  • 21. Data: 2009-01-06 15:05:56
    Temat: Re: jak zwiększyć wilgotność w domu?
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:gjvrjd$dfc$2@news.wp.pl...
    > A jaka masz temperaturę w tym swoim domu, że tak się zapytam?

    między 18 a 20 w zależności gdzie się mierzy

    Adam

  • 22. Data: 2009-01-06 15:46:31
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Adam pisze:
    > Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > między 18 a 20 w zależności gdzie się mierzy

    A grzejniki gorące, ze nie da się ich dotknąć?

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 23. Data: 2009-01-06 18:26:19
    Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl>

    > A grzejniki gorące, ze nie da się ich dotknąć?

    Na dole:
    - ciepła podłoga o powierzchni jakiś 8m2
    - jeden grzejnik włączający się od czasu do czasu - zazwyczaj letni lub
    zimny
    na górze:
    - pokój dzienny płączony z holem grzejnik ciepło-gorący
    - sypialnie grzejniki letnio-zimne
    - łazienka ciepła podłoga jakieś 8m2 + drabinka ciepło-gorąca.

    ciepło-gorące: temperatura się zmienia od temp ciała do gorącej ale nie
    parzącej.

    Adam

  • 24. Data: 2009-01-06 18:37:57
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    tama wrote:

> [...]
    > w pokoju 18 roslin (na takin słupku kwietniku) i ttych okolicach jest
    > wilgotność większ o jakieś 10% ale już w metr dalej tez sucho. mozna do
    > podstawek doniczek nasypać keramzyt i nasaczać go wodą.
    >
    > pralka powieszonego prania w kuchni nie zmienia wilgotności. mokry recznik
    > na kaloryferze prawie tez nie - ok 1%
    > godzinne prasowanie zelazkiem z wytwornicą pary (1 l ) podwyzsza o jakieś
    > 3-4%
    > % litrowy garnek z gotujaca wodą ok 30% wiecej przez czs gotowania po
    > dwóch godzinach stan wraca do stałej suszy
    > Te pomiary stąd ze szukam wszystkich rozwiazań.

    Jeśli wilgotność spada to znaczy, że para gdzieś ucieka...

    Krzysiek Rudnik

  • 25. Data: 2009-01-06 19:36:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 19:37:57 +0100, Krzysztof Rudnik napisał(a):

    > Jeśli wilgotność spada to znaczy, że para gdzieś ucieka...
    >
    > Krzysiek Rudnik

    Hie, hie, pewnie dobrą wentylacją :-)

  • 26. Data: 2009-01-06 20:29:48
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Marek Kutyla pisze:
    > Przezytalem wszystkie posty i tak z ciekawosci spytam -to gdzei ty
    > mieszkasz ze masz takie warunki???

    Ja zastanawiam się natomiast czy to aby nie jakiś wstrętny wirus
    (bynajmniej nie filipiński) zaatakował nos i gardziel autora wątku
    powodując wzmożone uczucie suchości.

  • 27. Data: 2009-01-07 09:16:28
    Od: Stalker <t...@i...pl>

    tama pisze:
    > mokry recznik na kaloryferze prawie tez nie - ok 1%

    A z ciekawości skąd te dane?

    Stalker

  • 28. Data: 2009-01-07 10:42:09
    Od: "tama" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A z ciekawości skąd te dane?
    >
    > Stalker
    są teraz mierniki wilgotności - np z termometrem lub z zegarem -mozna kupić
    na allegro.

    wiem ze para ucieka- ale uszelnianie okiem + zasłanianie wentylacji przy
    piecyku gazowym w łazience i kuchence gazowej wydaje mi sie mało bezpieczne.
    z drugiej strony nigdy ani altem ani zimą nie mam zaparowanych szyb czy
    lustra w łazience. Tempratura w mieszkaniu
    od 18 na podłodze do 26 pod sufitem.
    znalazłam takie coś http://www.karmazyn.com.pl/az-popr.htm druga pozycja-
    higrostat. chyba podłacze grzałke szklankowa to tego,włozę 5 litrowy
    garnek i zobaczę jak bedzie sie zmieniać wilgotnosc

  • 29. Data: 2009-01-07 10:56:13
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 16:04:36 +0100, Adam napisał(a):

    > jest około 20 doniczek w tym kilka kwiatów do sufitu - nie za bardzo jest
    > miejsce na następne
    >
    > Adam

    No nie wiem, ja mam doniczek i donic ze 30 w jednym tylko pokoju, w kazdym
    zas parapety zatłoczone zimą - rośliny tarasowe nie wszystkie się nadają do
    przechowywania w piwnicy... Zwiększ ilość, zwiększ ilość ;-P

  • 30. Data: 2009-01-07 11:14:20
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > do
    > przechowywania w piwnicy... Zwiększ ilość, zwiększ ilość ;-P

    ty znowu coś masz :-( ... i to jest jedyne słuszne rozwiązanie... bo ty tak
    masz :-( ... ale nie każdy lubi mieszkać w oranżerii... zresztą nawet
    najtańszy nawilżacz daje więcej wilgoci, niz cały parapet roślinności,
    autor posta ma albo urządzenie mocno wysuszajace (kominek, DGP, gorące
    kaloryfery, piec ciągnący powietrze z pomieszczenia), albo... niesprawny
    higrometr :-)

    --
    pozdrawiam
    robert