  • 1. Data: 2016-01-29 20:53:54
    Temat: montaż regipsów
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    potrzebuje jakos fajną instrukcje montaz stelazy pod regipsów, równiez na poddaszu.
    Pewnie ktos ma jakiegos linka w zasobach.

    Niby pełno tego ale...

    b.

  • 2. Data: 2016-01-29 21:41:30
    Temat: Re: montaż regipsów
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Budyń wrote:
    > potrzebuje jakos fajną instrukcje montaz stelazy pod regipsów,
    > równiez na poddaszu. Pewnie ktos ma jakiegos linka w zasobach.
    >
    > Niby pełno tego ale...

    Jakie narzędzia polecacie zakupić, nóż to wiadomo, poziomica długa, jakieś
    nożyce do blachy?
    Sam będę kładł wełnę i plyty. Kiedyś na YT widziałęm film z takim plastikowym
    elementem do blokowania nowej, jeszcze nie przykręconej, płyty do sąsiednich.
    Facet sam dzięki temu pracował ale to tylko reklama?

  • 3. Data: 2016-01-29 22:47:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 29.01.2016 o 20:53, Budyń pisze:
    > potrzebuje jakos fajną instrukcje montaz stelazy pod regipsów, równiez na poddaszu.
    Pewnie ktos ma jakiegos linka w zasobach.

    > Niby pełno tego ale...
    >

    > b.

    mario budowlaniec na youtubie.

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-01-30 00:51:27
    Od: j...@p...fm

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 20:54:00 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > potrzebuje jakos fajną instrukcje montaz stelazy pod regipsów, równiez na poddaszu.
    Pewnie ktos ma jakiegos linka w zasobach.

    > Niby pełno tego ale...
    >

    > b.

    http://knauf.pl/knaufweb/serwis-techniczny/karty-sys
    temow

  • 5. Data: 2016-01-30 01:08:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    > potrzebuje jakos fajną instrukcje montaz stelazy pod regipsów, równiez na poddaszu.
    Pewnie ktos ma jakiegos linka w zasobach.

    Temat - rzeka. Naprawde. Lepiej pytaj konkretnie co chcesz robic, bo zeby
    przekazac cala wiedze na temat regipsow (sciany, sufity, poddasze, laczenia,
    materialy, narzedzia etc) to trzebaby tu napisac kilkadziesiat stron tekstu :)

    Przede wszystkim - i to jest najwazniejsze - na laczenia (plaskie, narozne -
    zarowno wewnetrzne jak i zewnetrzne ale i krawedziowe) uzywaj materialow
    STRAIT FLEX'a. Kupisz na allegro (w lokalnej hurtowni nawet nie pytaj bo
    beda 2 x drozsze ;) Do laczen plaskich - tasma tuff tape. Do naroznikow
    - MIDFLEX. Podstawa to zrozumienie jak cala sciana / sufit ma pracowac i
    wykonanie polaczen "slizgowych" w miejscach, gdzie sufit bedzie pracowal.
    Nie mozesz tego zrobic na sztywno - np. nie mozesz sufitu na sztywno
    zagipsowac ze sciana - bo na 10000% gdzies peknie. Musisz sobie wyobrazic
    te powierzchnie jak powiedzmy drewniane - jako takie, ktore moga sie lekko
    rozszerzac i kurczyc (KG akurat sie nie rozszerzy ani nie skurczy ale chodzi
    tylko o to, ze w konkretnych miejscach moze sie poruszyc - i trzeba mu to
    w tych miejscach umozliwic :)

    Polaczenie slizgowe = naklejasz na np. sciane tasme (ja uzywalem pakowej
    bo najtansza ale moze byc kazda inna), dosuwasz plyte i gipsujesz krawedz
    sufitu do rowna (jak jest bardzo nierowno to sobie mozna pomoc tasma tuff
    tape - ale ja tam raczej zawsze robilem to gipsem szpachlowym). Jak wszystko
    zagipsujesz i wyszlifujesz - obcinasz na rowno z plyta tasme, a polaczenie
    plyty kg z sufitu ze sciana - zakrywasz akrylem.

    Jak uzywac akrylu? Kubek z letnia woda i duza iloscia plynu do naczyn.
    Wyciskasz akryl na naroznik, maczasz palucha w wodzie z plynem i jedziesz
    pewnym ruchem. Spokojnie - to nie silikon, mozesz spokojnie przejechac drugi,
    trzeci raz, jak za pierwszym nie wyjdzie i nie sciagniesz calego nadmiaru.

    To jest podstawa :-) Nie uzywaj absolutnie: siatki, tasm papierowych i innego
    gowna, ktore beda ci probowali wcisnac w hurtowni, bo pan zdzisiek tak od
    zawsze robi i nie peka (przez pierwszy tydzien, potem juz nie wiedza :P

    Tylko tuff-tape!

