  • 81. Data: 2017-07-04 21:37:49
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 21:05:49 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Jak najbardziej zostaw! :) I grzej TYLKO w taniej taryfie tym elektrykiem,
    > bo pojdziesz z torbami ;) Dalbym jeszcze jakies przynajmniej dwa
    > zabezpieczenia / timerki, tak zeby piec szedl tylko jak oba dadza sygnal,
    > ze ma isc. Bo jak sie cos przytnie i bedzie szedl 24/h to w domu Ci
    > wszystko powysycha na wior, a rachunek doprowadzi do zawalu :)

    Non chyba że inteligentny licznik mu założa i wtedy może zdalnie na bieżąco
    kontrolować
    http://www.energa-operator.pl/25241.xml

  • 82. Data: 2017-07-04 21:41:50
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    wszystko co czytalem o tych licznikach smart bylo niepochlebne....

  • 83. Data: 2017-07-04 21:50:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-07-01 o 18:46, Adam Sz. pisze:

    > Stad, ze to dom bardzo mocno akumulacyjny i moze nie byc grzany przez
    > tydzien albo dwa :) Po tym czasie bedzie mu trzeba dostarczyc ogromna ilosc
    > energii (zanim powietrze sie rozgrzeje, bedzie trzeba zagrzac kilkadziesiat
    > ton betonu i cegly). Policz sobie ile energii pochlonie np. sam strop :)
    > pozdr.

    Ale bzdury piszesz.

  • 84. Data: 2017-07-04 23:01:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-07-04 o 17:15, Adam Sz. pisze:

    > Bezsensu - powietrze izoluje tylko jak jest zamkniete. W szparze 5-10cm
    > po prostu cyrkuluje i przewodzi dobrze cieplo. W oknie szybowym przestrzen
    > jest za mala na cyrkulacje, pozatym czesto jest tam gaz inny niz powietrze.

    Miałem na myśli starsze budynki, z oknami "gierkowskimi" lub jeszcze
    starszymi. Innych gazów nie stwierdzono ;)
    No, może przesadziłem. Widywałem, że pomiędzy szybami (a w zasadzie
    kwaterami okna) bywały jakieś przetwory owocowe - istotnie, mógł tam być
    jeszcze jakiś gaz ;)

    > Tzn. ile? Moja ciotka ma taki dom i zuzywa 12t wegla na sezon :)

    12 ton mnie nie wzrusza - czasem wrzucałem ponad 4 tony koksu na dobę,
    jak szklarnie chodziły.

    OIDP na Śląsku rodzina w takich domach mieszkała. Dawno temu było,
    zresztą nie zwracałem uwagi. Pamiętam tylko, że chwalili się, że
    ogrzewanie wychodzi im dużo taniej, niż u sąsiadów w praktycznie
    identycznych domach z żużlem w środku lub ze zwykłymi murami.

    Znajomy ksiądz wybudował też taką plebanię, tylko drewnianą. Czasem w
    zimie tam bywałem - było cieplutko, a Józek (znaczy ten ksiądz,
    proboszcz) zadowolony, bo niewiele opału idzie. Gdzieś w nowosądeckim.
    Natomiast nie jestem pewien, czy przestrzeń była całkiem pusta, czy też
    dał tam jakąś trzcinę. Nie żyje już, nie spytam.
    Wiem tylko, że mówił, iż na całą plebanię razem z salami katechetycznymi
    mniej opału szło, niż na samą malutką starą plebanię.
    Ale też może być, że to dzięki drewnianym ścianom.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 85. Data: 2017-07-04 23:03:51
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    Mam taki dom i chciałbym i nim...
    Sądzę, że trzeba rozgraniczyć dwie rzeczy:
    Ze względu na instalację wodną nie można dopuścić, żeby dom wystygł.U mnie zrobilem w
    komórce kociołek na groszek14 kW i tak go ustawiłem, że wewnątrz jest temperatura
    5-10 stopni.Jeśli czasami zgaśnie- nie ma problemu.Przy temperaturach około -20° dwa
    dni wytrzymywał.Jeśli by był w obiegu glikol- wytrzymał by dłużej.
    Ale to jedna rzecz.Druga- to zagrzanie instalacji CO i całego domu do temperatury
    +20°.Tutaj mój kociołek nie wyrabia.Potrzeba 3-4 godziny, zeby mogły dzieci biegać.
    Dlatego sądze , że warto mieć jeden piec do podtrzymanie, a drugi do szybkiego
    zagrzania.Dobrze sie sprawdza- ale w drugim domu- koza.Piec koza, znaczy.
    Wprawdzie można piec zdalnie wysterować, ale koszty takiego szybkiego grzanie będą
    wysokie.Koza- a jeszcze lepiej z nawiewem- szybko sie zwróci.A frajda z żywego ognia
    jest nieoceniona.
    Bez urazy Zenka: można również odpalać zdalnie piec na pelet. Jednak to nie jest
    całkiem to samo, co koza...
    Wprawdzie można i mój kociolek podpiąć pod internet, ale- kłopot tam z internetem.A
    poza tym- takiego doglądania nic nie zastąpi.W komórce było tak zimno, że zamarzał mi
    groszek w koszu.Wilgotny był.Trzeba było ręcznie kąpinować.
    pozdro.abomito

  • 86. Data: 2017-07-04 23:25:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-04 o 23:03, abomito pisze:
> [...]
    +20°.Tutaj mój kociołek nie wyrabia.Potrzeba 3-4 godziny, zeby mogły dzieci biegać.

    Ale to wcale nie jest tak długo, ja podłogówką grzejąc termometr dygnie
    też dopiero po kilku godzinach, a gdzie tam jeszcze do zagrzania.
    Więc nie masz tak zle, mam większą bezwładność i muszę grzać z większym
    wyprzedzeniem :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 87. Data: 2017-07-04 23:59:40
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Moje sterowanie:
    Dostaję telefon, że właściciel dziś przyjeżdża.Ja mam do przejechania niecale 10 km,
    więc stosownie wcześniej ustawiam wyższą temperaturę na piecu, odkręcam zawory na
    full- i luzik.Po skończonym pobycie sprawdzam, czy czegoś nie zapomnieli wyłączyć - i
    znowu luz.
    Ale jeśli by sami przyjechali- to dzieciaki by solidnie wymarzły.
    Sprawdzanie -niejako przy okazji- czy domu nie wynieśli, to inna sprawa.Tu część
    roboty może robić alarm.
    A domek ma ok 70 m2 i dość dobrą izolację więc dobrze trzyma ciepło..
    pozdro.abomito

  • 88. Data: 2017-07-05 00:03:15
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Więc nie masz tak zle, mam większą bezwładność i muszę grzać z większym
    > wyprzedzeniem :)
    Więc i Tobie koza się przyda...koza jest dobra rzecz...

  • 89. Data: 2017-07-05 09:57:05
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 17:15:33 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > jest za mala na cyrkulacje, pozatym czesto jest tam gaz inny niz powietrze.

    Tak sie budowało. Szpara była na pi*oko 5-10cm. Zrób wyliczenie dla takiej przegrody.
    Pewnie ten program nie weźmie tego pod uwage ale ciekawym jak to policzy.

    > Tzn. ile? Moja ciotka ma taki dom i zuzywa 12t wegla na sezon :)

    Heh, a moja ciotka zuzywa 4 tony na ogrzanie 120m2.

    I co teraz? :)

  • 90. Data: 2017-07-05 10:05:36
    Od: s...@g...com

> [...]
    > jest za mala na cyrkulacje, pozatym czesto jest tam gaz inny niz powietrze.

    > Tzn. ile? Moja ciotka ma taki dom i zuzywa 12t wegla na sezon :)

    Znalazlem narazie tylko takie info.
    http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/16068-pustka-p
    owietrzna/

    Jak kiedyś te ciotke pytalem czemu se nie ociepla domu to mnie sie spytała czy jak
    pali te 4tony wegla za te 2000pln to ile lat sie jej to zwróci.
    Podumałem i mi wyszło że nawet jakby scieli koszty o polowe to z 7-15 lat im by
    zeszło aby wyjsc na zero.

    Powiedziala mi wtedy, ze woli sie cieszyc pieniedzmi dopóki może :)