  • 31. Data: 2023-12-18 07:03:13
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2023 o 21:23 Kris <k...@g...com> pisze:

    > I teraz pomyśl że w takim korku stoi kurier o którym jest watek.
    > Nówka bus deklarowany zasieg producenta z 300 km, realny latem jak już
    > przetestował to 240km, przy minus dwa spada do 170km
    > Przecież w praktyce że dwie godziny w takim korku i auto nadaje się na
    > lawetę.

    W elektryku od samego stania energii praktycznie nie ubywa, ubywa przy
    ruszaniu, ale nie na tyle aby jej zabrakło jak piszesz. Mój waży 1,6t
    zasięg deklarowany trochę ponad 300km.
    Auto codziennie jedzie w korku ponad 1h - mam już pewne rozeznanie co i
    jak wygląda. Piszesz bajki o elektryku,korku i lawecie.
    Prędzej spalinowce zabraknie paliwa niż elektrykowi baterii w korku. Co
    innego na autostradzie, ale nie o tym dyskusja.
    Elektryk z racji tego, że jest rocznikowo młody, ma aktywny, adaptacyjny
    tempomat. Nie wiem czy każdy (bo wszystkimi nie jeździłem), ale większość
    to ma. W takim korku sam sobie jedzie, sam rusza (po dotknięciu gazu) i
    sam się zatrzymuje zachowując stały dystans od poprzednika (u mnie ten
    dystans można zmieniać). Korek w elektryku to przyjemność w porównaniu do
    spalinówki.

    TG

  • 32. Data: 2023-12-18 09:16:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 07:03:16 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Prędzej spalinowce zabraknie paliwa niż elektrykowi baterii w korku. Co
    > innego na autostradzie, ale nie o tym dyskusja.

    Nigdzie napisałem że elektrykowi szybciej zabraknie paliwa niż benzyniakowi czy i
    nemu duesliwi.
    Chodziło mi.o to że jak zabraknie to jest dużo większy kolor Buzz benzyna czy dieslem
    Odniosłem się do Myjkowego "prąd jest wszędzie"
    Wątek się jak każdy inny rozmydlil się a chodziło.o.prosta rzecz: człowiek kupil
    auto którego producent deklarował 300 km zasięgu
    Gość robi dziennie 220km to pasowało mu idealnie
    W praktyce jednak wyszło ze zasięg jest latem 240 km( tu jeszcze nie problem) ale już
    jesienią spada do 170 km czyli auto staje się całkowicie bezużyteczne dla tego
    konkretnie czliwieka

  • 33. Data: 2023-12-18 09:39:06
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-12-2023 o 09:16, Kris pisze:

> [...]
    > Wątek się jak każdy inny rozmydlil się a chodziło.o.prosta rzecz: człowiek kupil
    auto którego producent deklarował 300 km zasięgu

    Nie bredź.

    Nikt nie deklaruje żadnego zasięgu w KAŻDYCH warunkach.
    Wiadomo, że w sprzyjających jest większy, a w mniej sprzyjających gorszy.
    Akurat dla bev te lepsze to miasto wiosną.

    To o czym bredzisz, tylko nie wiesz w którym kościele grają, to normy
    WLTP, a nie producenta.

    Ice dotyczy to w równym stopniu, a może nawet w większym - tzn. odchyły
    od normy są większe, nawet w najlepszych warunkach są one praktycznie
    nieosiągalne dla zwykłego śmiertelnika.

    W bev da się to zrobić, a na pewno w najlepszych warunkach odchyły są
    mniejsze.

  • 34. Data: 2023-12-18 09:54:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 09:39:11 UTC+1 Cavallino napisał(a):

> [...]
    > nieosiągalne dla zwykłego śmiertelnika.
    >
    > W bev da się to zrobić, a na pewno w najlepszych warunkach odchyły są

    Bez znaczenia czy nazywa się to norma jakaś tam czy deklarowany zasieg.
    Gość kupił auto które wg producenta miało mieć zasięg 300 km a ma 170 km teraz.
    I dla tej konkretnie osoby i staje się bezużyteczne

  • 35. Data: 2023-12-18 10:01:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-12-2023 o 09:54, Kris pisze:

    > Bez znaczenia czy nazywa się to norma jakaś tam czy deklarowany zasieg.
    > Gość kupił auto które wg producenta miało mieć zasięg 300 km

    Wyjaśniłem powyżej że nie wiesz o czym piszesz.
    Jak nie zrozumiałeś - przeczytaj jeszcze raz.
    Jak nie pomoże - to do skutku.

