  • 21. Data: 2012-02-08 17:03:16
    Temat: Re: ocieplenie 1 mieszkania w bloku
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    news:op.v9cqqs161cvm6g@lap...

    Wg mnie prostrzym w wykonaniu i późniejszym
    utrzymaniu jest styropian, bo nawet jak wilgoć do niego dojdzie to go nie
    degraduje i on nadal izoluje, z wełną jest gorzej i dlatego trzeba wiercić
    otwory na zewn aby ją wentylować.

    i możnaby połączyć: styropian klejony do ściany i na to płyta GK. Nie ma
    typowych upierdliwości typowych dla miękkiej ściany ze styropianu i nie ma
    wad wełny. Ja mam tak zrobioną jedną ścianę zewnętrzną w jednym z pokoi. Od
    2004r. I nic się dzie dzieje i dobrze jest.
    --
    Jackare

  • 22. Data: 2012-02-08 20:19:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-02-2012 o 18:03:16 Jackare <1...@t...com.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > i możnaby połączyć: styropian klejony do ściany i na to płyta GK. Nie ma
    > typowych upierdliwości typowych dla miękkiej ściany ze styropianu i nie
    Dlatego pisałem mu aby ten styro zaciągnąć klejem i siatką, wtedy taki
    mieki
    nie jest :) ale zgadzam się płyta jest mocniejsza.

    > ma wad wełny. Ja mam tak zrobioną jedną ścianę zewnętrzną w jednym z
    > pokoi. Od 2004r. I nic się dzie dzieje i dobrze jest.
    Jasne :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 23. Data: 2012-02-08 20:22:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-02-2012 o 17:53:56 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    Heh tak to jest jak się szybko piosze, miało być:

    Lem -----^

    tylu---------------------------^

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 24. Data: 2012-02-08 20:34:08
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    > wiadomości news:jgrs5j$bin$1@mx1.internetia.pl...

    > dokładnie i w związku z tym weź pod uwagę że wszelkie roboty na elewacji
    > wymagają pozwolenia na budowę a na takie fragmentaryczne roboty nikt ci
    > nie da zgody począwszy od właściciela budynku, chyba że projekt który
    > złożysz będzie architektonicznie przemyślany i atrakcyjny

    No tak. Bo teraz jest kurewsko atrakcyjny 50-letni odpadający tynk.

  • 25. Data: 2012-02-08 20:36:52
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Jackare wrote:
    > Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    > wiadomości news:jgrs47$be3$1@mx1.internetia.pl...

    > ściana przemarznie bo będzie przemarzać od zewnątrz, ale od wewnątrz
    > będziesz miał izolację.

    I to jej nie zaszkodzi ? Te ściany już teraz wyglądają licho. Chociaż to
    pewnie
    wynika bardziej z oszczędności jeżeli chodzi o cement niż z przemarzania.

  • 26. Data: 2012-02-08 20:47:26
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Ale ocieplenie od wewnątrz tak ma że ściany będą przemarzać, to
    > normalne. A pleśni nie będzie jak nie będzie się skraplała wilgoć z
    > pomieszczenia. Dlatego ważna jest izolacja. Wg mnie prostrzym w
    > wykonaniu i późniejszym utrzymaniu jest styropian, bo nawet jak
    > wilgoć do niego dojdzie to go nie degraduje i on nadal izoluje, z
    > wełną jest gorzej i dlatego trzeba wiercić otwory na zewn aby ją
    > wentylować.

    Mocno zastanawiam się nad pianką PUR. Na sufit chce dać 15 cm
    a na ściany 5. Na to płyty. Już gadałem z kilkoma firmami które to
    robią.

    Ma to sens ? Izolacja niby lepsza niż styropian, przylega do powierzchni
    idealnie, drogo jak cholera

    > Poza tym nie wyobra?am sobie styropianowych
    > No to ociepl to gdzie masz największe straty ciepła, zacznij od stropu
    > i ścian zewnętrznych. Ściany wew i od sąsiada zostaw bez zmian.

    Zamierzam ocieplać zewnętrzne. Pozostałych na 100% nie ruszam.

    > Ale te bloczki maja gorszą izolacyjność poza tym i tak musisz robić
    > na nich paroizolację, czyli sprowadza się to do podobnego działąnia
    > jak dla styro tylko efekt gorszy i więcej stracisz pow użytkowej.

    No to bez sensu.

    > Wentylacja zawsze jest potrzebna, odzysk ciepła dużo daje bo nie
    > dmuchasz całkiem zimnym pow do domu.

    Jak zobaczylem wycene (12 do 16 tys.) to mi się odechciało.

