  • 21. Data: 2012-08-20 12:15:40
    Temat: Re: [ocieplanie] otwory pod katem czy prostopadle?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2012 12:05:49 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > kiedys ze podpisaďż˝ zmiane istotnďż˝ jako nieistotnďż˝, to ty masz samowole,
    >
    > nakaz rozbi�rki itp a mozesz cywilnie scigac kierbuda.

    Widocznie "ryzyko akceptowalne"
    Zresztą PINB takie budynki odbiera;))

    > Kierbud podpisem nie zmieni prawa.
    To fakt

    Ps.
    Samowole to masz tutaj:
    http://www.joemonster.org/art/11577/pracownię 170m2 to trochę "zmian nieistotnych"
    wprowadził inwestor i wybudował co wybudował.
    I rozbiórka raczej nie grozi:
    http://expresskaszubski.pl/aktualnosci/2012/05/zamek
    -w-lapalicach-bedzie-pensjonatem-procedury-jeszcze-t
    rwaja

  • 22. Data: 2012-08-20 17:06:11
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    W dniu 2012-08-20 11:59, Kris pisze:

    > Marketing robi swoije i tyle.
    > Znam kilka budynków co maja 5 cm styro i włascicele nie bankruytuja przez koszty
    ogrzewania.
    > Dodam jeszcze przykład mojego sasiada- niewielki domek z gazobetonu- dwa sezony
    mieszkał w nieoceiplonym, jesienią ubiegłego roku dał 10cm styro. Grzeje kotłem na
    wegiel.
    > Wiem że zima zimie nie równa ale jak z nim gadałem to nier zauważył jakiegoś
    wiekszego spadku zuzycia wegla tej zimy w stosunku do poprzednich gdy chałupa była
    nieocieplona.
    > 20-30 czy 40cm styro to może i dobre i opłacalne ale np w Norwegii. u nas zimy są
    troszkę łagodniejsze więc nie ma co wariować. Ale marketingowcy postarali się
    konkretnie i wykreowali popyt na 20cm styro. A ze koszt styro stosunkowo niewielki to
    ludzie kupuja i "śpią spokojnie".
    > A co do rosnących cen energii- te faktycznie rosna ale bez przesady a wynagrodzenia
    raczej tez nie spadają.

    Coś w tym jest, bo ja też mam znajomych, którzy po dociepleniu
    powiedzieli, że nie ma różnicy. Tylko że wszyscy kleili na placki, może
    tu jest błąd.
    Z drugiej strony, jeśli dobrze pamiętam wykres, to krzywa płaszczy się
    przy ok 12 cm, więc może rzeczywiście trzeba przemyśleć sprawę. W każdym
    razie ja już mam 15, myślę, że jednak kiedyś się to zwróci.
    Jest też sprawa punktu rosy, na którą kiedyś Kiki i inni zwrócili uwagę,
    nigdy nie wiadomo, gdzie on wypada, grubszy styropian przesuwa go na
    zewnątrz, więc jest szansa że nie wypadnie w murze.

  • 23. Data: 2012-08-21 09:29:35
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Nawet nie pomyślałem żeby sobie kpić. Porozmawiaj w gminie z inspektorem,
    > zmiana okna to istotna zmiana.

    Co ty wygadujesz, zmieniałem nawet lokalizację okien, w projekcie jeden wpis
    klepinęty od ręki.
    a te co powiększałem nawet nie zgłaszałem tego, nikt z miarką biegać ci nie
    będzie

  • 24. Data: 2012-08-21 09:41:26
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > nigdy nie wiadomo, gdzie on wypada, grubszy styropian przesuwa go na
    > zewnątrz, więc jest szansa że nie wypadnie w murze.

    A ja Ci powiem, ze u mnie ogromna różnica była, tylko ze dom był z
    porothermy
    i mieszkałem bez ocieplenia 1,5 sezonu.
    Dmuchało z gniazdek jak diabli, spaliłem grzejąc na poł gwizdka w pełnym
    sezonie z temp ok 17- 19stopni
    i poszło mi ok 4T węgla, po precyzyjnym ociepleniu frez+klej na ramkę i
    ocieplone szczyty poszło mi 3,2T węgla grzejąc na 24stopnie cały dom 260m2
    (posadzek) małe dzieci w domu.

    Wszystko zależy od wykonania ocieplenia i położenie porothermu, wiadomo ze
    przy porothermie wywiewa, czego nie ma już
    przy pianobetonie ytongach itp. U mnie połozyli go fatalnie, ale ocieplenie
    za to dopilnowałem zarówno poddasza jak i samej elewacji.

    Jak ktoś ma spierniczone ocieplenie na placki i niektorzy magicy dają
    jeszcze wentyalcję ocielenia :) hehe
    to nie dziwię się, ze nie ma róznicy po ociepleniu domu w spalaniu.

    pozdrawiam