  • 11. Data: 2018-03-31 14:56:10
    Temat: Re: jakie wiertła beton/cegła?
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Wiatam
    > Czekaj. Ja napisałem że najtańsze wiertła + najtańszy SDS da radę. Ty
    > napisałeś "nie da rady". Po czym poleciłeś to samo, LOL :-P

    A sam zainteresowany mana nas wywalone.Pewno ma pierdziawkę...

    Pozdro.abomito

  • 12. Data: 2018-03-31 20:00:12
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-03-31 14:56, abomito wrote:
    > Wiatam
    >
    > A sam zainteresowany mana nas wywalone.Pewno ma pierdziawkę...

    swieta sa ;)

    "sasiad zaczal sie dobijac do moich drzwi o 4 nad ranem!

    z wrazenia az upuscilem wiertarke"

  • 13. Data: 2018-04-01 18:41:50
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Fri, 30 Mar 2018 16:41:17 +0200, zhbick napisał(a):
    > Potrzebuję nabyć jakiś mały komplet wierteł cegła/beton do podstawowych prac
    > domowych (powieszenie karnisza, lampy, wieszaka, szafki) - chciałbym jednak,
    > by były to wiertła sensownej jakości. Myślałem, że tylko wkręty bywają
    > wykonane z gównolitu ale ostatnio trafiłem na krzyżakowy śrubokręt z tak
    > kruchego metalu, że dał radę tylko parę wkrętów wkręcić, więc pewnie są też
    > wiertła, które się stępią przed wywierceniem jednego otworu...
    > Czy zestawy 5-7 szt wierteł BOSCH dostępne na Allegro w cenie
    > kilkudziesięciu PLN są ok? Może jest coś lepszego jakość/cena?

    Kilka lat temu kupiłęm w Castoramie młotowiertarkę z SDSem.

    W komplecie było kilka wierteł różnych średnic i długości (wybór chyba
    losowy :)). Całość kosztowała 199zł. Wystarcza nawet do wiercenia w
    wielkiej płycie, gdzie nawet drogie wiertła po prostu się paliły w zwykłych
    wiertarkach.

    --
    Yakhub

  • 14. Data: 2018-04-01 19:00:14
    Od: l...@g...com

    Tego typu sprzęt swego czasu mało co nie połamał mi rąk. Stanęło wiertło fi20 w
    ceglanym murze, nie zadziałało sprzęgło? i uchwyt wiertarki się obrócił.

  • 15. Data: 2018-04-01 21:53:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Czekaj. Ja napisałem że najtańsze wiertła + najtańszy SDS da radę. Ty
    > napisałeś "nie da rady". Po czym poleciłeś to samo, LOL :-P

    A bo posty lekko pomyliłem ;) czytałem inny a odpowiadałem na twój.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2018-04-02 10:55:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 1 kwietnia 2018 21:53:51 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > A bo posty lekko pomyliłem ;) czytałem inny a odpowiadałem na twój.

    I tak z automatu zaproponowałeś SDSa za kilka stówek i wiertła do niego? A człowiek
    chce tylko karnisze i lampe powiesić
    A może nie jest z tych niewielu szczęśliwych co w wielkiej płycie mieszkają i do
    powieszenia tego karnisza starczy mu wiertło za ok 1zł i wiertarka z biedronki za
    50zl
    No chyba że czytałeś całkiem inny wątek;)

  • 17. Data: 2018-04-02 13:09:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-02 o 10:55, Kris pisze:

    > I tak z automatu zaproponowałeś SDSa za kilka stówek i wiertła do niego?
    Tak, bo sds-em za 2 stówy zrobi wszystko, łącznie z dziurą, a byle
    wiertarką nawet połowy z tego.

    >A człowiek chce tylko karnisze i lampe powiesić
    Jak mieszka w bloku z wielkiej płyty, to może zapomnieć o wierceniu
    zwykłą wiertarką w betonie, sam mam black-dekera i dobre wiertła i pamiętam
    ile się namęczyłem aby wywiercić dwie dziury na nowy zamek jak kupiliśmy
    mieszkanie w bloku. Po tym kupiłem sds-a i wieszałem karnisze, tak że
    sąsiad z góry przyszedł
    zobaczyć czy bloku nie burzę, a okazało się że wiertło 6 się stępiło i
    wierciłem tłuczkiem
    ale sds dał radę. Potem przydał się na budowie domu.