  • 27. Data: 2012-02-09 12:59:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-02-2012 o 21:36:52 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > I to jej nie zaszkodzi ? Te ?ciany ju? teraz wygl?daj? licho. Chocia? to
    > pewnie
    > wynika bardziej z oszczedno?ci je?eli chodzi o cement ni? z przemarzania.
    Pewnie że zaszkodzi, jak pisałeś tynk jest w fatalnym stanie, to woda
    będzie
    w zimie rosadzała ten mur, teraz go grzejesz, jak zaizolujesz to będzie
    szybciej,
    częściej i głębiej przemarzał. Z tego też powodu nie zaleca się ocieplenia
    od wew ale gdy nie ma co się lubi to ....

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 28. Data: 2012-02-09 13:29:32
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-02-2012 o 21:47:26 chochlik_drukarski <c...@w...pl>
    napisał(a):

    > Mocno zastanawiam sie nad piank? PUR. Na sufit chce daae 15 cm
    > a na ?ciany 5. Na to p?yty. Ju? gada?em z kilkoma firmami które to
    > robi?.
    >
    > Ma to sens ? Izolacja niby lepsza ni? styropian, przylega do powierzchni
    > idealnie, drogo jak cholera

    Wg mnie nie, szkoda kasy, styropian wyjdzie taniej, szkoda przepłacać
    za lepszą izolację bo to dla ciebie zysk będzie prawie żaden bo gdzie
    indziej masz
    większe straty, także ten zysk się w tym kompletnie zgubi.
    Tobie wystarczy 5cm ale szczelnie ułożonego aby się odciąć od zimnych
    ścian,
    większych grubości już nie ma sensu dawać. No i w pierwszej kolejności
    strop, tam masz dużą pow i duże straty, oklej go styro i zaciągnij siatką
    z klejem
    tak jak się to normalnie robi, sam dasz rady, ważne jest jak klej wyschnie
    po paru dniach
    aby to szczelnie pomalować folią w płynie, ona jest droga ale zrobi ci
    odpowiednią
    paroizolację i dopiero na to farba.
    Jak będziesz kleił styro na stropie to od razu zaczep nim na ścianę zewn
    tak aby w kącie
    było styro a nie klej.

    > Zamierzam ocieplaae zewnetrzne. Pozosta?ych na 100% nie ruszam.
    Już to co zrobisz powinno dać duży wzrost temp w mieszkaniu.

    > Jak zobaczylem wycene (12 do 16 tys.) to mi sie odechcia?o.
    Bo to cała instalacja, i tak pewnie w mieszkaniu nie miałbyś gdzie tego
    upchać,
    ale są lokalne rekuperaatorki takie małe kompaktowe wywietrzniki,
    co prawda na razie drogie jak cholera ale może do wiosny to stanieje jak
    będziesz
    robił remont, tobie by pewnie takie dwa wystarczyły np t taki
    http://allegro.pl/mini-rekuperator-scienny-blue-hr-1
    00w-i2092835346.html

    albo mała centrala i samemu parę rur położyć, to nie jest trudne tu masz
    taką małą
    http://allegro.pl/rekuperator-luna-200-dospel-najtan
    iej-prezent-i2095387158.html
    wyjdzie sporo taniej niż firma chciała.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 29. Data: 2012-02-10 11:06:37
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:jgun19$p1d$1@mx1.internetia.pl...

    > Jak zobaczylem wycene (12 do 16 tys.) to mi się odechciało.
    jeszcze jedna sprawa: jeżeli masz w mieszkaniu jakiekolwiek urzadzenia
    gazowe z otwartą komorą spalania podłączone do kominów, wentylację
    grawitacyjną i być może wspólne kanały wentylacyjne lub kominowe (a kiedyś
    się tak budowało bo było wolno) to nie wolno ci zastować żadnej wentylacji
    mechanicznej, więc także i rekuperatora. Zanim cokolwiek w tym względzie
    zrobisz pogadaj z kominiarzem, ale nie z byle łachmytą tylko z mistrzem
    kominiarskim.
    --
    Jackare

  • 30. Data: 2012-02-10 18:41:09
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

> [...]
    > się tak budowało bo było wolno) to nie wolno ci zastować żadnej wentylacji
    > mechanicznej, więc także i rekuperatora.

    Z tego co czytałem to w danym pomieszczeniu a nie w cały mieszkaniu. I nie
    można tylko wentylacji wywiewnej a można nawiewno/wywiewną. To
    nie tak ? Kanały kominowe może i są wspólne ale na rysunkach jest tyle
    kanałow kominowych (chyba z 50) że muszą się znaleźć jakieś osobne.

    Nie mam już na to wszystko siły. Ciagle jakieś pozwolenia, problemy,
    przepisy. Myślałem że nazbieranie kasy na mieszkanie to największy problem.
    A to
    dopiero początek największych problemów.

    > Zanim cokolwiek w tym względzie zrobisz pogadaj z kominiarzem, ale nie z
    > byle łachmytą tylko z mistrzem kominiarskim.

    Gadałem z mistrzem ale to jakiś łachmyta