym co wlasnie napisales - z jednego procenta robi sie dwa.
    Mnie uczyli ze to dwa razy tyle :)
    Nie ma sensu ocieplac grubo podłogę gdy ucieka gdzie indziej. Ale nie ma sensu jej
    nie ocieplić jesli wszystko inne jest w energooszczednym standarcie.

    b.

  • 72. Data: 2018-03-14 22:10:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 22:02:41 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > Nie ma sensu ocieplac grubo podłogę gdy ucieka gdzie indziej. Ale nie ma sensu jej
    nie ocieplić jesli wszystko inne jest w energooszczednym standarcie.

    A jaki jest sens dawać 20cm zamiast 10cm skoro tylko równowartość marnej FLASZKI
    rocznie zyskamy a zwrot naście lat?

  • 73. Data: 2018-03-14 22:13:51
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    nie ocieplić jesli wszystko inne jest w energooszczednym standarcie.

    Ile PLN zainwestowaleś w (jak gruby styro) w poasadzke w domu który teraz budujesz?

  • 74. Data: 2018-03-14 22:28:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 22:13:54 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > >
    > Ile PLN zainwestowaleś w (jak gruby styro) w poasadzke w domu który teraz budujesz?

    3400zł

    b.

  • 75. Data: 2018-03-14 22:37:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 22:29:00 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    PLN zainwestowaleś w (jak gruby styro) w poasadzke w domu który teraz budujesz?

    > 3400zł
    A gdybys tylko 1700zł zainwestował(znaczy dał polowę tego co tam nasz w posadzce) to
    o ile rocznie Twoje rachunki na grzanie todółki;) wzrosly by?

  • 76. Data: 2018-03-14 22:51:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 22:37:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    to o ile rocznie Twoje rachunki na grzanie todółki;) wzrosly by?

    a skad mam wiedziec? Wszystko strzały w ciemno.

    adam napisał:
    Styropian 10cm:
    W grunt idzie 2,1W/m2

    Styropian 20cm:
    W grunt idzie 0,9W/m2

    mam jakies 100m2 czyli w podłogę pójdzie 90W zamiast 210.
    To da oszczednosc liczac całkiem z kapcia jakies 170zł. Czyli zwrot w 10lat, co jakos
    tam akceptowalne byłoby. Z tym ze ja mam nieco gorszy styropian niz z parametrów
    adama, czyli zysk nieco wiekszy.

    b.

  • 77. Data: 2018-03-15 00:11:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 marca 2018 22:51:32 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    jakos tam akceptowalne byłoby. Z tym ze ja mam nieco gorszy styropian niz z
    parametrów adama, czyli zysk nieco wiekszy.

    IIIIIIllllle?
    Jeżeli różnica ~120W to dla Ciebie 170 pln, to cały dom z zapotrzebowaniem
    ok 7kW zużywałby energii za 10k pln :-) Coś popłynąłeś z tymi
    obliczeniami ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2018-03-15 07:39:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 marca 2018 00:11:15 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > Jeżeli różnica ~120W to dla Ciebie 170 pln, to cały dom z zapotrzebowaniem
    > ok 7kW zużywałby energii za 10k pln :-) Coś popłynąłeś z tymi

    abo dałeś moc - to weź z tego zrób energię, to ozc podaje takie dane?
    A poza tym - ja liczę dla grzania prądem w II taryfie, ty dla PC z niezłym COPem.
    Muszą wyjść różnice. Zapotrzebowanie całości mojegu budynku szacuję na 3kW.

    b.

  • 79. Data: 2018-03-15 08:14:49
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > Jeżeli różnica ~120W to dla Ciebie 170 pln, to cały dom z zapotrzebowaniem
    > ok 7kW zużywałby energii za 10k pln :-) Coś popłynąłeś z tymi

    zaszedłem na budowę i pomierzyłem temperaturę fundamentów dam gdzie sie dostałem od
    środka, wychodzi ok. 9stopni, faktycznie wyzej niz przyjąłem do obliczeń.

    b.

  • 80. Data: 2018-03-18 16:25:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 15.03.2018 o 07:39, Budyń pisze:
    > Zapotrzebowanie całości mojegu budynku szacuję na 3kW.

    Budyń, same straty na wentylacji to będą jakieś 1500W przy 20C wew. i
    -20C na zew. Realne będzie jakby te 3kW co podałeś przyjąć jako straty
    przez przenikanie + wentylacja = 4,5kW

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz