  • 11. Data: 2013-11-16 22:33:39
    Temat: Re: jaki eko-groszek na co zwaracac uwage (laik)
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Marek napisał(a):
    [...]
    > U mnie jest niespalony wegiel w popiele.
    > Czopuch przymknalem, wentylator na min....co jeszcze zrobic ?
    > Zmniejszyc podawanie wegla ?

    IMO dać więcej powietrza i ewentualnie zmniejszyć ilość węgla.
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 12. Data: 2013-11-17 08:38:40
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 22:33:39 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:
    > Marek napisał(a):
    >
    > [...]
    >

    > IMO dać więcej powietrza i ewentualnie zmniejszyć ilość węgla.
    >
    > --
    >
    > zbigi i stopka zastępcza

    Bylo wiecej powietrza i tez sie nie spalalo.

  • 13. Data: 2013-11-18 11:05:19
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Tak jak napisal zbigi:mniej węgla,więcej powietrza.
    1 Spróbuj ustawić dmuchawę na polowę zakresu.Podajnik ustaw na minimalną pracę(tak
    z5sek)i pauzę z 90 sek Zobacz co się dzieje,za 2-3 godziny skróć/wydluż
    pauzę>Generalnie-kombinuj,co się nauczysz,to twoje.

    2 Ściągnij gościa który ten piec instalowal.W ramach zaplaty ma obowiązek
    bezplatnie ustawić parametry(chyba,że tego w umowie nie bylo).

    Ostatnio pojawia się groszek koksujący.Niby wartość opalowa wysoka (26-28Mj)a bardzo
    trudno się spala calkowicie.Pomaga zmiana dostawcy.
    Uwaga nie na temat:piec czści się przynajmniej raz w tygodniu,nie raz w sezonie:)
    pozdro dolniak

  • 14. Data: 2013-11-18 18:51:47
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "jan dolniak" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > 2 Ściągnij gościa który ten piec instalowal. W ramach zaplaty ma
    > obowiązek bezplatnie ustawić parametry
    >(chyba,że tego w umowie nie bylo).

    Jak kupisz telewizor to także wydzwaniasz do sprzedawcy, kiedy tylko
    chcesz zmienić ustawienia?

    > Uwaga nie na temat:piec czści się przynajmniej raz w tygodniu,nie raz
    > w sezonie:)

    Po pierwsze nie piec tylko kocioł, różnica podobna jak pomiędzy
    motolotnią, a motorówką :)
    Po drugie kotły czyści się tak często jak często tego wymagają.
    Jak masz ch...owy kocioł z wymiennikiem poziomym (poziome półki lub
    poziome rury) i ch...owy węgiel to musisz czyścić nawet i 2 razy w
    tygodniu. Jak masz porządny kocioł z pionowym wymiennikiem (pionowe
    kanały dymowe) i dobrej jakości węgiel to możesz go czyścić 1-2 razy w
    sezonie.

  • 15. Data: 2013-11-18 18:57:24
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > U mnie jest niespalony wegiel w popiele.
    > Czopuch przymknalem, wentylator na min....co jeszcze zrobic ?
    > Zmniejszyc podawanie wegla ?

    Przede wszystkim nie zamykaj czopucha. Przy kotłach z nadmuchem nie
    wolno tego robić.
    Jeżeli chodzi o niespalony węgiel to możliwe, że trafiłeś na dostawcę
    kombinatora, który miesza różne węgle. Sam nawet w tym roku wziąłem na
    próbę tani węgiel, który w ogóle nie chce się palić. Po prostu gaśnie.
    Tak jak kolega dolniak napisał, zanim kupisz węgiel, należy kupić worek
    i przetestować. Jak jest OK wtedy kupować więcej tego samego węgla.

  • 16. Data: 2013-11-18 19:06:31
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tak jak kolega dolniak napisał, zanim kupisz węgiel, należy kupić
    > worek i przetestować. Jak jest OK wtedy kupować więcej tego samego

    Napisz jaki to kocioł i z jakim palnikiem?

