  • 51. Data: 2009-10-18 00:14:18
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jakoś przedsiębiorstwa komunikacyjne nawet za głebokiej komuny radziły sobie z
    odsnieżaniem "wszystkich" przystanków.
    Wiesz co to była taka przykładowo SSP "Uniwersitas"?
    JaC

    -----

  • 52. Data: 2009-10-18 10:53:15
    Od: Piotr <s...@t...net.pl>

    On 18 Paź, 02:14, ąćęłńóśźż <u...@w...eu> wrote:
    > Jakoś przedsiębiorstwa komunikacyjne nawet za głebokiej komuny radziły sobie z
    odsnieżaniem "wszystkich" przystanków.
    > Wiesz co to była taka przykładowo SSP "Uniwersitas"?
    > JaC

    Tak, wiem, pamiętam. Z tymi przystankami to w ogóle świetny przykład,
    dziękuję. W mojej gminie jest pewnie z 50 przystanków, wszystkie
    zlokalizowane przy głównych drogach i rzeczywiście - jako tako
    odśnieżone. Za to w tej samej gminie jest ok. 5000 domów (czyli sto
    razy więcej), zlokalizowanych czasem w trudno dostępnych miejscach,
    wcale nie przy głównych drogach. Na tym właśnie polega różnica.

    Piotr

  • 53. Data: 2009-10-18 14:57:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 09:41:12 -0700 (PDT), Piotr napisał(a):

    > Czyli nie chcesz płacić na ciecia 24/7, ale chciałbyś płacić podatki,
    > za które gmina będzie takim cieciem? Nawet jeśli (w co szczerze
    > wątpię) gmina zrobi to dużo taniej, to o ile taniej to będzie?

    Jeśli zamieszkasz w okolicy, w której ochrona domu jest niezbędna to taniej
    będzie jak każdy mieszkaniec 100-mieszkaniowego osiedla zapłaci za
    ochroniarza 24/7 czy jeśli wszyscy mieszkańcy osiedla złożą się na firmę
    zatrudniającą 20 ochroniarzy, z czego 8 będzie zawsze na miejscu?
    Tak, mając na karku kretyński obowiązek odśnieżania chodnika o każdej porze
    dnia i nocy wolę, żeby odśnieżaniem SWOICH chodników zajęła się gmina,
    której płacę podatki.

    > Może niezbyt jasno to napisałem: uważam, że gmina nie ma możliwości
    > skutecznego sprzątania śniegu.

    Tym bardziej nie mają takiej możliwości pojedynczy właściciele posesji.

    > Gdyby wzięła na siebie taki obowiązek,
    > to NA PEWNO by się z niego nie wywiązała, chyba żeby zatrudniła
    > pracowników (albo firmę) do odśnieżania chodników przed WSZYSTKIMI
    > posesjami.

    Od tego jest gmina, by się zajmowała SWOIMI nieruchomościami. Tylko
    i wyłącznie gmina ma możliwość zatrudnienia firmy, która zajmie się właśnie
    odśnieżaniem wszystkich chodników.

    > A to są astronomiczne pieniądze, których na pewno nikt by
    > nie zaakceptował. Wyobraź sobie: przed pół dnia pada śnieg i nagle
    > wszyscy chcą mieć odśnieżone. Kto to zrobi? Ile to potrwa?

    Wyobraź sobie: przez pół dnia pada śnieg, a ludzie chcą jeździć po
    odśnieżonych ulicach... Nie, przecież czegoś takiego się nie da zrealizować!
    Jak to dobrze, że w naszej strefie klimatycznej nigdy nie pada śnieg...

    > Jak to - sobie odśnieżą?

    Jedna opcja to taka że gmina odśnieża, a druga opcja to taka gdzie każdy
    odśnieża "swój" chodnik wtedy kiedy chce. Sytuacja, gdy prawnie się wymaga
    by każdy odśnieżał chodnik przed swoją posesją jest debilizmem.

    > Jeśli gmina miałaby odśnieżać, to wszędzie.
    > Zarówno główną ulicę, jak i domy pod lasem, nie? I to jednocześnie, bo
    > każdy płaci takie same podatki, więc miałby prawo mieć tak samo
    > odśnieżone.

    Ciekawe że jakoś gmina potrafi przyjąć na siebie obowiązek odśnieżania
    ulic...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 54. Data: 2009-10-18 23:23:29
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Różnica polega na tym, że właściciel odległego domu gdzie nikt nie chodzi (bo trudny
    dostep) musi go odsnieżać sobie, a muzom, bo
    przyjdzie srasz wiejska z mandatem??
    JaC

    -----

  • 55. Data: 2009-10-19 05:46:35
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Różnica polega na tym, że właściciel odległego domu gdzie nikt nie chodzi (bo
    trudny dostep) musi go odsnieżać sobie, a muzom, bo
    > przyjdzie srasz wiejska z mandatem??