    Sie rozpisalem juz o szpachlowaniu a Ty o stelaz pytasz. Co do stelazu - rob
    wszystko na "grzybkach". I pamietaj, zeby przygotowac sobie ten stelaz PRZED
    ociepleniem. Grzybki montujesz do boku krokwii - jak juz wlozysz welne to
    grzybkow nie przykrecisz. Stelaz na poddaszu to jest niezla jazda -
    szczegolnie dobrze obrob okna i naroza wewnetrzne i zewnetrzne na laczeniu
    polaci - moge costam napisac jeszcze tylko pisz co konkretnie potrzebujesz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2016-01-30 09:46:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 stycznia 2016 01:08:06 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > materialy, narzedzia etc) to trzebaby tu napisac kilkadziesiat stron tekstu :)

    własnie pytam o te kilkadziesiat stron :)

> [...]
    > wykonanie polaczen "slizgowych" w miejscach, gdzie sufit bedzie pracowal.

    czy skosy na krokwiach i sufit na jetkach uznac za osobne elementy? Niby po to sa
    jetki zeby zbieraly naprezenia, a jak naprezenia to i jakis ruch musi wystapic.

    > Tylko tuff-tape!

    yes sir

> [...]
    > polaci - moge costam napisac jeszcze tylko pisz co konkretnie potrzebujesz :)

    mam pomieszczenie na poddaszu duze jak cały budynek bo wymysliłem ze najpierw cały
    ten hektar obłoże w gk a sciany dzialowe wybuduje pozniej. A, i nie mam ani jednego
    okna polaciowego, prosta robota.

    Czy profile cd60 to piersze lepsze czy wystrzegac sie tanich bo moze ciensza blacha?

    b.

  • 7. Data: 2016-01-30 10:08:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 stycznia 2016 09:46:45 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > własnie pytam o te kilkadziesiat stron :)

    Nie ma tak latwo ;)
    Ta wiedza jest rozbita na tysiacach stron - producentow, for etc :-)

    > czy skosy na krokwiach i sufit na jetkach uznac za osobne elementy? Niby po to sa
    jetki zeby zbieraly naprezenia, a jak naprezenia to i jakis ruch musi wystapic.

    A jak duzy masz ten sufit? Ja akurat zrobilem u siebie polaczenie skosow
    z sufitem na sztywno - z tym ze ja mam bardzo male sufity (bo dach
    wielospadowy i niska scianka - w najwiekszym pomieszczeniu mam suficik
    moze 1,5-2m szeroki :) Na poddaszu jest troche latwiej imo (chociaz
    akurat to na poddaszu w wiekszosci ludziom KG peka ale moim zdaniem to
    glownie przez uzywanie np. siatki na laczeniach). Jak sufit duzy to zrobilbym
    slizgowe, niech to sobie oddzielnie pracuje :)

    > mam pomieszczenie na poddaszu duze jak cały budynek bo wymysliłem ze najpierw cały
    ten hektar obłoże w gk a sciany dzialowe wybuduje pozniej. A, i nie mam ani jednego
    okna polaciowego, prosta robota.

    No to masz luzik. Jeszcze jak masz dwuspad i nie masz wewnetrznych laczen
    skosow (wew lub zew) to masz calkiem prosta robote :-)

    > Czy profile cd60 to piersze lepsze czy wystrzegac sie tanich bo moze ciensza
    blacha?

    Na pewno nie kupowac w marketach ;) W hurtowni u mnie byly tylko profile
    jednego producenta (juz nie pamietam jakiego) i jakosciowo nic im nie mozna
    bylo zarzucic :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-01-30 10:23:20
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 stycznia 2016 10:08:11 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > z sufitem na sztywno - z tym ze ja mam bardzo male sufity (bo dach
    > wielospadowy i niska scianka - w najwiekszym pomieszczeniu mam suficik

    http://budyn.riders.pl/przekroj.pdf
    tak to wygląda, poddasze jest kompletnie puste i długie na 15m, czysta i prosta
    robota - tymniemniej poczytac i tak musze.
    Sciana kolankowa 1m, sufit skośny 2,2m, sufit poziomy 3m.

    b.

  • 9. Data: 2016-02-01 13:58:39
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-29 o 22:47, ToMasz pisze:
    > mario budowlaniec na youtubie.

    Jam amator mocny w tego typu pracach, ale... czy tylko mi się wydaje, że
    Mario trochę idzie czasem na łatwiznę i tak nie do końca wszystko
    fachowo i wysokojakościowo robi?
    Ja wiem, że ostatecznie to niby spełnia swoje zadanie i "działa", ale
    przejrzałem już sporo jego filmików i mam wrażenie, że on trochę działa
    na zasadzie "jakoś to będzie" zamiast "zrobię naprawdę dobrze".
    Co o tym sądzicie? Może budowlanka się innymi prawami rządzi niż ja
    jestem przyzwyczajony w swoich branżach?

    Pzdr
    --
    /__/_* /

  • 10. Data: 2016-02-01 14:25:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 13:58:41 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > Co o tym sądzicie? Może budowlanka się innymi prawami rządzi niż ja
    > jestem przyzwyczajony w swoich branżach?

    ja wiele rzeczy w budowlance robie po swojemu - ale najpierw musze wiedziec jak
    ksiazki mówią, a dopiero potem przeanalizowac co mozna inaczej.

    b.