  • 171. Data: 2012-06-29 15:28:16
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:
> [...]
    > sprawnością musi być odpowiednio obciążony.
    > On chyba w życiu nie widział charakterystyki kotła.
    > Grzanie CWU to raptem dla kotła około godziny pracy na dobę a grzanie
    > CO to kilka-kilkanaście godzin.
    > Wybór kotła przewymairowanego o dużej mocy to idiotyzm bo klient
    > będzie płacił niepotrzebnie duże rachunki w imię niby szybszego
    > grzania CWU ale mądrala Dyjor nie wie że kocioł nie grzeje w sposób
    > ciągły CO więc spokojnie utrzyma w przerwach temperaturę w zbiorniku.
    > Mądrala Dyjor nie wie także że grzanie CWU jest priorytetowe.

    madrala xcu4343jeudj nie wie że współczesne kotły kondesnacyjen mają coś
    takiego jak modulacja mocy, mądrala 243987hfjkwe też nie wie jak sie
    projektuje kotłownie.

    Włąsnei to priorytetowe grzenia przy słabym kotle może spowodować że w domu
    bedzie zmimno, ja tego doświadczyłem w przypadku pompy ciepła która ma mała
    moc i to malejąca w funkcji temperatury zewnetrznej i w pewnych warunkach
    musi sie wspierać grzałką elektryczną w zakresie ogrzewania domu i cwu.

    Dodajmy że w przypadku podłogówki nie można dowolnie dowalić w przerwach
    miedzy grzaniem CWU większej mocy bo musielibysmy przegrzewać podłogówke
    powodując dyskomfort użytkowników (temperatura podłogi nei może przerkaczać
    pewnych okreslonych normami wartości).

    > Tyle że ten mądrala Dyjor liczyć się nie nauczył i na fizykę nie
    > chodził 160 * 45 * 1,16 = 8,352kW
    > 24kW kocioł potrzebuje więc 20 minut a nie godzinę.

    ile wg ciebie wynosi ciepło własciwe wody?
    no i pytanie od kiedy to sie podaje energie w kW...

    ze swojej strony musze sie przyznać tylko do jednego błędu :)

    zawyżyłem czasy o współczynnik 3.6

    tak to jest jak sie czlowiek spieszy bo go jakiś matoł wkurzy.

  • 172. Data: 2012-06-29 15:30:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Pierdolisz jak potłuczony. Tylko taki matoł jak ty nie wie że kocioł
    > nie pracuje w trybie CO w sposób ciągły a grzanie wody CWU ma
    > priorytetowe.
    >
    > Ty się matole wróć do szkoły.
    > Aby nagrzać ten zbiornik z 10 do 55 potrzeba nieco ponad 8kWh. Dla
    > kotła 24kW jest to 20 minut tępaku.

    > Nie dość że kłamca to jeszcze głupiec.

    jesteś zwykłym chamem i tyle

    nie zauważyłeś się pomyliłem w dzieleniu z pospiechu bo liczyłem energiew w
    Julach i zapomniałem o tym że trzeba przeskoczyć na 3600 sekund w godzinie.

    ty też sie pomyliłeś w innym miesjcu pisząć o energii w kW:)

  • 173. Data: 2012-06-29 15:32:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Ależ czego ty chcesz? Pierwszy napisałeś z dumą i wszechwiedzą że tych
    > systemów się nie kielichuje tylko lutuje.

    napisałem o systemie który teraz stosuje... bo uważam go za lepszy nich ten
    z kielichowaniem.

    > Wytknąłem ci że skoro czegoś nie widziałeś to nie znaczy że nie
    > istnieje. Proste?

    po co komu jest potrzebna wojna?

  • 174. Data: 2012-06-29 15:40:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:
> [...]
    > zbiornik innego producenta bo możesz kupić zewnętrzny zbiornik
    > Vaillanta. Po trzecie jeśli coś się zepsuje to nie licz że akurat zepsuje
    > ci się
    > w okresie gwarancji zbiornik lub dwie rurki doprowadzające.
    > Najczęściej psuje się to co jest w środku kotła a zbiornik to może co
    > najwyżej przerdzewieć ale to też już dawno po gwarancji będzie.
    > Po czwarte jak ci przerdzewieje zewnętrzny zbiornik to możesz kupić
    > dowolny inny a do kotła tylko taki jaki tam wejdzie do środka co
    > oznacza że na 100% nie będzie on tani a kto wie może i trudno

    jak mnie wkurzyłeś i jak cie nei lubię to masz rację...

    lepiej jest mieć system z kawałków niezależnych niż nadmiernie zintegrowany
    którego naprawa moze kosztować potem majątek...

    jak po gwarancji padnie kocioł to może sie okazać że taniej jest kupić nowy
    kocioł niż serwisować ten zabuduowany w "lodówce"

    niestety ale części zamienne do kotłów osiągają astrnonomiczne kwoty
    zbliżone do wartości nowego urządzenia.

    ostanio wymienialiśmy cewkę elektrozaworu w kotle kondesacyjnym Dedietrich
    130 kw i cewka ksoztowała kilak tysiecy tylko 300 zł mniej niż cały zespół
    gazowy. Najpierw myślałem ze to pomyłka ale potem okazało sie że niestety
    prawda.

