  • 181. Data: 2012-06-29 16:01:24
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości
    .pl...

    > Dlaczego uważasz że solar musi szpecić ogród? Naprawdę są sposoby aby
    > go umieścić tak aby nie drażnił twoich oczu.
    > Nawet gdyby co, to można rozważyć umieszczenie go na budynku
    > gospodarczym którego połać dachu skierować akurat się da w stronę
    > słońca.

    na małych działkach na jakiś sie obecnie zwykle buduje domy cieżko jest
    wcisnąć solary, szczególnie że nie można ich zasłonić krzakami i drzewami.

    połać dachu jest najlepsza bo tam najmniej przeszkadzają i najmniej brużdżą
    estetycznie

  • 182. Data: 2012-06-29 16:03:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Po prostu liczyć się nie nauczyłeś. Może skręcanie rur jako
    > pomocnikowi idzie ci dobrze ale z teorią musisz jeszcze poćwiczyć.

    > Pierdu pierdu.

    sam podałeś energię w kW też z pospiechu

    tak to jest jak sie człowiek wkurzy.

    proponuję abyśmy przestali w końcu sie kopać bo nie oto chyba chodzi

  • 183. Data: 2012-06-29 16:03:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Nawet gdyby co, to można rozważyć umieszczenie go na budynku gospodarczym
    > którego połać dachu skierować akurat się da w stronę słońca.

    Ależ, ja tak nie uważam, czepiłem się tylko kategorycznego stwierdzenia, że:
    "Czasem estetyka musi przejść na drugi plan."

    > Ale to ty kupujesz autobus chcąc wozić tylko 5 osób.

    Mocno przesadzasz. Rozumiałbym taką stanowczość gdyby chodziło o różnice
    idące w wielokrotności, ale ja będę płacił raptem kilkaset zł rocznie więcej
    za ogrzewanie, bo mam ochotę nie mieć podłogówki.

    Naprawdę ludzie wielokrotnie więcej "tracą" na paliwie bo jeżdżą
    nieekonomicznymi samochodami :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 184. Data: 2012-06-29 16:16:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie ma czegoś takiego jak jeden serwis.
    > Serwisant od kotła może ale nie musi być zarazem instalatorem twojego
    > kotła i instalacji poza nim. Gwarancji na działanie kotła nie udziela ani
    > instalator ani serwisant. Udziela jej producent który ma w terenie swoich
    > przedstawicieli czyli autoryzowanych serwisantów.

    Jeden serwis producenta kotła.

    Co do reszty postu - Zgadzam się, że ryzyko awarii zbiornika jest minimalne,
    a podłączenie trywialne i teoretycznie jak coś padnie to będzie to kocioł,
    więc i tak skończy się na wezwaniu serwisu producenta, ale oszczędziłem już
    na budowie tyle robiąc wiele rzeczy samemu, że stać mnie by nie musieć nawet
    tak minimalnego ryzyka ponosić skoro nie mam na nie ochoty.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 185. Data: 2012-06-29 16:48:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Bo odkryłem cię, twoją indolencję i braki w wiedzy?

    > Przyznaj w ilu projektach się pomyliłeś?

    > Co innego literówka a co innego zdrowy rozsądek i doświadczenie.
    > Gdybyś go miał to byś od razu zajarzył że coś nie tak z tym wynikiem.
    > Ja nie uchodzę za superduper wszystkowiedzącego projektanta który
    > popełnia karygodne błędy.
    > Jak narazie wytknąłem ci już trzy bardzo poważne błędy. O
    > kielichowaniu rur którego twierdziłeś że się nie stosuje w tym

    g. prawda...

    pisałem o systemie którego teraz używam i chwalę bo jest pewny...

    poprzednio sie pałowałem z tamtym systemem i zawsze były problemy z
    odpowiednimi nyplami.

    > systemie, o nieumieniu poprawnego wyliczenia zapotrzebowania mocy, o

    pomyłka z pośpiechu... i zacietrzewienia, złość jest złym doradcą...

    > priorytecie kotła też nie wiedziałeś bo gdybyś wiedział to byś nie
    > napisał że woda się bardzo długo w takim zbiorniku będzie grzać gdy
    > będzie na dworze zimno.

    priorytet CWU właśnie powoduje że kocioł grzeje tylko ciepłą wode aż uzyska
    wymaganą temperaturę wyłączając CO

    jak dasz priorytet CO to znowu może ci całkiem nie grzać ciepłej wody.

    w układach gdy mamy oddzielne pompy do ładowania i do CO i odpowiednią
    automatykę można stosować systemu pracy równoległej, tylko aby to dobrze
    pracowało na obwodzie Co musi być zawór trójdrogowy wtedy automatyka może
    ograniczyć moc grzewczą dla CO zachowując podgrzewanie cwu.

    chłopie ja trochę dużych kotłowni w życiu też zrobiłem i bogu dzięki pracują
    doskonale.

    Nie wiem dlaczego ale wytyczne projektowe dla kotłwni są takie że moc sie
    dobiera tak aby zapewnić odpowiedni komfort z pewnym naddatkiem. Efektywnie
    o mocy decyduje zapotrzebowanie na CWU bo jest zwykle znacznei wyższe niż na
    CO.

    Oczywiście jak ktoś chce kombinować i oszczędzać to może ale musi sobie
    zdawać sprawę że może mieć czasem problemy.

    normatywy projektowe mówią wprost:

    wanna 170cm wymaga 160litrów wody
    natrysk luksusowy 75 litrów

    jak sobei ktoś dużą wanne strzeli to mu zasobnik 160 litrów może na kompiel
    nie starczyć

    podobnie natrysk z deszczownicą.

    jak widac 160 litrów jest już na styk dla szybkiego mycia trzech osób pod
    natryskiem nie licząc mycia zębów i przeprania skarpetek.

    ponadto w ciagu dnia myje sie coś niecoś w kuchni, zmywa podłogi itp...