  • 17. Data: 2013-11-18 19:37:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 18 listopada 2013 18:51:47 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    > tygodniu. Jak masz porządny kocioł z pionowym wymiennikiem (pionowe
    > kanały dymowe) i dobrej jakości węgiel to możesz go czyścić 1-2 razy w
    Jak ktośbędzie na Pomorzu to zapraszam do obejrzenia kotła który pospawałem z ojcem w
    roku chyba 1994
    Działa do dzisiaj a myślę że i sprawnościa nowoczesne "wiesmany" pokonuje.
    Zrobiony z odpadów(blachy, rury) po demontażu poniemieckiej kotłowni w lokalnej
    jednostce wojskowej.
    Nie wiem co Niemce za stal wtedy mieli ale póki co korozji na niej niej widać.Chyba z
    5 czy 6 takich kotłów wtedy pospawalismy.

  • 18. Data: 2013-11-18 22:03:38
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Przy telewizorze sprzedawca powiegdzie ekran,glośniki(tego może nie wiedzieć)jak
    wlączyć itp
    Z kotlami jest taka dobra praktyka,że instalator po próbnym rozpaleniu,gdy wlaściciel
    kupi węgiel -przyjeżdza i ustawia parametry.Darmo raz, reszta platna.
    O czyszczeniu też powinien powiedzieć.
    Skąd mam wiedzieć jaki ma piec?wiadomo,że piec ,bo węgiel sypie.Gdyby mial kociol,to
    by wody dolewal:)
    A poważnie,to w użytku domowym oba określenia są równoprawne.Gdy powiesz w sklepiez
    kotlami że chcesz kupić piec ,to sprzedawca nie odpowie"nie,panie u mnie piecy nie ma
    szukaj gdzie indziej".
    O czopuchu zapomnialem.Mój bląd.
    Niezależnie od wszystkiego,do pi no dobra,kotla zagląda się tak często,jak to
    możliwe,nie tylko jak zimno w domu.
    Pozdro dolniak

  • 19. Data: 2013-11-18 22:36:23
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "jan dolniak" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > rozpaleniu,gdy wlaściciel
    > kupi węgiel -przyjeżdza i ustawia parametry.Darmo raz, reszta platna.

    Bzdury piszesz.
    Po pierwsze instalator nie uruchamia kotła. Jego rola się kończy na
    ustawieniu kotła i wykonaniu podłaczeń hydraulicznych.
    Na pierwsze uruchomienie przyjeżdża serwisant i taki przyjazd jest
    płatny.

    > O czyszczeniu też powinien powiedzieć.

    Oczywiście, że powinien, ale nie instalator tylko serwisant.
    Serwisant podłącza automatykę kotła, serwisant odpala kocioł i serwisant
    szkoli użytkowników jak mają obsługiwać kocioł.
    Przyjazd na tzw. pierwsze odpalenie jest zawsze płatne i to płaci
    klient.
    Płaci albo bezpośrednio serwisantowi, albo też koszt przyjazdu
    serwisanta jest już wliczony w cenę kotła, a serwisantowi płaci
    producent lub sprzedawca. Wszystko zalezy od ustaleń pomiędzy
    serwisantem, sprzedawcą i producentem.

> [...]
    > powiesz w sklepiez kotlami że chcesz kupić piec ,
    > to sprzedawca nie odpowie"nie,panie u mnie piecy nie ma szukaj gdzie

    Zapamiętaj raz na zawsze, że to co grzeje wodę to jest kocioł, a to co
    grzeje tylko i wyłącznie powietrze w domu to piec.

  • 20. Data: 2013-11-18 22:45:35
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Zapamiętaj raz na zawsze, że to co grzeje wodę to jest kocioł, a to co
    > grzeje tylko i wyłącznie powietrze w domu to piec.

    Czyli w kuchni wszyscy mamy kotły, a nasze kobiety czasami suszą włosy
    piecami ;)

    Miłego.
    Irek.N.