    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 20 Nov 2015 23:16:01 -0800 (PST)
    Subject: Re: płyta fundamentowa czy tradycyjny fundament
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 20 listopada 2015 20:54:06 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Witam,
    > zbieram oferty z różnych firm co do wyceny i technologii budowy domu.
    >
    > Zakładałem robienie tradycyjnego fundamentu z krzyzami (III KSG) ale dziś
    > otrzymałem takie info z jednej z firm:
    >
    > "Fundamenty na szkodach górniczych wykonujemy tylko i wyłącznie płytowe ,
    > robimy je od 12 lat i w tej chwili to jedyne rozwiązanie dla budynkow
    > pasywnych, na wysoki poziom wód gruntowych oraz na wysokie szkody górnicze."
    >
    > Jak sie to ma do wytrzymałości, trwałości i energooszczędności?

    sa wytrzymałe, trwałe i energooszczedne :) I drogie jak juz zapewne sie dowiedziales
    :) Jakie sa roznice miedzy tradycyjnym a ta płytą?

    Rozważ fundament płytowy odwrócony czyli styropian na płycie a nie pod - zatem moze
    byc znacznie tanszy a i łatwiej z instalacjami jest. Minusem jest ucieczka ciepła
    poprzez sciany parteru w dół - dlatego to rozwiazanie najlepiej sie nadaje do
    kanadyjczyków, a jesli juz normalnie to koniecznie budowac z betonu komórkowego zeby
    te straty zminimalizowac. (a nawet pierwszą warstwe na fundamencie daje sie
    izolacyjną ze szkla piankowiego)

    b.