  • 71. Data: 2017-07-04 14:26:02
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 14:20:37 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Szkoda, że nie do końca się te wyliczenia z praktyką pokrywają, bo jakby
    > tak było, to mój kolega by już dawno z torbami poszedł. A tymczasem jego
    > rachunki za ogrzewanie wcale jakieś szczególnie wysokie nie są, a kamera
    > termowizyjna nie wykazała, żeby jego ściany szczególnie ciepłe się
    > robiły (czyt. żeby ciepło z domu uciekało).

    Może nie ma co uciekać jak w środku jest 15stC? ;)
    Sorry ale dla mnie fizyka i twarda matematyka więcej warta niż
    opowieści znajomych znajomych.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2017-07-04 14:31:30
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 4, 2017 at 2:20:37 PM UTC+2, Kżyho wrote:

> [...]
    > termowizyjna nie wykazała, żeby jego ściany szczególnie ciepłe się
    > robiły (czyt. żeby ciepło z domu uciekało).

    Jeszcze zalezy, co to "cegla", np. pustaki ceramiczne max 38cm maja U ~ 0.6 W/m2K.

    A utrzymujac temp troche powyzej zera to juz dosc trudno policzyc koszt grzania...
    Mam np. nieogrzewany garaz w 3 kondygn. garazowcu w Krk (sufit na poziomie gruntu,
    brak ocieplenia, brama stalowa, wjazd do calosci otwarty na przeswit na wys. 2
    kondygnacji...), ilosc dni z temp. ponizej zera mozna na palcach policzyc, a
    strasznie mnie to wq., bo jak tylko spadnie snieg to mam w garazu mokro...

  • 73. Data: 2017-07-04 15:31:24
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 14:04:07 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Dyskusja jest o scianie 40cm z samej cegly, pustke to juz Kzycho sobie
    > sam dolozyl :)
    >
    > Ale OK -> sciana od wewnatrz cegla 25cm, pustka 5cm, cegla 10cm według
    > OZC nie daje praktycznie nic - U = 1,228W/m2K:
    >
    > https://scr.pgr.pl/2017/07/2017-07-04_14-03-48-81936
    .png

    > Według OZC pustka ma U = 1W/m2K, stąd niewiele pomaga.

    tam jest skala liniowa?
    Ta pustka w tego typu scianach to pi*oko na cegłe jest. Czyli 5-10cm.
    Można prosić o replay z szerszą pustką?

    Bo teraz to rzeczywiscie zero różnicy...

  • 74. Data: 2017-07-04 15:34:41
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > https://scr.pgr.pl/2017/07/2017-07-04_14-03-48-81936
    .png

    > Według OZC pustka ma U = 1W/m2K, stąd niewiele pomaga.

    A te cegłe masz tam na jaka przenikalnosc ustawiona?
    Bo tak patrze standardowo cegla ma pi*oko 14x wieksza przenikalnosc niz styro (0.8 vs
    0.03)

  • 75. Data: 2017-07-04 16:15:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-04 o 14:26, Adam Sz. pisze:

    > Może nie ma co uciekać jak w środku jest 15stC? ;)
    > Sorry ale dla mnie fizyka i twarda matematyka więcej warta niż
    > opowieści znajomych znajomych.

    To może inaczej:
    wziąć jakiś współczynnik dla okien z podwójną szybą, i to dodać (odjąć?)
    od ściany.

    Ja też widziałem kilka budynków z powietrzem, i nie pamiętam, aby trzeba
    je było jakoś mocno dogrzewać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 76. Data: 2017-07-04 17:14:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 15:34:42 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > A te cegłe masz tam na jaka przenikalnosc ustawiona?
    > Bo tak patrze standardowo cegla ma pi*oko 14x wieksza przenikalnosc niz styro (0.8
    vs 0.03)

    Nawet trochę cieplej ale mniej więcej się zgadza:

    https://scr.pgr.pl/2017/07/2017-07-04_17-13-32-09936
    .png
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 77. Data: 2017-07-04 17:15:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 16:15:16 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > To może inaczej:
    > wziąć jakiś współczynnik dla okien z podwójną szybą, i to dodać (odjąć?)
    > od ściany.

    Bezsensu - powietrze izoluje tylko jak jest zamkniete. W szparze 5-10cm
    po prostu cyrkuluje i przewodzi dobrze cieplo. W oknie szybowym przestrzen
    jest za mala na cyrkulacje, pozatym czesto jest tam gaz inny niz powietrze.

    > Ja też widziałem kilka budynków z powietrzem, i nie pamiętam, aby trzeba
    > je było jakoś mocno dogrzewać.

    Tzn. ile? Moja ciotka ma taki dom i zuzywa 12t wegla na sezon :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2017-07-04 18:45:10
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Adam, teraz mam taryfe weekendowa czyli G12W.
    Mam zmienic na G12 czy zostawic?
    Tauron

  • 79. Data: 2017-07-04 21:05:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 18:45:13 UTC+2 użytkownik pierdofon napisał:
    > Adam, teraz mam taryfe weekendowa czyli G12W.
    > Mam zmienic na G12 czy zostawic?
    > Tauron

    Jak najbardziej zostaw! :) I grzej TYLKO w taniej taryfie tym elektrykiem,
    bo pojdziesz z torbami ;) Dalbym jeszcze jakies przynajmniej dwa
    zabezpieczenia / timerki, tak zeby piec szedl tylko jak oba dadza sygnal,
    ze ma isc. Bo jak sie cos przytnie i bedzie szedl 24/h to w domu Ci
    wszystko powysycha na wior, a rachunek doprowadzi do zawalu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 80. Data: 2017-07-04 21:34:39