  • 111. Data: 2018-01-09 22:44:07
    Temat: Re: iec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 09.01.2018 o 00:38, Adam Sz. pisze:
    > Dla mnie jedyna powietrzna jaką bym zastosował to Altherma z Daikina,
    > działa rzeczywiście do -25stC:)
    >
    > 8kW:http://allegro.pl/pompa-ciepla-daikin-altherma-l
    t-ehbh08cb3v-8-0kw-i7089770468.html

    > 11kW:http://allegro.pl/pompa-ciepla-daikin-altherma-
    lt-ehbh11cb3v-11-0kw-i7089770531.html

    Spojrzałem uczciwie w kartę produktu (jako laik zakładam że producenci
    nie przekłamują tutaj straszliwie) i napiszę szczerze, że:

    - COP ten sam, co w tańszej jednostce 3,9 vs 3,82 w tańszej
    - tańsza jednostka ma oba urządzenia cichsze
    - tańsza jednostka ma większy zakres roboczy, zamiast -25-35 ma -25-45*C
    - Daikin ma sprężarkę inwerterową? Bo w tabelce jest jedna wartość mocy
    zamiast zakresu
    - Daikin od 11kW grzewczej w górę nie ma funkcji grzania C.W.U? WTF?

    > Zależy co w tych odwiertach znajdziesz. Od 20W-80W z metra. Średnio
    > zakładając 50W/m, 100m daje ok. 5kW mocy chłodniczej, czyli ok 6-6,5kW
    > grzewczej. Trochę mało. Dołożyłbym trzeci 50m i dał pompę 9kW i pewnie
    > by starczyło. Ale to zależy co w tych odwiertach będzie, bo jak skała
    > to możesz nawet przyjąć 80W/m i z 100m wychodzi wtedy 9-10kW grzewczej:)
    > pozdr.

    A z gliny to ile by wyszło tych watów? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 112. Data: 2018-01-10 00:12:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 22:44:11 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    [...]
    > Spojrzałem uczciwie w kartę produktu (jako laik zakładam że producenci
    > nie przekłamują tutaj straszliwie) i napiszę szczerze, że:

    Papier wszystko przyjmie ;) A nie napisałeś o jakiej tańszej piszesz.
    W praktyce daikin we wszystkich testach wychodzi najlepiej. Ale przyznam
    szczerze, że tematem pomp ciepła powietrznych specjalnie się nie interesuję
    i może pojawiło się już coś tańszego, a podobnie dobrego :)

    W pompach powietrznych największym problemem jest zamarzanie wymiennika
    i konieczność jego odmrażania. Od sposobu wykonania wymiennika i działania
    pompy zależy mocno jak to będzie działać. Bo możesz mieć wyższy COP ale
    jak co godzinę wymiennik będzie zamarzał i odmrażać go będzie grzałka i
    COP spadnie do 2 to co? Tego producent w instrukcji nie opisuje ;)

    > A z gliny to ile by wyszło tych watów? :-)

    Tu masz dobrą tabelkę dla odwiertów:

    http://www.blog.karbon.com.pl/wp-content/uploads/201
    1/01/Własności-termiczne-skał.jpg

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 113. Data: 2018-01-10 06:32:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 00:12:16 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > jak co godzinę wymiennik będzie zamarzał i odmrażać go będzie grzałka i
    > COP spadnie do 2 to co? Tego producent w instrukcji nie opisuje ;)

    Ja macam teraz taki temat:

    http://reszewski.pl/resublimacyjne-pompy-ciepla/zasa
    da-dzialania

    Brat się być może będzie budował, a to ustrojstwo powyżej wygląda ciekawie :>

    L.

  • 114. Data: 2018-01-10 06:39:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 10.01.2018 o 00:12, Adam Sz. pisze:
    > Papier wszystko przyjmie;) A nie napisałeś o jakiej tańszej piszesz.

    Np. http://www.gorenje.pl/produkty/pompy-ciepla/pompy-ci
    epla albo
    http://www.tweetop.pl/system-tweetop-home/pompy-ciep
    la-tweetop/ecoheat-complex/

> [...]
    > jak co godzinę wymiennik będzie zamarzał i odmrażać go będzie grzałka i
    > COP spadnie do 2 to co? Tego producent w instrukcji nie opisuje;)

    Teraz popularny zdaje się zawór trójdrożny więc pompa chodzi cały czas
    tylko grzeje na przemian dom/siebie.

