    From: "Jackare" <j...@...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: podłączenie kinkietu
    Date: Sun, 18 Jan 2009 22:28:04 +0100

    Użytkownik "P" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gkv0rm$66k$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Chcę podłączyć kinkiet - ze ściany wychodzą mi dwa kabelki (brązowy i
    > niebieski) ale w lampce w kostce mam jeszcze miejsce na uziemienie (chyba)
    > . Czy takie podłączenie bez uziemienia jest bezpieczne?
    >
    > pozdr.

    Uziemienie ma kolor zółto-zielony. Jeżeli prosucent lampy przewidział styk
    ochronny oznacza to że klasa bezpieczeństwa w której wykonana jest lampka
    przewiduje uziemienie w celu ochrony użytkownika przed porażeniem.
    Jeżeli nie masz trójprzewodowej instalacji z przewodem ochronnym - podepnij
    bez uziemienia - w normalnych warunkach nie powinno się nic stać.
    Niech Ci nie przychodzi do głowy aby do styku ochronnego podłączyć
    zerowanie.