    Trzeba odśnieżać, by móc się poruszać wokół domu i wyjechać na drogę
    "bardziej główną". Na wsi pod lasem jak sobie nie odśnieżysz, to nikt
    nie przyjdzie w tej sprawie - ani z mandatem, ani odśnieżyć.
    --
    B. spod lasa

  • 56. Data: 2009-10-19 12:11:19
    Od: Piotr <s...@t...net.pl>

    On 18 Paź, 16:57, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

> [...]
    > dnia i nocy wolę, żeby odśnieżaniem SWOICH chodników zajęła się gmina,

    Już o tym wcześniej pisałem. Różnica polega na tym, że ochrona
    potrzebna jest stale, a odśnieżanie - parę, paręnaście razy do roku.
    Czyli albo zatrudniłoby się armię ludzi, która na co dzień nie ma nic
    do roboty, za to kosztuje astronomicznie, albo zatrudniłoby się ich
    niewielu, ale wtedy odśnieżanie trwałoby tygodniami. Pomysły, że jak
    spadnie śnieg, to się nagle zbierze stu pracowników spod pośredniaka,
    są moim zdaniem niezbyt realistyczne.

    "Swojość" chodników gminy jest względna, tak jak względna jest
    "własność" gminy. Gmina nie jest prywatnym właścicielem i ma inne
    prawa i obowiązki. Przykładowo: nie może zakazać mieszkańcom wstępu na
    chodnik. Więc argument, że każdy powinien sprzątać swoje, jest
    nietrafny. Ty byś chciał korzystać z chodnika za darmo, i żeby gmina o
    niego dbała też za darmo (czyli w ramach podatków, które już płacisz,
    a które na pewno nie wystarczyłyby na odśnieżanie). A tak w ogóle: idź
    na sesję rady gminy i zaproponuj, żeby zrobili kalkulację, ile będzie
    kosztowało sprzątanie śniegu. To zupełnie serio sugestia.

    > Tym bardziej nie mają takiej możliwości pojedynczy właściciele posesji.

    Oczywiście, że mają. Śnieg trzeba uprzątną szybko, do tego potrzebna
    jest armia ludzi. Jedyna armia ludzi w gminie, która jest w stanie to
    zrobić, to sami mieszkańcy. Kto nie może sprzątać osobiście, bo
    wyjechał albo jest chory - niech zatrudni firmę albo poprosi sąsiada.

> [...]
    > odśnieża "swój" chodnik wtedy kiedy chce. Sytuacja, gdy prawnie się wymaga
    > by każdy odśnieżał chodnik przed swoją posesją jest debilizmem.

    Nie ma sensu nadużywać słów "kretyński", "debilizm" itd. To nikogo nie
    przekona. Znasz jakieś miejsce na świecie, gdzie jest podobny klimat
    do polskiego i nie mieszkańcy, tylko gmina ma obowiązek odśnieżania?
    Znów, pytam całkiem serio.

    > Ciekawe że jakoś gmina potrafi przyjąć na siebie obowiązek odśnieżania
    > ulic...
    Ulice jest stosunkowo łatwo odśnieżyć, bo to się robi całkowicie
    mechanicznie i szybko. Odśnieżanie chodników, podjazdów itd. jest
    znacznie bardziej skomplikowane i trwałoby nieporównanie dłużej.

    Piotr

  • 57. Data: 2009-10-19 12:49:30
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >zrobić, to sami mieszkańcy. Kto nie może sprzątać osobiście, bo
    >wyjechał albo jest chory - niech zatrudni firmę albo poprosi sąsiada.

    To niech gmina zatrudni firmę lub sąsiada. Aaaa, niee, gmina jest tylko od
    nakładania mandatów.

  • 58. Data: 2009-10-19 14:53:07
    Od: Piotr <s...@t...net.pl>

    On 19 Paź, 14:49, "Boombastic" <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    > To niech gmina zatrudni firmę lub sąsiada. Aaaa, niee, gmina jest tylko od
    > nakładania mandatów.

    Nie, jak widać gmina jest od tego, żeby na nią narzekać.
    To ja chcę, żeby gmina doprowadziła mi światłowód, wyasfaltowała
    wszytkie drogi, także te leśne, doprowadziła pod mój dom linię
    autobusową (ale lepiej tramwaj), postawiła ekran dźwiękoszczelny
    odgradzający mnie od tego autobusu (ale lepiej tramwaju), niech mi też
    za siatką utrzymują ładny trawnik, a jak rzucę na ziemię papierek, to
    w pięć minut ma być sprzątnięte. I oczywiście wszystko to w ramach 300
    zł rocznego podatku, który obecnie płacę, bo wiadomo przecież, że w
    większej skali koszty są niższe. A jeśli tego nie zrobią, to są
    debilami i kretynami.
    Piotr

  • 59. Data: 2009-10-19 15:09:51
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >zł rocznego podatku, który obecnie płacę, bo wiadomo przecież, że w
    >większej skali koszty są niższe. A jeśli tego nie zrobią, to są

    To tak mało zarabiasz, ze gmina dostaje tylko 300 zł z twojego podatku?

  • 60. Data: 2009-10-19 15:13:14
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 07:46:35 +0200, Bbjk napisał(a):
> [...]
    > "bardziej główną". Na wsi pod lasem jak sobie nie odśnieżysz, to nikt
    > nie przyjdzie w tej sprawie - ani z mandatem, ani odśnieżyć.

    Straż miejska uczynnie przyjedzie odśnieżoną drogą (nieraz jeszcze tak
    odśnieżoną że pług zasypał chodnik :) i przywali mandat.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944