  • 1. Data: 2019-02-01 12:08:32
    Temat: izolacja termiczna (nietypowe)
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    Taka sytuacja:
    Płyta gazowa gdzie największy palnik jest przy ścianie.
    Na ścianie płyta meblowa z jasnym laminatem (kronopol czy cuś takiego)
    Odległość od ściany jest na tyle mała że temperatura mogłaby spowodować
    uszkodzenie laminatu.
    Rozwiązanie doraźne: o ścianę oparta jest szyba kominkowa szerokości
    płyty gazowej, a za szybą włożona sklejka 10 mm.
    Sklejka izoluje wystarczająco skutecznie i laminat jest chroniony, ale
    niestety sama sklejka brązowieje przy palniku i po pewnym czasie wygląda
    obleśnie.
    Zastanawiam się czy sprawy nie rozwiązałaby wymiana tej sklejki na płytę
    wapniowo-silikatową używaną do izolowania kominków (nie będzie się
    przypalać jak drewno sklejki), ale musiałbym ją ściąć z normalnej
    grubości do max. 12 mm
    Czy silikat o takie grubości będzie izolował nie gorzej od sklejki ?
    Bo jeżeli nie to cała robota nie warta zachodu.
    Może ktoś juz ćwiczył pocienianie takiej płyty i wie jakie są skutki

    Wiem, wiem. Wymienić płytę gazową na indukcję itd. Nie o to mi chodzi
    (póki co)
    Z góry dzięki

  • 2. Data: 2019-02-01 12:33:00
    Temat: Re: izolacja termiczna (nietypowe)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 lutego 2019 12:08:54 UTC+1 użytkownik Roman Rogóż napisał:

    > Czy silikat o takie grubości będzie izolował nie gorzej od sklejki ?
    > Bo jeżeli nie to cała robota nie warta zachodu.
    > Może ktoś juz ćwiczył pocienianie takiej płyty i wie jakie są skutki
    Płyty szamotowe

  • 3. Data: 2019-02-01 12:38:59
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Aerozel - cienkie i ma doskonale wlasciwosci izolujace. Obejrzyj jakies
    filmy na necie - robi wrazenie.
    Na allegro i olx widzialem oferty ludzi sprzedajacych/docinajacych plyty
    na wymiar.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2019-02-01 12:40:12
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    np. tutaj mozna zobaczyc jak dziala:
    https://www.youtube.com/watch?v=kz95RnIG0NY
    Piotr

  • 5. Data: 2019-02-04 08:13:24
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-02-01 o 12:40, gobo pisze:
    > np. tutaj mozna zobaczyc jak dziala:
    > https://www.youtube.com/watch?v=kz95RnIG0NY
    > Piotr
    Hmm
    Faktycznie robi wrażenie na tym filmie, ale wygląda to trochę jak mata
    azbestowa i to co znajduję do kupienia w internecie podobnie.
    Nie wiem czy przejdzie ocenę akceptacyjną żony. Sklejka przynajmniej
    wyglądała jak drewno i za rudą szybą kominkową w zasadzie nie odróżniała
    się od panela obok, stąd moje pytanie o silikat który jest równomiernie
    biały i w miarę gładki.
    Rozglądałem się tez na płytkami z szamotu. Niestety takiej cienkiej nie
    spotkałem, a zmniejszenie grubości w warunkach domowych to praktycznie
    niewykonalne.
    Chyba po prostu zaryzykuję i kupię 1 sztukę płyty silikatowej i
    "zerżnę" 12 mm taflę bo jest dość miękka.