    Subject: Re: jak przymocowalibyście takie coś
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 6 Mar 2018 20:46:42 +0100

    W dniu 2018-03-06 o 18:49, quent pisze:
    > http://178.182.254.185/moments/mo/sharing/2APSHQBdv
    >
    > W środku tych otworów w połowie wysokości jest zwężenie aby mógł się
    > oprzeć kołnierz śruby.
    >
    > Myślałem o jakichś długich na 20cm wkrętach, które weszłyby w fugę
    > między kostkami.
    >
    > Macie jakiś lepszy pomysł?

    Jeżeli ma się tylko trzymać kostki, wystarczy zastosować zwykłe,
    najzwyklejsze kołki, osadzone w wywierconych otworach w kostce.

    Dla wzmocnienia, można pod tą kostką oraz kilkoma-kilkunastoma,
    sąsiadującymi kostkami wylać dodatkowo zaprawę cementową, tak, aby wraz
    z tymi kostkami utworzyć stabilne podłoże o większej powierzchni.

    Jeżeli ma być mocno osadzone to nie mocować tylko do kostki. Zastosować
    długie (np. 1m), gwintowane śruby tak, aby przeszły przez kostkę,
    warstwę podłoża w ziemię. Dokładnie tak samo jak się wbija uziomy.
    Oczywiście można też użyć uziomy, ale pręty gwintowane to groszowa sprawa.

    Aby nie rozklepać gwintowanego pręta, trzeba na jego górnym końcu
    nakręcić przedłużone nakrętki
    http://mixstor.pl/glowna/1239-np10x30-5904722420779.
    html - 3-4 sztuki na
    każdym pręcie, dobrze skontrowane.

    W kostce trzeba wywiercić otwory o średnicy większej od tych nakrętek.
    Po wbiciu pręta w ziemię, dwie nakrętki pozostaną w kostce. Można je
    zacementować, aby zabezpieczyć pręt przed obracaniem się w czasie
    nakręcania nakrętek. Przed nakręceniem ich w odpowiednie miejsce pręta,
    można gwint posmarować klejem anaerobowym, który zabezpieczy te nakrętki
    przed odkręcaniem się lub obracaniem się pręta podczas mocowania progu.
    Przykręcić próg, najlepiej przy użyciu nakrętek kołpakowych
    http://mixstor.pl/glowna/1233-nok8-5904722420762.htm