  • 11. Data: 2009-01-06 11:50:50
    Temat: Re: jak zwiększyć wilgotność w domu?
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    news:gjv8g7$378$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> wrote in message
    >
    > Akwarium. Ale to też sposób na jeden pokój jest raczej.

    mam 120l - za mało

    Adam

  • 12. Data: 2009-01-06 11:56:27
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:gjvfp0$lps$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "tama" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > Nie wiem jak to możliwe. U mnie wzrost wilgotności jest ogromny właśnie
    > dzięki roślinom. Kaktusy, bluszcz i inne.

    wszystko zalezy od wymiany powietrza i temperatury w miesczaniu.
    Wietrzenie i nieszczelne okna , wentylacja i wysoka temperatura w
    mieszckaniu powodują wzrost wysuszenia

    Stosunek rzeczywistej zawartości pary do maksymalnej mozliwej w danej temp
    nazywamy wilgotnością względną. Wyrażamy go w procentach. Jeśli więc 1 m3
    powietrza o temperaturze 20°C zawiera 8,8 g pary wodnej, czyli połowę
    ilości, która odpowiada stanowi nasycenia (17,6 g), jego wilgotność względna
    wynosi 50%.
    Przy tej samej zawartości wody, lecz po podgrzaniu do 25°C, wilgotność
    względna powietrza spadnie do około 35%, choć pary mamy tyle samo. Z kolei
    obniżenie temperatury powietrza do 15°C spowoduje wzrost wilgotności
    względnej do 70%. Przy temperaturze 9°C osiąga ono stan nasycenia (100%
    wilgotności względnej). Przy dalszym schładzaniu nadmiar pary się wykropli.

  • 13. Data: 2009-01-06 11:58:48
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    > Użytkownik "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Proszę napisz jaki mas nawilzacz i ile podnosi wilgotność i ile metrów
    > szściennych na pokój?
    >
    > Teoretycznie rozwiazanie jest proste. Jesli nie masz nic gazowego. to
    > uszczelnic okna i mało wietrzyć. przy takich temperaturach to na
    > zewnwtrz jest wilgotność 80% a jak powietrze wejdzie do domu to tu ma juz
    > wilgotnośc 20% :(

    Nawilżacz mam Boneco na jeden pokój w ciągu nocy zużywa około 5-6 litrów
    wody.
    niestety mam kocioł gazowy z otwartą komorą i doszczelnienie wszystkiego nie
    wchodzi w rachubę.
    kwiatków jest około 20 doniczek w tym jakieś fikusy i inne do sufitu.

    Adam

  • 14. Data: 2009-01-06 12:02:19
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "tama" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wyłączyć wentylację. Uszczelnić okna. Obniżyć temperaturę, jeżeli jest
    większa niż 22. Więcej kwiatków.
    Ustawić np na szafie naczynia w kształcie dużej tacy, ze odwróconym słoikiem
    do góry dnem słoikiem pełnym wody, żeby odparowana była cały czas
    uzupełniania.
    Nie widzę szansy, żeby dalej było sucho.

    W pokoju o kubaturze 50m3 wystarczy pół litra wody do zapewnienia właściwej
    wilgotności, to jakim cudem nie zapewni jej odparowanie kilku litrów? Bajki
    jakieś.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2009-01-06 12:17:06
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > nie wchodzi w rachubę.
    > kwiatków jest około 20 doniczek w tym jakieś fikusy i inne do sufitu.

    Jak nie straciłes cierpliwosci to napisz -proszę bardzo ładnie :)
    Jaki Boneco? talerzowy z oczyszczczem? bo własnie mam zamiar kupić do
    pokoju...

  • 16. Data: 2009-01-06 12:35:43
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

> [...]
    > Jak nie straciłes cierpliwosci to napisz -proszę bardzo ładnie :)
    > Jaki Boneco? talerzowy z oczyszczczem? bo własnie mam zamiar kupić do

    mam taki:
    http://www.boneco.com/en-us/Products/Ultrasonic/U713
    5
    oczyszczacz sobie odpuscilem ze wzgledu na obsluge - mycie.
    w moim obsługa ogranicza sie do uzupełnienia wody (może być kranówa) i co
    jakiś czas wymiany wkładu zmiękczającego - średnio raz na sezon grzewczy.

    Adam

  • 17. Data: 2009-01-06 14:50:47
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 10:13:02 +0100, Adam napisał(a):

    > za szybko wysycha :-(
    > szukam rozwiązania bardzie permamentnego - uprzedzam mycie podłóg też nie
    > wchodzi w rachubę
    >
    > Adam

    No to weź się za hodowlę roślin doniczkowych. Ja mam problem z nadmiarem
    wilgotności w domu.

  • 18. Data: 2009-01-06 14:56:04
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-01-06 09:56, Niejaki/a Adam bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > witam,
    > czy ktoś ma jakiś patent/pomysł na zwiększenie wilgotności w domu?
    > nawilżacz wystarcza na jeden pokój a u mnie w całym domu jak na saharze.

    Przezytalem wszystkie posty i tak z ciekawosci spytam -to gdzei ty
    mieszkasz ze masz takie warunki???

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 19. Data: 2009-01-06 14:58:52
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Adam pisze:
    > witam, czy ktoś ma jakiś patent/pomysł na zwiększenie wilgotności w
    > domu? nawilżacz wystarcza na jeden pokój a u mnie w całym domu jak na
    > saharze.

    A jaka masz temperaturę w tym swoim domu, że tak się zapytam?

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 20. Data: 2009-01-06 15:04:36
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    > Dnia Tue, 6 Jan 2009 10:13:02 +0100, Adam napisał(a):
    >
    > No to weź się za hodowlę roślin doniczkowych. Ja mam problem z nadmiarem
    > wilgotności w domu.

    jest około 20 doniczek w tym kilka kwiatów do sufitu - nie za bardzo jest
    miejsce na następne

    Adam