  • 175. Data: 2012-06-29 15:47:40
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > madrala xcu4343jeudj nie wie że współczesne kotły kondesnacyjen mają coś
    > takiego jak modulacja mocy,

    Wie bardzo dobrze i nawet o tym napisał ty w tym wątku.

    > mądrala 243987hfjkwe też nie wie jak sie projektuje kotłownie.

    Pochwal się jak ty projektujesz skoro ty nawet zapotrzebowania na moc
    wyliczyć nie potrafisz.

> [...]
    > warunkach musi sie wspierać grzałką elektryczną w zakresie ogrzewania domu

    Spartoliłeś projekt kotłowni i tyle.

> [...]
    > powodując dyskomfort użytkowników (temperatura podłogi nei może
    > przerkaczać pewnych okreslonych normami wartości).

    Też o tym pisałem tu w tym wątku. Ale ty nie dość że liczyć, to czytać nie
    umiesz.

    > ile wg ciebie wynosi ciepło własciwe wody?
    > no i pytanie od kiedy to sie podaje energie w kW...
    >
    > ze swojej strony musze sie przyznać tylko do jednego błędu :)

    Co ty pierdolisz. Chcesz uchodzić za znawcę, karcic wszystkich wokoło a
    wyłożyłeś się na podstawowej rzeczy.
    To przecież w gimnazjum tego uczą, ile trzeba energii do podgrzania garczka
    wody.
    Pewne rzeczy projektant ma w glowie bez liczenia, nazywa się to
    doświadczenie.
    Ja bez liczenia zauważyłem że to twoje wyliczenie jest do bani a ty niby
    projektant i znawca.

    > zawyżyłem czasy o współczynnik 3.6

    Po prostu liczyć się nie nauczyłeś. Może skręcanie rur jako pomocnikowi
    idzie ci dobrze ale z teorią musisz jeszcze poćwiczyć.

    > tak to jest jak sie czlowiek spieszy bo go jakiś matoł wkurzy.

    Pierdu pierdu.

    Marek

  • 176. Data: 2012-06-29 15:50:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Nie zrozumiales zdaje sie.
    > Od ilosci kondensatu zalezy ilosc odzyskanej energii. Jezeli bedzie to
    > szklanka, to tylko tyle wody udalo sie skroplic "wyciagajac" energie.
    > Jezeli bedzie to wiadro to o tyle wiecej odzyska sie energii. Temp.
    > kondensacji to lekko pow. 50C, ale procesu w jakiej temp. zachodzi, a
    > wlasciwie poczatek. Nie znaczy to, ze skondensuje sie tyle samo pary co
    > przy 20C czy -20.

    Oczywiście, że nie tyle samo , ale będzie to mimo wszystko bliżej wiadra niż
    szklanki.

    Przykładowy kocioł z linka który podałem ma podane taką sprawność przy
    danych temperaturach:

    109% przy 40/30°C,
    107% przy 75/60 °C

    To nie jest tak, że jest drastyczna różnica gdy kocioł zasila podłogówkę a
    grzejniki.

    > Grzejnik wielkosci podlogi bedzie wiekszy od grzejnika 1m. Mniej wiecej o
    > tyle nizsza temp. mozna go zasilic by uzyskac te sama temp. w
    > pomieszczeniu. Zaleznosc jest oczywista, nie jakies bzdury. A skoro temp.
    > powrotu bedzie nizsza to i kondensatu bedzie wiecej.

    Ile więcej? Kilka procent a nie wielokrotnie więcej. Ja nie dyskutuję z tym,
    że im niższa temp powrotu tym lepiej, ale z mitem, że wielokrotnie lepiej a
    nie tylko o kilka procent.

    Prawdziwa oszczędność przy podłogówce bierze się nie z tego że kocioł
    pracuje z większą sprawnością bo to margines oszczędności, ale z tego, że
    przy tym samym tzw. "komforcie cieplnym" można mieć w domu niższą
    temperaturę powietrza, a to przekłada się bezpośrednio na straty przez
    przegrody zewnętrzne.

    Zachęcam by każdy sobie zrobił taki test w dowolnym programie do OZC
    zmieniamy tempearaturę wewnętrzną o 2 stopnie w górę i w dół i patrzymy ja
    zmienia się sezonowe zapotrzebowanie na ciepło. Oczywiście wyniki zależą też
    od izolacyjności ścian zewnętrznych.

    Kiedyś liczyłem to dla kamienicy gdzie, mieszkałem i wynik był taki, że
    obniżenie temp. wewnętrznej z 21 na 17 dawało _dwukrotny_ spadek
    zapotrzebowania na ciepło.

    Co nie wpływa na moją decyzję o braku podłogówki :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 177. Data: 2012-06-29 15:56:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > jesteś zwykłym chamem i tyle
    Bo odkryłem cię, twoją indolencję i braki w wiedzy?

