  • 81. Data: 2018-03-18 16:35:42
    Temat: Re: ierwsza zima z pompą ciepła 7 kW - wrażenia
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 14.03.2018 o 12:42, Adam Sz. pisze:
    > Ja podawałem że przez podłogę z 10cm styro ucieka 2% całego ciepła.

    Ja ma w swoim OZC że w podłogę ucieka 10,5% (przy 15cm styro) także
    jakiś duży rozrzut podajesz. Przy 10cm wyliczone było na 13,5% co
    odpowiadało jakoś 630kWh/rok. SCOP ~3.0, czyli 210kWh * 0,58zł = ~120zł

    Czyli podobnie jak pisze Budyń, te 5cm ekstra zwróci mi się w ~12 lat -
    do zaakceptowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 82. Data: 2018-03-18 16:48:53
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 marca 2018 16:25:22 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Budyń, same straty na wentylacji to będą jakieś 1500W przy 20C wew. i
    > -20C na zew. Realne będzie jakby te 3kW co podałeś przyjąć jako straty
    > przez przenikanie + wentylacja = 4,5kW

    ja sobie założyłem jakies minimalne przypływy w rekuperatorze.
    Oficjalnie 400m3 x wymiana 1/h x dT (dla średniej a nie maksymalnej różnicy
    temperatur) daje straty ciepła 408W. Jak zmniejsze wentylacje to mniej. Sprawnosc
    reku przyjąłem 80%,
    Dla -20 czyli max wychodzi 1088W.

    b.

  • 83. Data: 2018-03-18 17:02:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 18.03.2018 o 16:48, Budyń pisze:
    > Sprawnosc reku przyjąłem 80%,

    Pewnie wielkiej różnicy w takim razie to nie zrobi, ale taka sprawność
    to może będzie ale jak postawisz go w ogrzewanym pomieszczeniu albo
    przynajmniej takim które ma te kilka stopni na plusie w najgorsze mrozy.
    Patrząc po swoim, też 400m3.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 84. Data: 2018-03-19 06:16:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-03-18 o 16:48, Budyń pisze:
    > Sprawnosc reku przyjąłem 80%,
    > Dla -20 czyli max wychodzi 1088W.

    Wydaje mi się to absolutnie niemożliwe.
    Przy silnych mrozach rekuperator zwyczajnie zamarznie i będzie się
    posiłkował grzałką albo zmniejszy przepływ.

    Ja na czas silnych mrozów zmniejszam przepływ do 50 m3/h. Jest ok. Bez
    porównania lepiej od dużego mieszkania w bloku.

    --
    MN

  • 85. Data: 2018-03-19 08:30:28
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 marca 2018 06:30:02 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > Ja na czas silnych mrozów zmniejszam przepływ do 50 m3/h. Jest ok. Bez
    > porównania lepiej od dużego mieszkania w bloku.

    czyli potwierdzasz ze małą mocą opędzę wentylacje :)

    b.

  • 86. Data: 2018-03-26 11:17:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Srednia temperatura - 20 w zime to na Grenlandii nie wystepuje, jest wyzsza. Srednia
    temperatura w zime w Polsce to ok 0°C.

  • 87. Data: 2018-03-26 17:39:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Srednia temperatura - 20 w zime to na Grenlandii nie wystepuje, jest wyzsza.
    Srednia temperatura w zime w Polsce to ok 0°C.

    Ale i Marcin i Budyń piszą o "silnych mrozach" nie o "średniej". No
    chyba że ja czegoś nie widzę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 88. Data: 2018-03-26 19:09:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Widzisz wszystko to co chcesz widziec.

  • 89. Data: 2018-03-26 21:04:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Widzisz wszystko to co chcesz widziec.

    Dlaczego "kogutek" na Ciebie piszą?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 90. Data: 2018-03-26 21:17:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Od lat jestem tu jako kogutek. Taki adres mam. Ksywki sie zmienialy kogutek w adresie
    byl zawsze.