    > A może nie jest z tych niewielu szczęśliwych co w wielkiej płycie mieszkają i do
    powieszenia tego karnisza starczy mu wiertło za ok 1zł i wiertarka z biedronki za
    50zl

    A próbowałeś? bo ja tak jak wyżej piszę wiem że nie da rady.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2018-04-02 13:35:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2018 13:10:03 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > A próbowałeś?

    A co miałem próbować?
    Najblizszy blok z wielkiej płyty to z 50km od mojej chaty

    >bo ja tak jak wyżej piszę wiem że nie da rady.

    A ja napisałen coś innego?
    SDSa radzisz kupić do wieszania karniszy człowiekowi
    No bez jaj. Młot udarowy zaprioponuj moze

  • 19. Data: 2018-04-02 21:12:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-02 o 13:35, Kris pisze:

    > A co miałem próbować?
    > Najblizszy blok z wielkiej płyty to z 50km od mojej chaty

    No i właśnie. Nie próbowałeś, ale się wymądrzasz.

    > A ja napisałen coś innego?
    > SDSa radzisz kupić do wieszania karniszy człowiekowi
    > No bez jaj. Młot udarowy zaprioponuj moze

    Kupić młotowiertarkę z udarem pneumatycznym i uchwytem SDS-Plus, a na
    wiertłach można zaoszczędzić kupując jakiekolwiek widiowe, bo każdym
    takim wiertłem da się co najmniej kilkadziesiąt otwory wywiercić - nawet
    w betonie.

    Na rynku są całkiem fajne podróbki młotowiertarek Bosch modeli GBH 2-24
    oraz GBH 2-26 za ok. 170-200zł. Razem z młotowiertarką od razu jest
    komplet wierteł widiowych i szpiców do kucia.

    https://www.najlepszenarzedzia.pl/pl/p/2200W-MLOT-UD
    AROWY-EUROTEC-RH2402/174

    https://www.najlepszenarzedzia.pl/pl/p/2400W-MLOT-UD
    AROWY-EUROTEC-RH2601/239

    Spokojnie te sprzęty wytrzymają całą budowę i zrobią kawał dobrej
    roboty. Znajomy kupił do firmy 8 takich sztuk płacąc łącznie tyle co ja
    wydawałem za każdą sztukę swoich oryginalnych młotowiertarek Bosch.
    Naprawdę spisywały się dobrze. Ja z resztą też kupiłem 2 sztuki, a od
    lat właśnie używam oryginalnych młotowiertarek Bosch GBH 2-24 i GBH 2-26
    w wersjach DFR czyli z wymiennymi futerkami ze szybkozłączką - futerko
    SDS-Plus oraz szybkozaciskowe. Dlatego mam porównanie.

    Fakt, że jednak są delikatniejsze od oryginalnego Boscha, ale dla
    amatora jest to naprawdę dobry sprzęt. Wymienne futerka są słabsze jak
    te w Boschu, ale pasują oryginalne Boscha.

    Kupowanie wiertarki za 50 czy 80zł z grzechotką, a nie udarem to po
    prostu wyrzucone pieniądze w błoto, bo tym się nie da wiercić otworów w
    niczym innym jak Ytong i płyta gipsowokartonowa. W cegle idzie z dużym
    oporem, a wielkiej płyty w ogóle nie ruszy.

  • 20. Data: 2018-04-02 21:26:08
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-02 21:12, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > niczym innym jak Ytong i płyta gipsowokartonowa. W cegle idzie z dużym
    > oporem, a wielkiej płyty w ogóle nie ruszy.

    ja tam tez jestem za sds, ale jezeli do wykonania jest kilka otworow
    rocznie a wiertarke juz ma to dobre, ostre wiertlo za dyche czy dwie
    spokojnie mu wystraczy i do wielkiej plyty i do kamienia nawet

    oczywiscie gdyby tych otworow mial zrobic kilkanascie lub wiecej to juz
    sam czas jest wart tyle ze warto te dwie stowy wyszarpac i kupic tego
    sdsa, ale sam, osobiscie wiercilem akumulatorowa makita 14v w twardym
    kamieniu i spokojnie dala rade, oczywiscie trwalo to z 5-10 razy dluzej
    niz porzadna wiertarka z udarem pneumatycznym