  • 41. Data: 2013-10-09 13:02:45
    Temat: Re: pompowanie wody - opłacalność?
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 października 2013 12:22:21 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > w kiblu? to może pójdź do lekarza jak masz sraczkę.
    >
    > Współczesny klop potrzebuje max 3l lub 6l na spłukanie.
    >
    > Biegasz 20 razy dziennie do sracza?
    >

    > --
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Wiesz dlaczego nie zacytowałeś drugiej części zdania? Tej o spuszczaniu hurtem. Bo u
    Ciebie tak się robi. Wstydziłeś się zacytować, chciałeś się w ten sposób odciąć.
    Takie zachowanie jest udokumentowane w psychologii i ma nawet swoją nazwę. Jestem za
    indywidualnym oszczędzaniem. Ale takim co nie obniża jakości życia. Czy używanie
    kibelka co zużywa mało wody obniża standard? Oczywiście. Nie można używać muszli z
    półką tylko z dziurą. Do spłukania gówna z półki potrzeba więcej wody. Jak użyć mniej
    to zostaje trochę rozmazanego gówna i trzeba szorować szczotką. Potem spłukać jeszcze
    raz. I cale oszczędności poszły w pizdu na dodatek była zabawa z gównem. Muszla z
    półką jest bardzo dobra. Ktoś zwrócił tutaj kiedyś uwagę ze jak się wysrać to wypada
    popatrzeć na gówno czy krwi w nim nie ma. Raka jelita grubego daje się wyleczyć jak
    jest wcześnie rozpoznany. Krew w gównie to pierwsze oznaki że trzeba szybciutko
    zasuwać do lekarza. Na półce mało wody i pewno łatwiej da się zobaczyć krew niż w
    muszli z dziurą gdzie po wierzchu pływa gówno. Poza tym jak srać w takiej muszli to
    wpadające w wodę gówno ochlapuje wodą dupę. Dla mnie takie coś to obniżenie standardu
    srania. Rocznie oszczędzamy jakieś 1200 złotych na prądzie potrzebnym do grzania wody
    na kąpanie. Jedyna niedogodność to że trzy razy wolniej woda z wanny zlatuje. Takie
    coś nie obniża standardu mycia. Jeśli z jakiś względów założyli by mi licznik do wody
    to w przeciągu tygodnia postawię instalację żeby wykorzystać wodę z której odebrałem
    ciepło do spłukiwania toalety. Z 200 litrów wody dziennie będę miał do powtórnego
    wykorzystania.

  • 42. Data: 2013-10-09 13:03:38
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 09.10.2013 10:04, Ergie pisze:
    > Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Do prania to jest dość często spotykane - ale nie ze względu na ekologię
    > a na to że to miękka woda - znacznie lepiej pierze w niskich
    > temperaturach i nie zostawia osadu.
    >
    > Pozdrawiam
    > Ergie
    tam gdzie pracuje, mam 2 beczki po 208 litrów. stalowe po oleju pod
    chmurką - mimo to minął im 5 rok bez awarii. wpływa do nich woda z
    dachu, a ja ją używam do mycia "kercherem" i prania. ale pranie pierwsze
    jest deszczówką, płukanie już kranówą. boję się... bo jednak świństwa z
    dachu deszcz spłukuje a filtrów nie mam.

    ToMasz

  • 43. Data: 2013-10-09 13:05:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 Oct 2013 04:02:45 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Wiesz dlaczego nie zacytowałeś drugiej części zdania? Tej o spuszczaniu
    > hurtem. Bo u Ciebie tak się robi.

    [ciach bzdety]
    w przeciwieństwie do Ciebie cytuję to do czego się odnoszę. Natomiast
    Twój atak świadczy tylko o braku merytorycznych argumentów.

  • 44. Data: 2013-10-09 13:08:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > ja ją używam do mycia "kercherem" i prania. ale pranie pierwsze jest
    > deszczówką, płukanie już kranówą. boję się... bo jednak świństwa z dachu
    > deszcz spłukuje a filtrów nie mam.