    P.S.
    Tak czy tak, jako że ostatnio ograniczasz się WYŁĄCZNIE do produkowania
    ton hejtu, nie mam dłużej ochoty tych bzdur czytać, więc trafiasz do
    towarzystwa pozostałych tobie podobnych hejterów.
    PLONK

  • 36. Data: 2023-12-18 18:14:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Dec 2023 17:26:30 +0100, nadir

    > Chuja tam, jest tam gdzie dociera sieć,

    Tymczasem sieć dociera wszędzie, nawet na największe
    zadupia gdzie stacji paliwowych się nie uświadczy.

    > a i tak są w większości ograniczenia w mocy.

    Rzadko kiedy "ograniczenia" są mniejsze niż 11kW.
    To w zasadzie jest standard.

    > Benzynę/ON można wozić w kanistrach, pięciolitrowy
    > sprawia, że tankować możesz praktycznie wszędzie.

    Super, cieszę się twoim szęściem, ja przez 25 lat z kanistra nie
    korzystałem. Może dlatego że nie pozwalam na wyssanie paliwa, tak
    samo jak nie pozwalałbym na wyssanie energii z baterii.

    Skomplikowane, co?

    > A że większość ludzi mieszka w mieszkaniach,

    Znowu łżesz w tym temacie, większość, bo ponad 55% mieszka w domach.
    A to i tak jest na podstawie ilości domów i mieszkań, przy czym
    niedawno był raport stwierdzający, że jest ponad milion pustostanów
    w blokach.

    > to ładować się będę z powerbanków.

    Nie jęcz niczym krzysio, jeszcze 50 lat będziesz
    mógł jeździć 20-letnim gruzem.

    > Mam w garażu z 50l benzyny. Masz ekwiwalent tego w prądzie?

    Od 6 lat nie miałem nieplanowanej przerwy w dostawie prądu,
    mam więc w gniazdku dowolną ilość energii, wielokrotnie większą
    niż ekwiwalent twojego kanisterka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2023-12-18 18:15:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Dec 2023 10:44:58 -0800 (PST), Kris

    > Wskazes, że dwa trzy cytaty moje co to wg Ciebie bzdurami są?

    Żeby daleko nie szukać, to w następnym twoim
    poście jest wystarczajaco dużo bajdurzenia...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2023-12-18 18:20:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Dec 2023 11:08:51 -0800 (PST), Kris

    > Powiedz to tym np którzy że dwa tygodnie temu w 4-5 godz korku stali w
    > Trójmieście

    No i co, elektryk na utrzymanie temperatury w kabinie zużywa
    w porywach 3kW na h razy 5h to jest 15kWh. Jak ma pompę ciepła,
    to 5kWh zużyje. A bateria ma 60-100kWh. Mógłby sobie zatem stać
    nawet 20h.

    > Jak komuś benzyny czy innej ropy zbrakło to mu szwagier czy
    > byle taksówkarz za kilkadziesiąt zł dowiózł.

    No wiadomo, spaliniaki są energetycznie żenująco słabe
    to wiadomo że trzeba im było dostarczać paliwo. he he he

    > Tym z elektryków laweta została.

    buehehe i oczywiście widziałeś setki elektryków na lawetach.

    > A po ostatnich łapankach to laweciarze niechętnie elektryki biora bo
    > często zdarza się przekroczenie 3500 dmc i kosztowne kłopoty z
    > krokodylami.

    Masz arguemnty niczym dziecko w przedszkolu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2023-12-18 18:22:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 Dec 2023 20:20:24 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Co to były za elektryki jak im tyle prądu schodziło na ogrzewanie i nie
    > starczyło energii aby z korka wyjechać?

    Takie wyśnione przez krzysia żeby mu do tezy pasowało.
    Jak zwykle. Gość zielonego pojęcia nie ma o BEV, o tym
    ile energii zużywają, plecie aby tylko zaistnieć.
    Zawsze tak było -- i nic się nie zmieniło.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2023-12-18 18:28:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 Dec 2023 00:54:48 -0800 (PST), Kris

    > Gość kupił auto które wg producenta miało mieć zasięg 300 km a ma 170 km teraz.
    > I dla tej konkretnie osoby i staje się bezużyteczne

    Skoro gość użytkuje go jak diesla, albo co gorzej butuje go notorycznie,
    bo jak już wspominałem elektryk przeraźliwie prowokuje do dynamicznej
    jazdy, jeździ od świateł do świateł bez rekuperacji, a na dodatek zostawia
    go na "chodzie" jak idzie do klienta i zużywa energię na jałowe grzanie to
    co się dziwić że ma połowę zasięgu -- patrz, bo oczywiście wyrżnąłeś bo ci
    nei było wygodne skomentować, nowe autobusy elektryczne w trójmieście co to
    ponoć nie dawały rady, ale nagle już dają jak się nauczyli jeździć i pewnie
    ustawić poprawnie tryb B.

    --
    Pozdor
    Myjk