    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 14 Oct 2017 04:06:32 -0700 (PDT)
    Subject: Re: kominek wentylacyjny do kanalizy
    From: Tornad <w...@a...com>

    W dniu sobota, 14 października 2017 11:33:00 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > To ja się podepnę z moim problemem. mieszkanie na 3 piętrze, ostatnim.
    > ze względów konstrukcynjnych przewęziłem kanał odpowietrzający krany,
    > umywalki, pralki z 80 na 35. (przewężenie jest na długości 2.5m Muszle
    > (sracze) mają swój 110 albo 120. nie wiem jak było wcześniej, ale teraz
    > ten kanał nie odpowietrza. Smierdzi, wręcz lekko wjeje mi z rury
    > kananlizacyjnej. jeśli wleję wode do odpowietzenia na dachu, spływa bez
    > problemów - czyli jest drożny. co mogę poprawić albo jak pozbyć sie
    > "wydmuchu zapachów" (głównie z brodzika, bo tam jest imitacja syfonu,
> [...]

    Trudno tak z biegu odpowiedzieć ale przyczyna może by tylko taka, ze w tym
    kanale po zmniejszeniu jego przekroju, nie ma tw. cugu.

    Zmieniajac srednice z 80 na 35 mm zmniejszyles przekroj czynny 5 razy.

    Nieco fizyki. Para wodna jako niewidoczny gaz, jest około dwa razy lzejsza od
    powietrza. Ale może jej być w powietrzu tylko do 3-4 procent. I ona w tej rurze
    laminarnie, tzn powoli, się przesuwa do gory. Jak się u gory zmniejszyl
    przekroj to ona tam się zatrzymuje bo z gory napiera na nia zimniejsze i
    cięższe powietrze, które potrafi jej wylot do gory calkowice zahamować.

    Nie wiem co Ci poradzić. Chyba tylko to aby, jeśli to możliwe, ten przekroj
    zwiekszyc. Moze zastosowanie kształtek prostokątnych będzie możliwe? Ja w
    takich przypakach rury PCW nagrzewaalem i je splaszczalem. Wtedy przekroj
    zmniejszal się tylko dwa razy i to nie powodowalo zaburzen w ciągu tego
    swoistego komina. Po znacznym zmniejszeniu przekroju rury, smrody z niższych
    kondygnacji ulatwily sobie droge i Twoje mieszkanie traktują jako wylot tego
    komina. Te teze potwierdza to, ze odczuwa się slaby ale wydmuch zapachow.

    Pzdr
    Tornad