  • 21. Data: 2013-11-19 06:52:29
    Temat: Re: jaki eko-groszek na co zwaracac uwage (laik)
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    news:l6e1p4$7k5$1@news.dialog.net.pl...

    > Czyli w kuchni wszyscy mamy kotły, a nasze kobiety czasami suszą włosy
    > piecami ;)

    Próbowałeś się ogolić tramwajem?
    Wszak i tramwaj i brzytwa z żelaza ;)

  • 22. Data: 2013-11-19 20:55:17
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 18:57:24 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Przede wszystkim nie zamykaj czopucha. Przy kotłach z nadmuchem nie
    >
    > wolno tego robić.
    >
    > Jeżeli chodzi o niespalony węgiel to możliwe, że trafiłeś na dostawcę
    >
    > kombinatora, który miesza różne węgle. Sam nawet w tym roku wziąłem na
    >
    > próbę tani węgiel, który w ogóle nie chce się palić. Po prostu gaśnie.
    >
    > Tak jak kolega dolniak napisał, zanim kupisz węgiel, należy kupić worek
    >
    > i przetestować. Jak jest OK wtedy kupować więcej tego samego węgla.

    Mysle. ze wentylator jest przewymiarowany.
    Ustawilem juz na najnizszym biegu ( 1. z 25ciu), a i tak, , kiedy sie wlaczal, to
    tak przedmuchiwal kociol, ze temperatura natychmiast spadala o 5- nawet 7 stopni w
    dol.
    Wczoraj telefonowalem do producenta sterownika z pytaniem, co zrobic, a on mowi, zeby
    przytkac jakas blacha wlot do wentylatora.

  • 23. Data: 2013-11-19 20:57:56
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 19:06:31 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Napisz jaki to kocioł i z jakim palnikiem?

    DOMO-OPAL
    EkoCenter Sp. z o.o.
    Piekarzew 26
    Pleszew

    Ale po co ci te dane ?
    Przeciez wazny jest problem , a producentow jest multum...

  • 24. Data: 2013-11-19 21:29:12
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > DOMO-OPAL
    > EkoCenter Sp. z o.o.
    > Piekarzew 26
    > Pleszew

    > Ale po co ci te dane ?
    > Przeciez wazny jest problem , a producentow jest multum...

    Jaką ma retortę (palnik) i podajnik?
    Stalowa, okrągła retorta i stalowy ślinmak czy też jest to podajnik
    żeliwny z żeliwnym ślimakiem i porostokątnym palnikiem?

    Jest to ważne, bo od tego zależy gdzie szukać problemu.

  • 25. Data: 2013-11-19 23:57:17
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 listopada 2013 21:29:12 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > żeliwny z żeliwnym ślimakiem i porostokątnym palnikiem?
    >

    > Jest to ważne, bo od tego zależy gdzie szukać problemu.

    Slimak jest stalowy, retorta chyba zeliwna...

  • 26. Data: 2013-11-20 00:02:06
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 11:05:19 UTC+1 użytkownik jan dolniak napisał:
    > Witam
    >
    > Tak jak napisal zbigi:mniej węgla,więcej powietrza.
    >
    > 1 Spróbuj ustawić dmuchawę na polowę zakresu.Podajnik ustaw na minimalną pracę(tak
    z5sek)i pauzę z 90 sek Zobacz co się dzieje,za 2-3 godziny skróć/wydluż
    pauzę>Generalnie-kombinuj,co się nauczysz,to twoje.

    > 2 Ściągnij gościa który ten piec instalowal.W ramach zaplaty ma obowiązek
    bezplatnie ustawić parametry(chyba,że tego w umowie nie bylo).

    > Ostatnio pojawia się groszek koksujący.Niby wartość opalowa wysoka (26-28Mj)a
    bardzo trudno się spala calkowicie.Pomaga zmiana dostawcy.

    > Uwaga nie na temat:piec czści się przynajmniej raz w tygodniu,nie raz w sezonie:)
    >
    > pozdro dolniak

    Przytkalem wlot do wentylatora o jakies 80% i od razu pali sie lepiej - spokojnym
    plomieniem, a temperatura , po wlaczeniu wentylatora, spada najwyzej o 2 st C.
    Wiec jest chyba znacznie lepiej.

  • 27. Data: 2013-11-21 12:47:38
    Od: dolniak <d...@g...com>

    No dobrze,a co z węglem?Zostaje ,czy go za malo(p Kociol szybko osiąga zadaną
    temperaturę?
    Czy nie jest tak,że razem z dmuchawą zalącza(la) się pompa,która studzila piec?
    taki spadek temperatury zdarzal się przy mialowych,przy retortowym trudno mi
    uwierzyć,chyba,że piec za maly...
    Pozdro dolniak

  • 28. Data: 2013-11-22 23:14:52
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 listopada 2013 12:47:38 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
> [...]
    >
    > taki spadek temperatury zdarzal się przy mialowych,przy retortowym trudno mi

    Pompka chodzi caly czas na niskim biegu.
    Zawor 4-drozny prawie zamkniety - na 1, lub na 2.
    Piec 12-20 KW, a grzeje w 2 pomieszczenach dobrze, a reszta ponizej komfortu.

  • 29. Data: 2013-11-23 03:41:28
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <7...@g...c
    om>

    napisał:

    > Jak ktośbędzie na Pomorzu to zapraszam do obejrzenia kotła który pospawałem z ojcem
    w roku chyba 1994
    > Działa do dzisiaj a myślę że i sprawnościa nowoczesne "wiesmany" pokonuje.
    > Zrobiony z odpadów(blachy, rury) po demontażu poniemieckiej kotłowni w lokalnej
    jednostce wojskowej.
    > Nie wiem co Niemce za stal wtedy mieli ale póki co korozji na niej niej widać.Chyba
    z 5 czy 6 takich kotłów wtedy pospawalismy.

    Fajny zabytek. Pali jak smok, i trzeba mieszkac w kotłowni.
    Odtawic na podwórko i czasami popodziwiać.Sprawdzić czy ptaki
    juz wewnątrz gniazda pozakładały :)

    Nie na współczesne czasy....

    --
    Pozdr. Z_D