    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: klimatyzator - warto czy to ściema
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Thu, 26 May 2016 14:27:34 +0200

    Thu, 26 May 2016 13:41:24 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Centralna jednostka, dystrybutor, rozprowadzenie po strychu - jak bym nie
    > liczył wychodzi w okolicach 7-10k PLN.

    Dajesz dwie sztuki najtańszego badziewia http://allegro.pl/i6192341838.html
    i w 3,5 tys. zł się zamykasz z transportem (w każdym razie nie jest to
    7-10). Ewentualnie możesz kupić jednego splita z fancoilem kanałowym i nim
    obsłużyć dwa pokoje (skoro przylegają). Masz tu używane 8kW za 2k:
    http://allegro.pl/i6213409254.html Rozbierzesz, wyczyścisz parownik i
    będzie (prawie) jak nowy.

    Instalację sam ogarniesz -- wiem, bo swój split sam instalowałem, a mam
    raczej dwie Leniwe ręce ;) to i mogę coś podpowiedzieć. Jak jesteś z Wawy
    czy okolic, to i pompę próżniową mogę pożyczyć. Tylko nie wiem czy jeszcze
    działa, bo tylko raz jej używałem właśnie do instalacji splita więc od 6
    lat stoi i się kurzy. ;)

    > Teraz mnie oświeciło, żeby kupić 2 takie klimatyzatory ustawić na balkonie
    > (obie te sypialnie mają wspólny balkon), zrobić dziury w ścianach i
    > praktycznie gotowe za 2-2,5k PLN.
    > Ma to sens?

    Zależy jakie masz tam zyski. Przy 2kW mocy tego "klimatyzatora" i
    założeniu, że nie dopuścisz wcześniej do przegrzania ścian, że będziesz go
    włączał rano zanim się dach i powietrze nagrzeje, ma to szansę działać.
    Pytanie tylko czy konstrukcyjnie da się tak wyprowadzić ten klimatyzator,
    bo nie wiadomo jak wygląda w środku. Ja bym jednak kupił splita.

    --
    Pozdor
    Myjk