  • 1. Data: 2010-10-11 11:24:33
    Temat: łopata do odśnieżania
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Witam,

    powoli zaczynają zapowiadać śnieg zatem warto zaopatrzyć się już w łopatę
    do odśnieżania. Niestety chodnik nie jest zbyt równy. Jakiego producenta,
    może konkretny model, typ (plastik/metal) byście mogli polecić?

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 2. Data: 2010-10-11 14:11:31
    Temat: Re: łopata do odśnieżania
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do odśnieżania. Niestety chodnik nie jest zbyt równy. Jakiego producenta,
    > może konkretny model, typ (plastik/metal) byście mogli polecić?

    Kurcze model, typ, producent przy łopacie do odsnieżania????

    Za kilkanascie złotych kupisz w marketach plastykowa łopatę i wystarczy.

    Albo opoczekaj jeszcze , zaraz Panslavista coś Tobie zaproponuje;))

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-10-11 17:20:41
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Za kilkanascie złotych kupisz w marketach plastykowa łopatę i wystarczy.
    >
    > Albo opoczekaj jeszcze , zaraz Panslavista coś Tobie zaproponuje;))

    Najsprawniejsza łopata nazywa się lemiesz. :-)
    Ma u dołu gumowy rakiel zgarniający. Niestety większość o małych rozmiarach
    jest dedykowana, czyli trzeba kupić odpowiedni do tego lemiesza traktorek.
    Niektóre prócz lemiesza mają odśnieżarkę wirnikową - dobrą na "kopne:"
    śniegi. Lepsze zamiast kół mają gąsienice.

  • 4. Data: 2010-10-11 17:52:43
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 11-10-2010 o 16:11:31 Kris <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Kurcze model, typ, producent przy łopacie do odsnieżania????

    ;)

    cały problem polega na tym, że ciężko jest dobrać fajną łopatę. Miałem
    całe plastikowe, ale dobra były do świeżego śniegu, lekko udeptanego już
    nie zbierały. Aluminiowych się boję, że na krzywym chodniku (płytki
    chodnikowe) od razu się wygną. Całe metalowe może i dobre, ale ciężkie i
    niezbyt poręczne.

    ps. odśnieżarkę elektryczną mam, ale nie zawsze będzie mogła być w użyciu.

  • 5. Data: 2010-10-11 19:38:56
    Od: "eMonika" <m...@n...pl>

> [...]
    > do odśnieżania. Niestety chodnik nie jest zbyt równy. Jakiego producenta,
    > może konkretny model, typ (plastik/metal) byście mogli polecić?

    Fiskars. Metalowy trzonek, plastikowy dół.

    Ktos lata temu tu polecał i u mnie sie sprawdza (oczywiście wiele zależy od
    powierzchni do odśnieżenia :-)

    :-) Monika

    P.S. Chociaż najlepiej sprawdzają się Zdzichu i Rychu, którzy gdy są w
    potrzebie sami sie zjawiają ze swoimi łopatami, niestety rzadko przed 11-tą,
    wówczas jak musztarda po obiedzie :-)

  • 6. Data: 2010-10-12 02:56:35
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "eMonika" <m...@n...pl> wrote in message

    Tutaj są byki (TORO) do pracy na niwie. często trzeba dokonać jakichś zmian
    na posesji, pomocne...
    http://perfetto.com.pl/pliki/Dingo%20broszura%20pols
    ka.PDF

  • 7. Data: 2010-10-12 12:26:10
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Za kilkanascie złotych kupisz w marketach plastykowa łopatę i wystarczy.

    plastikowa to badziew, zwlaszcza z biedrony za kilkanascie zeta, zaraz popeka krawedz
    i w ogole zle
    sie czym takim odsnieza twardy snieg (plastik sie gnie)

    kiedys robilo sie lopaty z kawalka mocnej dykty obitej na czole kawalkiem
    przynitowanej blachy,
    latwo takie cos sie robi, a wytrzymalosc o niebo lepsza. pewnie mozna i kupic
    podobne, ale
    to nie bedzie za dyche :)

  • 8. Data: 2010-10-12 12:39:33
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    To jest sprzęcior do ośnieżania.
    Śnieg się normalnie topi i znika :-)
    http://allegro.pl/lopata-do-sniegu-aluminiowa-utlex-
    snow-profi-i1254506304.html

  • 9. Data: 2010-10-12 12:52:18
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przesmiewca" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > plastikowa to badziew, zwlaszcza z biedrony za kilkanascie zeta, zaraz
    > popeka krawedz i w ogole zle
    > sie czym takim odsnieza twardy snieg (plastik sie gnie)

    U mnie taka kupiona za 8zł w Lidlu lub Biedronce będzie służyc juz 3 sezon.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-10-12 14:10:43
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > U mnie taka kupiona za 8zł w Lidlu lub Biedronce będzie służyc juz 3 sezon.

    ale przecież napisał, że chodnik nierówny... spróbuj taką plastikową
    zahaczyć o wystającą płytkę, to w reku zostanie sam trzonek...
    w takich wypadkach przydają się dwie, jedna lekka i szeroka, może być
    aluminiowa, do usuwania kopnego śniegu, a wykańczać czymś mniejszym i
    solidniejszym, może nawet zwykłym szpadlem...

    pozdrawiam
    s_13