  • 11. Data: 2010-12-16 09:02:17
    Temat: Re: rachunki za elektrycznosc - dzlaczego tak dziwacznie??
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.12.2010 09:39, Tomemk pisze:

    > Znajomy uparł się i ma obecnie licznik przedpłatowy
    > Prepeid
    > Muszę dopytać jak go uzupełnia, ale wymagało to sporego poświęcenia
    > włącznie z odcięciem 'prądu' :)

    To to już pewne przegięcie - zapomnisz naładować i "zonk".

    Swoją szosą w PGE miała miejsce jakaś rewolucja - zadzwoniłem dziś i
    okazuje się, że już można przejść na normalne, miesięczne rozliczenia za
    zużytą energię. Tylko za dodatkową fatygę inkasenta płaci się niecałe
    6zł miesięcznie.

  • 12. Data: 2010-12-16 11:25:18
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > http://www.cire.pl/item,49159,1,0,0,0,0,0,vattenfall
    -moze-wycofac-sie...http://www.newsweek.pl/artykuly/
    sekcje/biznes/vattenfall-rozwaza-wyco...
    > itp :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Najbardziej z tego wszystkiego to lubie czytac komentarze sa
    urzekajace i jakie budujace.

    KADAR

  • 13. Data: 2010-12-16 12:14:36
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Gru, 06:17, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > I na koniec kwota do zapłacenia :-)))
    >
    > Nie ma co się czarować. Prąd jest koszmarnie drogi bez tych wszystkich
    > opłat, ale z nimi, to już horror.
    >
    > Pozdrawiam ogrzewających domy prądem !!!

    Oj bzdury piszesz - zadnych komplikacji nie ma! Jest oplata za
    zuzycie i za przesyl. Podana konkretnie na stronie, zadnego mydlenia
    oczu. I ja place dokladnie od zuzycia - zuzyje 100kWh - place 45 pln.
    Nie ma zadnych dodatkowych ukrytych kosztow. To, co jest w rozliczeniu
    (te wszystkie przesyly etc) to poprostu rozbita kwota 0,45 pln / kWh
    na poszczegolne pozycje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2010-12-16 12:15:56
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 16 Gru, 13:14, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > Nie ma zadnych dodatkowych ukrytych kosztow. To, co jest w rozliczeniu
    > (te wszystkie przesyly etc) to poprostu rozbita kwota 0,45 pln / kWh

    A przepraszam - mam 3 pln / m-c abonamentu stalego :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2010-12-16 12:46:05
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

    > A przepraszam - mam 3 pln / m-c abonamentu stalego :)
    > pozdr.

    No to jakieś 'chody' chyba masz w tym vattenfallu :-)
    U mnie jest togo wszystkiego jakoś więcej... No, ale nie mam przed sobą
    teraz tych faktur i nie mogę tego przytoczyć :-)

    Na budowie jednak mam prąd z enion i właśnie tam było ostatnio...,
    wcześniej też :-) masa jakichś składników... i cena ostateczna dużo
    wyższa w przeliczeniu na kWh od tej, deklarowanej.

    pozdr
    robercik-us

  • 16. Data: 2010-12-16 13:39:39
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

> [...]
    > okazuje się, że już można przejść na normalne, miesięczne rozliczenia za
    > zużytą energię. Tylko za dodatkową fatygę inkasenta płaci się niecałe

    tez cenie sobie wygodę dlatego mam telefon z abonamentem a nie prepaida :)

  • 17. Data: 2010-12-17 16:04:54
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-16 09:01, robercik-us pisze:

    > Akurat komputery nie pobierają tyle energii, żeby załamywać nad tym ręce
    > :-) Przeboleję.
    > Gorzej jak ktoś robi sobie kalkulacje do grzania prądem, a tu zonk...,
    > bo nie uwzględniał tzw kosztów towarzyszących i sobie siada po sezonie
    > grzewczym.

    Mówisz kolego że komputer nie pobiera aż tyle energii ??
    Zauważam, że w wielu domach komputer pracuje 24h na dobę.
    Przyjmijmy że niezgorszej klasy komputer z monitorem pobiera z sieci
    energetycznej 150W - tak bo tak, mój w zależności od ustawień
    oszczędzania bierze od 120 do ponad 150W, ale ja nie mam super hiper
    duper wypasu do grania.
    0,15*24=3,6kWh na dobę, przy 30 dniach w miesiącu daje razem ponad
    100kWh pobranych przez głupi komputer - co przy cenie prądu z wszelakimi
    dodatkami daje około 100zł ;)
    Dla jednych to mało, dla innych dużo.
    Są maszyny które zużywają na pewno więcej energii niż 150W i wtedy
    pomału zaczynają się robić duże kwoty.

    Pozdrawiam !

  • 18. Data: 2010-12-17 16:35:42
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Czarek Daniluk napisał:

    > Dla jednych to mało, dla innych dużo.
    > Są maszyny które zużywają na pewno więcej energii niż 150W i wtedy
    > pomału zaczynają się robić duże kwoty.

    Nieee. no pewnie...
    Ja mówię jednak bardziej w kontekście używania komputera do 'osobistej'
    pracy vs energia na ogrzewanie :-).

    Co do komputerów, to ja już od kilku ładnych lat nie pracuję na
    stacjonarnych, tylko na lapkach, a one zużywają jeszcze mniej energii :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 19. Data: 2010-12-17 19:10:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:ieg1n5$8hk$1@news.onet.pl...

    > 0,15*24=3,6kWh na dobę, przy 30 dniach w miesiącu daje razem ponad 100kWh
    > pobranych przez głupi komputer - co przy cenie prądu z wszelakimi
    > dodatkami daje około 100zł ;)

    Jesli juz to 50zł. 1//w kosztuje ok 0.5zł

  • 20. Data: 2010-12-17 21:06:53
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-17 17:35, robercik-us pisze:

> [...]
    >
    > Co do komputerów, to ja już od kilku ładnych lat nie pracuję na
    > stacjonarnych, tylko na lapkach, a one zużywają jeszcze mniej energii :-).

    Zdziwiłbyś się ;)
    HP 2 latek po podłączeniu do miernika energii żre około 90W non stop ;)

    Pozdrawiam !