    From: pbas <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: magnetyzery do wody
    Date: Thu, 08 Jan 2009 10:28:22 +0100

    > Instalator, który będzie mi robił rurki w łazience polecił mi założenie
    > magnetyzera za licznikiem. Fakt że mam dość twardą wodę i trochę obawiam
    > się o elektryczny przepływowy podgrzewacz. Podobno taki magnetyzer nie
    > usuwa kamienia ale powoduje, że mniej się go wytrąca na grzałkach,
    > bateriach itp... Czy ktoś jest w stanie potwierdzić że takie magnetyzery
    > działają choćby w 20%? Jak słyszę "magnetyzer" to od razu mi się kojarzy
    > z takim do samochodu a jeżeli ten do wody ma być tak skuteczny jak ten
    > samochodowy to sobie daruję.

    Magnetyzery używane do "zmiękczania wody" tak naprawdę działają, pod
    warunkiem, że są to profesjonalne rozwiązania, kosztujące wiele tysięcy
    złotych. Istotna jest tutaj moc magnetyzerów oraz dodatkowe
    oprzyrządowanie (filtry), pozwalające na wychwycenie znajdujących się w
    wodzie wapnia i magnezu. Sam magnetyzer powoduje jedynie "polaryzację",
    dzięki której wapń i magnez nie osiadają na ściankach instalacji wodnej.
    Jednak pierwiastki te nie znikają w magiczny sposób z wody - jeżeli nie
    osiądą w instalacji (głównie w miejscach o zmniejszonym przepływie, jak
    np. kolanka, redukcje itp), to będą się zbierać w miejscach, gdzie woda
    ma ujście (dysze słuchawek prysznicowych itp). Profesjonalne rozwiązania
    wychwytują znajdujący się w wodzie wapń a sam magnetyzer ma na celu
    wyłącznie nie dopuszczenie do osadzania się kamienia w instalacji, przed
    zainstalowanym filtrem.

    Magnetyzery które są w stanie sprawnie działać z wodą o przepływie
    typowym dla instalacji wodnych w domach i mieszkaniach, są to urządzenia
    duże (wymiarami zbliżone to obudowy komputera PC) i bardzo drogie.
    Magnetyzery oferowane m.in. w serwisach aukcyjnych, zbliżone wymiarami
    do pudełka zapałek, to pic na wodę.

    Najlepszym rozwiązaniem do centralnego zmiękczania wody, są stacje
    zmiękczające z żywicą jonowymienną.

    Pozdrawiam, Piotr
    --
    Osmoza akwarystyczna: http://www.woda.com.pl/index.php?k55,akwarystyka