    Ja używam do mycia auta - nie zostaje osad. U ludzi którzy używają do prania
    widziałem "automat" który pierwszy deszcz spływający z dachu puszcza rynną w
    dół, a dopiero po chwili przełącza "łapacz" tak by woda z rynny trafiała do
    zbiornika.

    Ten "automat" to kilka dźwigni i zbiorniczków które gdy napełnione wodą
    powodują przeskoczenie dźwigni w inne położenie.

    Oczywiście oprócz tego jakiś filtr i tak trzeba zamontować, ale już samo
    takie przełączanie sprawia że w tej wodzie jest znacznie mniej syfu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 45. Data: 2013-10-09 13:09:53
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 października 2013 12:55:02 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > muszlę to trzeba użyć szczoty i jedno spłukanie nie wystarczy. czyli
    >
    > mamy ok 5spłukań na głowę razy 4 osoby = 20 naciśnięć guziczka który
    >
    > uwalnia 6 litrów. 120 litrów na dobę! Sytuacje ratuje fakt że dzieci
    >
    > sikną w szkole, ja w pracy, ale kaman! jak sąsiadka wpadnie do żony na
    >
    > kawę to co? "Weź Kasiu ekstra herbatnika na drogę, ale wysikaj się w
    >
    > domu...." :)
    >
    > Nawet zaokrąglając w dół, stówka na dobę daję 3 metry sześcienne na
    >
    > miesiąc, a woda u mnie prawie po 14zł. pompka+wężyk 100zł do tego jakaś
    >
    > elektryka automatyzująca działanie i po sprawie.

    Wiesz co. Nie licz na oko tylko policz ile razy byles w kibelku przez dwa dni.
    Wyjdzie Ci dużo więcej niż 5 razy. Kobiety chodzą się wysikać dużo częściej niż
    faceci. Mniejsze zbiorniki mają. Male dzieci to masakra. Ciągle piją i sikają.

  • 46. Data: 2013-10-09 13:10:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

> [...]
    > to trzeba użyć szczoty i jedno spłukanie nie wystarczy. czyli mamy ok
    > 5spłukań na głowę razy 4 osoby = 20 naciśnięć guziczka który uwalnia 6

    Błąd! Tyle uwalnia "duży" guziczek. "Mały" uwalnia tylko 3 litry. A chyba
    nie potrzebujesz za każdym razem korzystać z "dużego" guziczka?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 47. Data: 2013-10-09 13:12:26
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 października 2013 13:05:07 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    To nie atak tylko stwierdzenie faktu. Psychologia to poważna nauka.

  • 48. Data: 2013-10-09 13:13:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-09 12:55, Adam pisze:

    > Dokladnie :D Zalozmy rodzina 4 osobowa, kazdy sika 3 x i grubsze 1 x dzien.
    > Wychodzi 60l / dzien, tj. 1,8m3 na miesiac. Przy mojej cenie (5 pln / m3)
    > kosztuje to 9 pln / mc, czyli 108 pln / rok. Wielki mi luksus :D

    Siki 3xdziennie? Rano, wieczorem i po poludniu?

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2013-10-09 13:15:37
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 października 2013 13:10:40 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >

    > Błąd! Tyle uwalnia "duży" guziczek. "Mały" uwalnia tylko 3 litry. A chyba
    >
    > nie potrzebujesz za każdym razem korzystać z "dużego" guziczka?

    W małym rozcieńczeniu szczyny śmierdzą bardziej niż w dużym. To po co używać małego
    guziczka za każdym razem skoro i tak śmierdzi. Zawieszkę można powiesić będzie
    zaszczanym lasem pachniało.

  • 50. Data: 2013-10-09 13:17:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Czy używanie kibelka co zużywa mało wody obniża standard? Oczywiście.

    6 litrów to nie jest mało! To jest wystarczająco. Otwórz oczy i rozejrzyj
    się po rynku na palcach jednej ręki można policzyć spłuczki starego typu co
    uwalniają 9-10 litrów. Oczywiście możesz nadal twierdzić że cały świat się
    myli i używa spłuczek o obniżonym standardzie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie