  • 31. Data: 2013-10-09 00:09:27
    Temat: Re: pompowanie wody - opłacalność?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 08.10.2013 21:57, wolim pisze:
    > W Twoim przypadku woda jest czysta, jak ze studni. Gdyby nie podmywanie
    > fundamentów, które sobie sam fundujesz pompując non stop wodę, miałoby
    > to sens.
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW
    Z tymi fundamentami - nie wiadomo jak jest. był jeden taki, który chciał
    odwierty robić w scianach i wlewać klej - pomysł upadł, potem się
    okazało że dobrze. Inny chciał prąd wpuszczać, ale podobno jest to
    skuteczne, ale powoduje natychmiastową gwałtowną korozje zbrojeń. Wiec
    stanęło na odkopaniu fundamentów, zaizolowaniu...
    Przed osuszaniem, ściany były tak mokre, że komary wykluwały się na
    ścianach, nie w kałużach! Po zaizolowaniu - ściany suche, woda pojawiła
    się w najniższych pomieszczeniach w innej części budynku. W sąsiednich
    budynkach podobno woda stoi cały czas, a nie pojawia się. OStatnio inni
    sąsiedzi robili remont dachu i zapomnieli połączyć rynny pionowej
    (odpływu) z kanalizacją. 2 dni deszczu spływającego metr od budyku - w
    piwnicy już było 3cm wody, ściany suche.....
    No i znowu pompka jest wydajniejsza niż mopowanie i wynoszenie kiblami.
    Dzięki za rady. NA razie spróbuje zdobyć na testy jakąś pompkę, rurkę
    albo wąż ogrodowy i puścić to w starym kominie wentylacyjnym. Napiszę co
    wyszło.
    ToMasz

  • 32. Data: 2013-10-09 01:39:28
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-08 17:39, ToMasz pisze:
    > witam
    > mam możliwość pozyskania wody (gruntowej) za darmo. zastanawiam się czy
    > jest sens, (czy byłoby to ekonomiczne) pompować ją do spłuczki
    Wodę masz za darmo, a ścieki?
    (tak, wiem, obliczają ci zapewne na podstawie ilości wody pobranej z
    wodociągu, więc dorzucona woda-ścieki z własnego źródła się nie doliczą,
    ale chodzi o zasadę)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 33. Data: 2013-10-09 08:26:51
    Od: uciu <a...@g...com>

    u rodzinki w DE całe osiedle wode do kibla bieże z deszczówki - ale taki był wymóg
    środowiskowy. Każdy zbiera wode ze swojego dachu. Nie dam głowy ale do prani wode też
    chyba pochdzi z chmurki:-)

  • 34. Data: 2013-10-09 10:02:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jedno spłukanie to pewnie 10 litrów wody.

    Współczesne spłuczki podtynkowe (np. Geberit) mają 3/6 litrów

    Dziennie myśle dla 4 osobowej rodziny można przyjąc(tu troche strzelam może
    ktoś ma dokładniejsze dane;) 10*10litrów= 100 litrów

    2,5 spłukania na osobę na dzień? Trochę mało :-)

    2*6 + 2+3 = 18 * 4 = 72l na dobę.

    > Miesiecznie to więc 3 m3

    Bliżej 2m3 ale rząd wielkości się zgadza.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2013-10-09 10:04:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > był wymóg środowiskowy. Każdy zbiera wode ze swojego dachu. Nie dam głowy

    Do prania to jest dość często spotykane - ale nie ze względu na ekologię a
    na to że to miękka woda - znacznie lepiej pierze w niskich temperaturach i
    nie zostawia osadu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2013-10-09 12:19:21
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 października 2013 10:02:57 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >

    > 2,5 spłukania na osobę na dzień? Trochę mało :-)
    >

    > 2*6 + 2+3 = 18 * 4 = 72l na dobę.

    > Bliżej 2m3 ale rząd wielkości się zgadza.

    100 litrów na cztero osobową rodzinę to albo jak srają na gazetę albo wodę spuszczają
    hurtem co 6 godzin. Kiedyś spotkałem się z takimi gigantami co wodę wolno było
    spuścić dopiero wtedy jak ktoś nasrał. Ciekawe ilu tutaj jest takich bogoli co mają
    dom a na działce w rogu stoi sracz zbity z desek. I tam srają bo taniej.

  • 37. Data: 2013-10-09 12:22:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 Oct 2013 03:19:21 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    oglegroups.com...

    > 100 litrów na cztero osobową rodzinę to albo jak srają na gazetę

    w kiblu? to może pójdź do lekarza jak masz sraczkę.
    Współczesny klop potrzebuje max 3l lub 6l na spłukanie.
    Biegasz 20 razy dziennie do sracza?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 38. Data: 2013-10-09 12:55:02
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > w kiblu? to może pójdź do lekarza jak masz sraczkę.
    > Współczesny klop potrzebuje max 3l lub 6l na spłukanie.
    > Biegasz 20 razy dziennie do sracza?

    zmusiliście mnie do liczenia wizyt w ubikacji :)
    idąc spać i budząc się rano - niema wała żeby nie skorzystać. Ile w
    ciągu dnia? 3 razy? spokojnie. Tym bardziej że jak się mocno zanieczyści
    muszlę to trzeba użyć szczoty i jedno spłukanie nie wystarczy. czyli
    mamy ok 5spłukań na głowę razy 4 osoby = 20 naciśnięć guziczka który
    uwalnia 6 litrów. 120 litrów na dobę! Sytuacje ratuje fakt że dzieci
    sikną w szkole, ja w pracy, ale kaman! jak sąsiadka wpadnie do żony na
    kawę to co? "Weź Kasiu ekstra herbatnika na drogę, ale wysikaj się w
    domu...." :)
    Nawet zaokrąglając w dół, stówka na dobę daję 3 metry sześcienne na
    miesiąc, a woda u mnie prawie po 14zł. pompka+wężyk 100zł do tego jakaś
    elektryka automatyzująca działanie i po sprawie.

    ToMasz

  • 39. Data: 2013-10-09 12:55:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2013 12:22:21 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > Współczesny klop potrzebuje max 3l lub 6l na spłukanie.

    Dokladnie :D Zalozmy rodzina 4 osobowa, kazdy sika 3 x i grubsze 1 x dzien.
    Wychodzi 60l / dzien, tj. 1,8m3 na miesiac. Przy mojej cenie (5 pln / m3)
    kosztuje to 9 pln / mc, czyli 108 pln / rok. Wielki mi luksus :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2013-10-09 12:57:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2013 12:55:02 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > mamy ok 5spłukań na głowę razy 4 osoby = 20 naciśnięć guziczka który
    > uwalnia 6 litrów.

    Maly uwalnia polowe tj. 3l !

    > miesiąc, a woda u mnie prawie po 14zł.

    Wspolczuje :)