    Woda leci...

    Warto też zajrzeć na typoszeregi dostępnych kotłów gazowych...

    DeDietrich, najmniejsze kondensaty mają moc w modulacji od 6-25kW ew od
    3.4-25kW
    Junkers najmniejszy ma 14kW
    Vailant minimalka 12kW tylko ze i tak moduluje sie od 6kW :)
    Broetje 3,5-14kW

  • 186. Data: 2012-06-29 16:51:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    4CX250 wrote:

    > Nie konfabuluj. Ja napisałem że pewnie coś z kielichem a ty
    > odpowiedziałeś "tych systemów się nie kielichuje"

    > No może najpierw od tego powinieneś zacząć, zamiast obrażać

    nie będziemy sie jak przedszkolaki przepychać ale to ty pierwszy napisałeś
    coś co obrażało mnie...

  • 187. Data: 2012-06-29 19:38:18
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-06-2012 o 15:50:52 Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

    > Ile więcej? Kilka procent a nie wielokrotnie więcej.
    Nie kilka tylko co najmniej dwa razy, podłodze wystarczy 30-35 st,
    a na grzejniku musisz mieć 55-60st i to jest prawie 100% więcej a nie
    kilka.
    Różnica ta wynika z pow grzania. Grzejniki grzeją powierzchnią tzn emitują
    ciepło
    (podczerwień). Podłoga w przeciętnym pokoju to 15-20m2 efektywnie
    grzejącej powiedzmy
    10-15m2 a grzejnik ile ma? max 1m dług*0,9 wys*2 lub 4 strony to daje 1,8
    lub 3,6m2
    pow grzejnej, sam widzisz że różnice są kolosalne.
    Dzięki temu u mnie w największe mrozy podłoga była ledwo ciepła, w
    łazienkach
    była cieplejsza ale tam była wyższa temp.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 188. Data: 2012-06-29 21:05:13
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-06-2012 o 23:24:07 Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    > Myślałem o tym, ale w Polsce dobre drewno jest bardzo drogie, więc się
    > zdecydowałem na beton komórkowy.
    No czemu tak zachwalasz kanadyjczyka? on w naszym zmiennym klimacie
    nie ma zalet, zresztą tam gdzie go powszechnie wykorzystują ma tylko
    jedną - cenę.

    > Wiem, że można taniej, ale coś kosztem czegoś.
    Ale czego kosztem, twojego ego? na złość mamie odmrożę sobie uszy?
    Już ci napisali, wszystkie twoje założenia są sprzeczne z
    energooszczędnością,
    ale twoja forsa twój problem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 189. Data: 2012-06-30 01:59:09
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > mówisz o przewodach do hydrauliki? czy aby napewno sa tanie? no i ich
    > zarabianie jest kłopotliwe.
    Przewody gumowe do powietrza też by się nadawały tylko żywotność będą miały
    mniejszą. Zamiast 40 lat 15. Obróbka zakończeń nie jest skomplikowana. Opaski
    robią. Ściskane, skręcane. Jakie kto lubi. W łodzi jest sklep z wężami. Mają
    do wody zimnej na 10 i 20 atmosfer. Do gorącej na takie same ciśnienia. Do
    pary też na ciśnienia wiele razy wyższe niż mogą wystąpić w typowej sprawnej
    instalacji w domu. Z dopuszczeniem do wody pitnej też mają. Tanie nie są ale i
    drogie też nie. Na pewno tańsze od miedzi. Tylko z Twojego punktu widzenia jak
    tu przytulić kasę za montaż. Jak się ujebiesz z cięciem i gwintowaniem
    stalowych rur to klient widzi że się napracowałeś. A przy gumowych podstawowe
    narzędzia to scyzoryk i śrubokręt. W Polsce klient za pot płaci a nie za
    efekt. A ten co robił i się nie narobił to uważa że kasa mu się nie należy.

  • 190. Data: 2012-06-30 02:20:52
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

> [...]

    > 3.4-25kW
    > Junkers najmniejszy ma 14kW
    > Vailant minimalka 12kW tylko ze i tak moduluje sie od 6kW :)

    Do napełnienia dużej wanny , takiej ze 170 litrów, do pełna potrzebuję 50
    litrów wody o temperaturze 60 - 70 stopni, reszta zimna. Skąd to wiem. Bo mam
    bojler 50 litrów. Inna sprawa że on ma grzałki 4,5 kW i przy prysznicu działa
    prawie jak ogrzewacz przepływowy. Poza tym z pięćdziesięciu litrów wody o
    temperaturze 65 stopni mam do wykorzystania 48 litrów wody o tej temperaturze
    a nie jak w przypadku gównianych bojlerów ze stu litrów pojemności tylko 40
    ma określoną temperaturę a potem coraz zimniejsza woda leci. Ty te normatywy
    to chyba sam wymyśliłeś. Normalny dorosły człowiek ma objętość w granicach
    kilkudziesięciu litrów. Ja tak z 90 litrów. To jak do wanny wchodzi 180 litrów
    to logiczne że nie można do niej nalać 180 litrów i jeszcze wejść. Bo się doda
    przeleje. A grubas jak się ułoży w wannie to doleje 5 litrów i ma wody po
    szyję. Gościu co się Archimedes nazywał na to wpadł.