    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: pytanie do Liściastego
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: 20 May 2018 10:12:58 GMT

    On Sun, 20 May 2018 00:25:29 -0700, Lisciasty wrote:
    > Ale przecież masz możliwość idealnego magazynowania energii w sieci i to
    > dużo lepszą niż u nas. Skoro za produkowaną energię płacą trzykrotność
    > ceny rynkowej to masz 300% "sprawności" magazynowania,

    Tak było dla umów kilkanaście lat temu, od tego czasu dla nowych umów
    ceny skupu spadły. Aczkolwiek nie drążyłem tematu, bo to opcja która mnie
    absolutnie nie interesuje. Nie chcę mieć kabli i problemów - albo jedno
    albo drugie. Póki co kable to mniejsze zło niż brak prądu zimą. Ale jak
    akumulatory stanieją, lub staną się wydajniejsze... kto wie.

    > podczas gdy u nas jest 80%. A jak przewody w lesie przeszkadzają to
    > trzeba je zakopać, pewnie jakbyś odpowiednio pomęczył dostawcę energii i
    > ewentualnie pokrył część kosztów to by to ogarnęli.

    Być może dałem za mało kontekstu - nie chciałem rozwijać tematu, ale
    zapomniałem że to usenet.
    Kable lecą ok. 1 km przez las do małej stacji transformatorowej która
    zasila jeden budynek co płaci 20 Eur/mc. Nie sądzę by ktokolwiek rozsądny
    dał się namówić na kopanie.

    Mateusz