    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: pytanie do Liściastego
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: 19 May 2018 08:01:38 GMT

    On Fri, 18 May 2018 19:57:44 +0200, Bob Budowniczy wrote:
    > A jak u was wygląda podstawowa kwestia prundu z dachu, czyli
    > magazynowania tego prądu?
    > Macie jakieś akumulatory?
    > Jakie, jaka pojemnosć? Policzyliście sobie opłacalność tego prundu, czy
    > daliście sobie wcisnać kit sprzedawcy bez szkoły?

    Też mnie ten aspekt zastanowił. Z tego co czytam to nikt o akumulatorach
    nie wspomina, domniemywam więc że to nie chodzi wcale o prąd dla siebie,
    ale raczej o sprzedaż tegoż elektrowni (lub "magazynowanie", zależnie od
    tego którą opcję elektrownia proponuje).

    Sam zastanawiam się od dłuższego czasu nad panelami, ale największy
    problem to zaiste samodzielne magazynowanie. Akumulatory nie dość że
    bardzo drogie, to jeszcze zużywają się znacząco szybciej od samych
    paneli. A jeśli miałbym posiłkować się elektrownią to już wolę żyć bez
    paneli i dalej płacić te ~20 Eur miesięcznie za bezproblemowy prąd.

    Czytałem onegdaj o ludkach co zamiast w akumulatory, to pchają/pchali
    prąd do zbiorników w postaci sprężonego powietrza. Nie wiem na ile to ma
    sens, ale instalacja zaczyna robić się wtedy niemal przemysłowa.

    Mateusz