  • Data: 2020-09-10 11:25:00
    Temat: Re: kryminał budowlany
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.09.2020 o 20:41, WS pisze:

    > Ten post ToMasza ma sie nijak do rzeczywistosci...
    masz prawo do takiego zdania
    > Wg moich obserwacji (Krakow)
    9486 zł/m2 (w lutym kupowałem mieszkanie za 2tyś m2)
    > Mozna mieszkac poza Krk, zeby faktycznie bylo istotnie taniej to juz calkiem
    daleko, bez opcji szybkiego dojazdu zbiorkomem.. ale co kto lubi, znam troche takich
    osob... 3h/dzien dojazdy,
    ja pisałem o 15-20 minutach pomiędzy Bytomiem a Katowicami

    > Znam takich, co do jednej firmy jezdza 2 samochodami, bo dziecko trzeba zawiezc i
    odebrac ze szkoly,
    w Bytomiu i innych miastach jest więcej szkół, przedszkoli, żłobków niż
    w okolicznych miejscowościach okalających wielkie miasto

    > BTW nawet ten przyklad ToMasza z kiblami jest bez sensu ;) czy gdzie kolwiek ktos
    montuje teraz inne niz wiszace na stelazu? Od supermarketow, stacji paliw, knajp
    bo tam właśnie utrzymanie czystości jest najdroższe, szczególnie jak
    klienci sikają po ścianach.

    po mieszkania prywatne... przeciez to "grosze" kosztuje, a ulatwia
    utrzymanie czystosci... byle mopem mozna podloge przetrzec
    a jak masz tradycyjny kibelek to nie możesz przetrzeć?
    > Nie rozumiem jak mozna z wlasnej woli postawic cokolwiek w lazience na podlodze...
    albo zabudowa od samej podlogi (bez dziury pod, gdzie smieci sie gromadza), albo
    wiszace...
    ja mam postawione w łazience:
    1. Pralkę, i robot sprzątający wpycha pod nią kłaki
    2. kabinę prysznicową z obudową pod którą jest szpara i raz na rok
    sciągami i czyszczę
    3. pod umywalką jest szafka
    4. kosze/szafki na brudne rzeczy
    5. szczotka do kibla
    6. nigdy nie uporządkowany grajdołek chemiczny z jakimiś butelkami z
    chemią łazienkową, proszkiem, która właśnie wczoraj była potrzebna
    7 Stojący kibelek, z odpływem w dół
    Czy ta łazienka mocno odbiega od tego co mamy w domach? odkurzacz
    autonomiczny nie wjedzie za kibelek i co z tego? Jakby łatwość
    sprzątania była priorytetem, to bym inaczej zaprojektował mieszkanie,
    ale wtedy królowałaby nierdzewka.

    > (zaoszczedzic ~800PLN w zamian za pieprzenie sie z tym ~20 lat?)
    nie 800zł. Kibel stojący, zamontuje/wymienię sam w jedno popołudnie. Ty
    potrzebowałeś ekipę i dużo roboczogodzin do zrobienia zabudowy. jak masz
    do tego dorzucić koszty kredytu - cena rośnie jeszcze bardziej. jak
    Tobie strzeli wężyk - masz duuuży problem, ja nawet nie mam zaworka
    pomiedzy ścianą a spłuczką. Jedyny realny zysk jest taki, ze Ty mopem
    zrobisz jeden ruch - ja trzy. jak żona chciała kupić jakieś zapachy do
    kibla powiedziałem - nie. jak pojawi się kamień lub nieprzyjemny zapach,
    nie będziemy "perfumowali" tylko wymieniamy na nowy. mija 6 rok - nie
    zanosi się na wymianę. ale jak by co - to tylko 2 stówki.
    Wątkotwórca pisał o mafii budowlanej w kontekście wysokich cen.
    Odniosłem się do tego zgodnie z moimi obserwacjami. Twoja opinia wręcz
    potwierdza moje słowa, ze najpierw patrzymy na kłopoty z dojazdem -
    czyli wybieramy centrum, potem na wygodę życia, więc płacimy więcej. A
    moze wyjść po za schematy, przestać patrzeć na innych i zacząć życ
    własnym życiem. Po za Krakowem Wrocławiem Warszawą i innymi wielkimi
    miastami tez jest życie. jak ktoś lubi miasta to w Łodzi i paru
    śląskich miastach możesz kupić tanio mieszkanie, w okolicach 100tyś.
    przedszkole/szpital/biedronka/kino/basen/park w zasiegu 1.5km. oblecisz
    z buta. ja mam czynsz za 60m2 215zł. rachunek za gaz 1000 na rok, prąd
    1000na rok. Wydajesz dużo mniej, możesz zarabiac dużo mniej. i żyć
    uczciwie bez stresu. ale tego w szkołach nie uczą

    ToMasz