  • 71. Data: 2013-10-09 18:58:51
    Temat: Re: pompowanie wody - opłacalność?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 października 2013 18:54:10 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > A my tu nie o studni?

    Hm, kolega ToMasz ma wode w piwnicy i ja chce pompowac do spluczki w kiblu.
    Potem chyba nasz grupowy przedstawiciel drobiu lub ktos inny wpadl na pomysl
    zeby odzyskiwac wode z wanny/prysznica i do kibla. Nigdzie tu dyskusji o
    prawdziwej studni ktora czerpalaby wode dla calego domu (takze ta do picia)
    nie zauwazylem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2013-10-09 19:21:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-09 18:58, Adam pisze:

> [...]
    > prawdziwej studni ktora czerpalaby wode dla calego domu (takze ta do picia)

    No ja mam studnie i wode w piwnicy w drodze analogii do niej porownalem.
    A jesli chodzi o nieloty drobiowe to sie nie dopisywalem gdyby co. :-)

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2013-10-09 20:19:52
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Wcześniej napisałem że do zrobienia czegoś takiego potrzebny jest ktoś z
    polotem a nie taki beton jak Ty z kolegą wolimem. Wam to się od czystej
    wody zapcha zanim wężyk pęknie.

    http://www.e-lazienki.pl/a/830,umywalka-polaczona-z-
    toaleta
    http://obrazki.elektroda.net/3_1266698573.jpg

  • 74. Data: 2013-10-09 20:42:22
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 9 października 2013 20:19:52 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
    > Wcze�niej napisa�em �e do zrobienia czego� takiego potrzebny jest kto� z
    >
    > polotem a nie taki beton jak Ty z kolegďż˝ wolimem. Wam to siďż˝ od czystej
    >
    > wody zapcha zanim w�yk p�knie.
    >

    > http://www.e-lazienki.pl/a/830,umywalka-polaczona-z-
    toaleta

    > http://obrazki.elektroda.net/3_1266698573.jpg

    Po co pokazujesz jak się nie da. Zapcha się od razu osadem z mydła, krwią,
    naskórkiem, włosami itp. Fachowcy od gumowych dzwonków i giętkich parasoli wczoraj
    tak napisali.

  • 75. Data: 2013-10-09 20:56:01
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 09.10.2013 o 00:08 ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    pisze:

> [...]
    > się w najniższych pomieszczeniach w innej części budynku. W sąsiednich
    > budynkach podobno woda stoi cały czas, a nie pojawia się. OStatnio inni
    > sąsiedzi robili remont dachu i zapomnieli połączyć rynny pionowej
    > (odpływu) z kanalizacją. 2 dni deszczu spływającego metr od budyku - w
    > piwnicy już było 3cm wody, ściany suche.....
    > No i znowu pompka jest wydajniejsza niż mopowanie i wynoszenie kiblami.
    > Dzięki za rady. NA razie spróbuje zdobyć na testy jakąś pompkę, rurkę
    > albo wąż ogrodowy i puścić to w starym kominie wentylacyjnym. Napiszę co
    Najlepiej byłoby na zewn wykopać studnię, tam gdzie napływ wody jest
    największy, ewent podłączyć do niej drenaż, do tego pompa z wył pływakowym
    i do kanalizacji. Wtedy będziesz miał suchą piwnicę.
    Co do wykorzystania tej wody, jako że to woda powierzchniowa to do kibla
    się nada, do mycia już nie bardzo nie mówiąc o piciu, czyli i tak
    musiałbyś robić dodatkową instalację dla tej wody, a z racji małego
    zużycia opłacalność jej byłaby taka sobie, na dodatek musisz wtedy kupić
    hydrofor i filtry. A i tak cię nie ominie opróżnianie studnii przy
    nadmiarze wody. Czyli musiałbyś mieć dwie pompy, hydrofor, odrębne rurki.

    --

    Pozdr
    Janusz