  • 11. Data: 2018-03-27 18:52:22
    Temat: Re: orotherm T
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.03.2018 o 11:49, Myjk pisze:
    > W zeszłym
    > roku płaciłem za silkę 24cm 4,45 zł brutto/szt. a za Porotherm 25cm (na
    > pierwszą warstwę muru) 5,50 zł brutto/szt. Wychodzi odpowiednio 66,75 zł/m2
    > i 58,85 zł/m2.

    Ja płaciłem na początku zeszłego roku 3,7zł brutto / szt. to wychodzi 40
    zł/m2 - ~5000zł na 120m parterówce. Ale wciąż do ceny całego domu,
    różnica akceptowalna.

    > No ale ze wględu na wytrzymałość silki można po konsultacj
    > iz konstruktorem zjechać do 18cm.

    Ale ten argument o lepszej akustyce to zamienię chyba wtedy na cieńsze
    ściany? A fundamenty mogą być takie same jak pod poro? Klei się na
    zwykła zaprawę czy coś innego?

    Podsumuje, przy silce będzie:
    1. lepsza akustyka lub cichsze ściany
    2. większa bezwładność cieplna ze względu na masę

    Wilgotność to chyba bardziej od rodzaju tynku i tego czy WM
    zainstalowana? W necie piszą że krucha tak samo jak poro?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2018-03-27 18:55:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.03.2018 o 12:22, Kris pisze:
    > Jak normalne tynki to bruzdować nie trzeba, mocujesz przewody spinkami czy
    blaszkami i murarze zatynkują

    Przewody kładzione bezpośrednio na poro, tynki zwykłe gipsowe wszystko
    zakryły.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2018-03-30 14:27:27
    Temat: Re: Porotherm T
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 25.03.2018 19:40, Twardy wrote:
    > Czy ktos stosował pustak Porotherm T - pustak wypełniony wełną mineralną ?
    > https://www.budogram.pl/porothermt/

    Nigdy nie używaj tego gówna poro-cośtam, nieważne jakiej firmy.
    To jest gówno, przez które wieje i sa same problemy.

  • 14. Data: 2018-03-30 16:28:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 27 Mar 2018 18:52:22 +0200, Mateusz Bogusz

    > Ja płaciłem na początku zeszłego roku 3,7zł brutto / szt. to wychodzi 40
    > zł/m2 - ~5000zł na 120m parterówce. Ale wciąż do ceny całego domu,
    > różnica akceptowalna.

    Ale to cena za Wienerbergera P+W? Po ile stała wtedy u Ciebie silka (i jaki
    producent)? Jak porównujesz swoją cenę porosyfka do ceny mojej silki, to
    trochę zakrzywiasz czasoprzestrzeń. :P Ja mam 280m2 muru nośnego (piętrowy)
    i różnica, uwzględniając "moje" ceny, wychodzi 2200 zł.

    > Ale ten argument o lepszej akustyce to zamienię chyba wtedy na cieńsze
    > ściany? A fundamenty mogą być takie same jak pod poro? Klei się na
    > zwykła zaprawę czy coś innego?

    Fundamenty muszą uwzględniać masę, ale z tego co wiem niewiele się to
    zmieniło u mnie (wstępnie szwagier też dał w projekcie porosyfka). Silkę
    stawia się na klej.

    Z pewnością nie jest tak samo krucha.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2018-03-30 16:28:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 Mar 2018 14:27:27 +0200, KIKI

    > Nigdy nie używaj tego gówna poro-cośtam, nieważne jakiej firmy.
    > To jest gówno, przez które wieje i sa same problemy.

    :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2018-03-30 20:40:15
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 30.03.2018 o 16:28, Myjk pisze:
> [...]
    > trochę zakrzywiasz czasoprzestrzeń. :P Ja mam 280m2 muru nośnego (piętrowy)
    > i różnica, uwzględniając "moje" ceny, wychodzi 2200 zł.

    Ja kupowałem produkt Cerpolu. Ale jak na deklaracjach właściwości
    użytkowych jest to samo, to po co przepłacać?

    Silka niestety nie pamiętam po ile była.

    > Fundamenty muszą uwzględniać masę, ale z tego co wiem niewiele się to
    > zmieniło u mnie (wstępnie szwagier też dał w projekcie porosyfka). Silkę
    > stawia się na klej.

    A klej wychodzi w podobnej cenie do zaprawy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2018-03-30 20:41:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 30.03.2018 o 14:27, KIKI pisze:
    > Nigdy nie używaj tego gówna poro-cośtam, nieważne jakiej firmy.
    > To jest gówno, przez które wieje i sa same problemy.

    KIKI chorowałeś czy sprawy osobiste? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2018-03-31 13:55:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 Mar 2018 20:40:15 +0200, Mateusz Bogusz

    > Ja kupowałem produkt Cerpolu. Ale jak na deklaracjach właściwości
    > użytkowych jest to samo, to po co przepłacać?
    > Silka niestety nie pamiętam po ile była.

    Z tego co widzę ceny w stosunku do zeszłego roku się nie zmieniły. Można
    zawsze sprawdzić. Przy czym biorąc tańszego producenta porothermu warto też
    wziąć tańszy odpowiednik silki.

    > A klej wychodzi w podobnej cenie do zaprawy?

    Nie wiem, bo nie robiłem na zaprawie...
    Na klej poszło 1350 zł brutto, w sumie 80 worów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 19. Data: 2018-04-02 22:46:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 31.03.2018 o 13:55, Myjk pisze:
    > Z tego co widzę ceny w stosunku do zeszłego roku się nie zmieniły. Można
    > zawsze sprawdzić. Przy czym biorąc tańszego producenta porothermu warto też
    > wziąć tańszy odpowiednik silki.

    Racja. Założyłem że jest tylko jeden prawilny producent tak jak kiedyś
    Ytong. A teraz widzę, że tańsze silki też są.

    > Nie wiem, bo nie robiłem na zaprawie...
    > Na klej poszło 1350 zł brutto, w sumie 80 worów.

    To zwykła zaprawa podobne pieniądze wychodzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 20. Data: 2018-04-03 08:32:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > KIKI chorowałeś czy sprawy osobiste? ;-)

    Ale on ma rację, ostatnio ktoś tu pisał że mu się ze sciany leje,
    okazało się że przemarza bo jest z tego g..a i wieje w ścianie,
    jakby była Bk czy silki to by tych problemów niemiał.

    --
    Pozdr
    Janusz