    > nie zauważyłeś się pomyliłem w dzieleniu z pospiechu bo liczyłem energiew
    > w Julach i zapomniałem o tym że trzeba przeskoczyć na 3600 sekund w
    > godzinie.

    Przyznaj w ilu projektach się pomyliłeś?

    > ty też sie pomyliłeś w innym miesjcu pisząć o energii w kW:)

    Co innego literówka a co innego zdrowy rozsądek i doświadczenie. Gdybyś go
    miał to byś od razu zajarzył że coś nie tak z tym wynikiem.
    Ja nie uchodzę za superduper wszystkowiedzącego projektanta który popełnia
    karygodne błędy.
    Jak narazie wytknąłem ci już trzy bardzo poważne błędy. O kielichowaniu rur
    którego twierdziłeś że się nie stosuje w tym systemie, o nieumieniu
    poprawnego wyliczenia zapotrzebowania mocy, o priorytecie kotła też nie
    wiedziałeś bo gdybyś wiedział to byś nie napisał że woda się bardzo długo w
    takim zbiorniku będzie grzać gdy będzie na dworze zimno.
    A co w zamian znalazłeś ty u mnie? Jedną jedyną literówkę kW i na dowód że
    to literówka sprawdź że linijkę obok poprawnie napisałem kWh. I to był powód
    aby zacząć przezywać? Owszem jak ty zacząłeś to ja sobie nie mmogłem
    odpuścić i też ci pojechałem twoim stylem. Szanuj wiedzę i doświadczenie
    innych, nie uważaj że jesteś jedynym który coś wie czy umie to nie będziesz
    musiał czytać takich niemiłych postów.

    Marek

  • 178. Data: 2012-06-29 15:58:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Wcale nie. W nocie do mojego grzejnika jest tabelka i podane są moce
    > przyróżnych temperaturach we/wy.
    > Więc standardów jest kilka ale to nie ma nic wspólnego z trendem, a
    > jest taki że schodzi się do niższych temperatur na grzejnikach
    > głównie z zasadniczego powodu - coraz lepiej ocieplonych domów, nowych
    > rodzajów instalacji (głównie cieńsze przekroje) oraz wyższej
    > sprawności ogrzewania niskotemperaturowego.

    wsam raz zmniejszanie przekrojów rur nie ułatwia obniżenia temperatury, bo
    trzeba więcej czynnika przepchać w jednostce czasu aby tę samą ilość energii
    przetłoczyć.

    Ponadto nizej ustawioen grzejniki będa znacząco większe i droższe od
    grzejnikó liczonych na wyższe temepratury. Rożnice nie są kosmetyczne,
    załózmy ze potrzebujemy 1000W mocy

    cosmo 75 / 65 11 VM 600 1120 cena katalog 640zł
    55/45 11 VM 600 2200 cena katalog 1026
    albo 22VM 600 1200 cena katalog 966

    czyli za zjechanie z parametrami płacimy 50% wiecej

    dla mocy zapotrzebowanej 10kW mamy 6400 a 9660 w cenach katalog czyli
    realnei trzeba liczyć jakieś 40 do 50% tych ceny

    dopłacamy jakeiś 1400 złotych

    > Nie chodzi o to. Podłogówka jest po prostu logicznym następstwem
    > użycia kotła kondensacyjnego. Temperatura zewnętrzna nie ma tu nic do
    > rzeczy jak tylko tyle jakiej mocy kocioł potrzeba aby pokryć
    > zapotrzebowanie.

    tu sie zgadzam, podłogówka wychodzi wtej chwili już taniej niż grzejniki...

    dobra rura tece (PE sieciowane) wychodzi ok 3zł /1mb a robocizna jest
    mniejsza.

  • 179. Data: 2012-06-29 15:59:01
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > napisałem o systemie który teraz stosuje... bo uważam go za lepszy nich
    > ten z kielichowaniem.

    Nie konfabuluj. Ja napisałem że pewnie coś z kielichem a ty odpowiedziałeś
    "tych systemów się nie kielichuje"

    > po co komu jest potrzebna wojna?

    No może najpierw od tego powinieneś zacząć, zamiast obrażać

    Marek

  • 180. Data: 2012-06-29 16:01:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ile więcej? Kilka procent a nie wielokrotnie więcej. Ja nie dyskutuję z
    > tym, że im niższa temp powrotu tym lepiej, ale z mitem, że wielokrotnie
    > lepiej a nie tylko o kilka procent.

    Moze tak, moze nie. Nie bede tego weryfikowal, bo mi sie nie chce. W kazdym
    razie lepiej miej niz wiecej.

> [...]
    > przy tym samym tzw. "komforcie cieplnym" można mieć w domu niższą
    > temperaturę powietrza, a to przekłada się bezpośrednio na straty przez

    To jest bzdura.
    Mam podlogowke w calym domu i nie zauwazylem, zeby bylo mi cieplej przy
    nizszej temp. wg. wskazania termometru.
    Jak mialem 22 tak mam 22.

    Pozdro.. TK