    > Tu masz dobrą tabelkę dla odwiertów:

    http://www.blog.karbon.com.pl/wp-content/uploads/201
    1/01/Własności-termiczne-skał.jpg

    Uuu, ja stoję na glinie. To widzę że ani odwierty ani paletko, raczej
    tańsze niż Twoje by nie było.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 115. Data: 2018-01-10 06:47:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 10.01.2018 o 06:32, Lisciasty pisze:
    > http://reszewski.pl/resublimacyjne-pompy-ciepla/zasa
    da-dzialania

    > Brat się być może będzie budował, a to ustrojstwo powyżej wygląda ciekawie :>

    Fajnie wygląda, ale konkrety z broszurki -
    http://www.reszewski.pl/katalogi/katalog_reszewski20
    16.pdf :-)

    - porównują do innych źródeł poza pompą ciepła
    - sprężarka nie jest inwerterowa(?), ja tam widzę wartość stałą poboru prądu
    - COP 4,1 wg tej samej normy, dla których ja przepisałem COP pomp
    podanych przeze mnie (~3,9)

    Tak na szybko.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 116. Data: 2018-01-10 07:02:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 06:47:09 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > - sprężarka nie jest inwerterowa(?), ja tam widzę wartość stałą poboru prądu

    No ja mam też bez inwertera. Czemuś to przeszkadza?

    > - COP 4,1 wg tej samej normy, dla których ja przepisałem COP pomp
    > podanych przeze mnie (~3,9)

    W końcu to pompa powietrzna. Tyle że bez wiatraków.

    L.

  • 117. Data: 2018-01-10 07:59:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 07:02:46 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > No ja mam też bez inwertera. Czemuś to przeszkadza?

    podobno w gruntowych łatwiej zrobic bez inwertera, zapewne dlatego ze warunki pracy
    stabilniejsze

    b.

  • 118. Data: 2018-01-10 10:58:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 stycznia 2018 06:39:09 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Np. http://www.gorenje.pl/produkty/pompy-ciepla/pompy-ci
    epla albo

    Ona jest na pewno tańsza?

    > http://www.tweetop.pl/system-tweetop-home/pompy-ciep
    la-tweetop/ecoheat-complex/

    A to już mi wygląda na typowego chińczyka. Nie liczyłbym, że ta pompa
    będzie lepsza od althermy. Nie patrz na to co podają producenci w karcie
    - nie ma się co podniecać COPami o 0,1 lepszymi, bo to wszystko i tak jest
    mocno zmienne i zależy od warunków.

    > Teraz popularny zdaje się zawór trójdrożny więc pompa chodzi cały czas
    > tylko grzeje na przemian dom/siebie.

    Możliwe.

    > Uuu, ja stoję na glinie. To widzę że ani odwierty ani paletko, raczej
    > tańsze niż Twoje by nie było.

    A czemu się na odwiert upierasz? Z gliny w poziomie licz 30-40W z metra.
    Dla pompy ~9kW grzewczej / 7,5kW chłodniczej dałbym z dużym zapasem
    cztery pętle 100m z PE32. Potrzebujesz do tego 400m2, jeden dzień pracy
    koparki (1k pln) plus 400m rury (jakiś drugi tysiak). No i rozdzielacz
    z PP (jakieś 500-700 pln) plus glikol w granicy 500 pln. I tani DZ gotowy.
    DZ możesz upchnąć gdziekolwiek - to może być pół metra od ogrodzenia
    dookoła granicy np. :P Nie wierzę, że 400m nie znajdziesz ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 119. Data: 2018-01-10 12:30:42
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Jan 2018 14:19:16 +0100, Myjk

    > Nie mają na liczniku klimy podziału na taryfy, ale nawet licząc po 0,62
    > wychodzi 400 zł w tym sezonie grzewczym. Jak dostaną rachunki to się
    > sprawdzi ostatecznie ile wyszło trochę dokładniej.

    Mamuśka właśnie dostała rachunek. Bez klimy płaciła średnio 400 zł za dwa 2
    mies. w jednej taryfie. Obecny rachunek, z ostatnich dwóch miesięcy, opiewa
    na kwotę 600 zł z przejściem na 2T. Wychodzi na to, że grzanie klimą przez
    listopad i grudzień kosztowało około 200-250 zł. :P Zobaczymy jak będzie
    dalej, bo w jednostce w salonie, okazało się, mają trzepnięty sterownik
    (brak możliwości programowania, jednostka ta ma także problemy z
    temperaturą) i nie mogą go sobie zaprogramować żeby grzał do oporu w nocy w
    2T. Niemniej jednak wychodzi bardziej komfortowo i znacznie taniej niż
    rzekomo tanim drewnem -- co tylko potwierdza że kominki to zwykłe
    utylizatory paliwa.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 120. Data: 2018-01-10 12:45:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Popatrzylem na link. Wszystkie dane jakie tam sa na oko sa chujem podparte. Taki
    kwiatek tam jest ze pompa opisana jako zrodlo ciepla do ogrzewania a koszt podany dla
    wiosny, jesieni i lata. Koszt podgrzania wody w walucie nazwanej zlotowka ale z
    okresu kiedy 1 zl=20$.