  • 31. Data: 2011-05-16 21:15:34
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-16 23:11, janusz_kk1 wrote:
> [...]
    1g2000yqe.googlegroups.com...

    > Koszt gigantyczny efekty mizerne bo wełna ma np: 0,043 a piana 0,025
    > czyli nie jest dwa razy. Wg mnie bez sensu, wełna jest znaaacznie tańsza.

    A ile będzie kosztować 1m2 wełny np. supermaty 40cm + koszt usługi ułożenia?

    Pozdr.

  • 32. Data: 2011-05-16 21:40:40
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >cholera, ja nawet lukarn nie mam... o ja niegustowny :/

    E tam.
    Ja probowalem znalezc kompromis miedzy estetyka, ogolnie pojetymi walorami
    uzytkowymi i cala reszta. Chyba nie da sie zrobic domu wyjatkowo urodziwego,
    wyjatkowo cieplego i wyjatkowo wygodnego. Wystarczy popatrzec na domy
    pasywne, dla mnie szczyt pomylki architektonicznej ale inne walory ma. Co
    komu pasuje. Wyrazilem jedynie swoje zdanie. Nie zrobilbym domu bez
    balkonu/tarasu i garazu przy domu. Takie widzimisie.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2011-05-16 21:42:58
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnosnie sensu zwiekszania izolacji
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    l.googlegroups.com...

    > Silka 18cm + 30cm styro + 2mm tynk cienkowarstwowy + 0,5cm klej pod
    > styro = 48,7cm.
    > Ty masz ile - 44 + tynk CW 2cm = 47cm - niewielka roznica ;-)

    Moze i silka, wczesniej pisal o Porothermie 24. Na etapie projektu moze
    wszystko i warto to przewidziec. Choc silka 18cm bedzie zimniejsza.

    Pozdro.. TK

  • 34. Data: 2011-05-16 21:47:10
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Ale po co ta ironia? Mój dom jest na papierze (nawet nie na papierze
    >jeszcze ;) więc pytam praktyków którzy już mieszkają i mają ode mnie
    >10x większe doświadczenie.

    Moze masz racje. Ironia dla tego, ze nikt chyba na tej grupie nie proponowal
    podobnych parametrow. Uznalem, ze to dziwne pytanie.

    >Teściu budował za komuny z tego co było i co dało się skombinować,
    >ściany ma grube na 50 cm i jakoś nie ma problemu z oknami, myślę że
    >niepotrzebnie dramatyzujesz :>

    Zwracam uwage na szczegoly ktore moga byc nieco klopotliwe. Dramatu nie
    widze, bo nie ja bede w tym mieszkal. Po prostu wez to pod uwage bo to nie
    zlosliwosc.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2011-05-17 03:48:00
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Nie zrobilbym domu bez
    > balkonu/tarasu i garazu przy domu. Takie widzimisie.

    Balkon owszem..., ale już taras :-)
    Zrobiłem taras na osobnych fundamentach i oddylatowany od budynku o
    grubość elewacji :-). Nie ma tu mowy zatem o jakimkolwiek mostku
    cieplnym, ani nawet hydraulicznym.
    Garaż???
    Między garażem, a domem mam strefę buforową - kotłownię. Nawet jak w
    garażu jest zimno, to nie wpływa to na znacząco na temperaturę w domu.

    pozdr
    Robert G.

  • 36. Data: 2011-05-17 03:51:36
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:
    > W każdym razie przy 40cm wełny przynajmniej rozważyłbym pianę jako
    > alternatywę.

    Ja bym jednak miał obawy o więźbę...
    Jak piana wszystko szczelnie 'otuli', to krokwie nie będą miały jak
    pracować hydraulicznie..., ale może się mylę :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 37. Data: 2011-05-17 05:33:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 23:42, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Moze i silka, wczesniej pisal o Porothermie 24. Na etapie projektu moze
    > wszystko i warto to przewidziec. Choc silka 18cm bedzie zimniejsza.

    Zgadza się, porotherm24 już jest przyklepany i nie ruszam tematu bo
    wymagałoby to więcej kłótni niż to warte (poza kłopotliwym ciąganiem
    drutów w tym pustaku chyba nie ma więcej wad?)

    Pzdr.
    L.

  • 38. Data: 2011-05-17 05:35:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 16 Maj, 23:40, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Wyrazilem jedynie swoje zdanie. Nie zrobilbym domu bez
    > balkonu/tarasu i garazu przy domu. Takie widzimisie.

    Taras będzie w przyszłości jak będzie nań kasa :>
    Garaż będzie w szopie poza domem, miałem garaż w domu rodzinnym w
    którym się wychowywałem i była to pomyłka, po parunastu latach
    wywaliliśmy go na zewnątrz i było znacznie lepiej. Ale to już
    degustibusy są :>
    Balkon też mieliśmy, używany był raz na rok bo znacznie przyjemniej
    wyjść na dwór i posiedzieć pod drzewkiem, balkon to dobry w bloku jak
    się nie ma kawałka własnej przestrzeni :>

    Pzdr.
    L.

  • 39. Data: 2011-05-17 06:47:23
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >>> 50cm welny na stropie, 40 na skosach, 30cm styropianu na scianach i 20cm

    > Moze masz racje. Ironia dla tego, ze nikt chyba na tej grupie nie proponowal
    > podobnych parametrow. Uznalem, ze to dziwne pytanie.

    Moze nie proponował ale tak buduje :) No prawie - sciany w mojej stodole to ok 15cm
    wełny (w ramie kanadyjczyka) i 20cm styro. Podłoga - 20cm styro (będzie). Na skosach
    bedzie 30cm wełny - wiecej nie dam bo powierzchnie za bardzo maleją. Ale dałbym gdyby
    nie to! Myslałem o ociepleniu zewnętrzym dachu kształtkami styro - ale drogie jak
    cholera...

    Za 10lat wszyscy tak (albo lepiej) będą budować bo nas unia przymusi. Chyba ze do
    tego czasu sie rozpadnie :)

    b.

  • 40. Data: 2011-05-17 06:54:36
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "owp" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie to mi się nie zgadza. Czemu w starym jest wyrzucaniem kasy a
    > w nowym nie, skoro daje takie same oszczędności w kW ?

    bo jesli zużywasz dużo energii to zaoszczedzisz na takiej operacji mały procent a to
    oznacza ze nadal zużywasz duzo energii - czyli musisz isc w jakies tanie żródło
    ciepła - węgiel , drewno. I pogrubienie izolacji tej sciany nawet do metra da ci
    symboliczne zyski w tym węglu.

    Natomiast jesli cały dom zrobisz ciepły to ogrzejesz go trzema kW - a to pozwala na
    grzanie prądem - a to pozwala na dalsze oszczednosci inwestycyjne bo nie robisz
    przyłącza gazu, nie budujesz komina, nie kupujesz pieca itp

    Matematycznie masz racje - tylko ze my patrzymy równiez na ekonomię.

    b.