  • 1. Data: 2012-06-26 16:31:49
    Temat: nietypowa konstrukcja
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Mam taki dylemat:
    Chcę zrobić konstrukcję do powieszenia na niej zasłon, ale to dość
    nietypowa sprawa, bo mają być zasłonięte wszystkie ściany i skos - to
    poddasze.
    Wymyśliłem sobie, że coś takiego zmajstruję z rurek stalowych i połączę
    wszystko kształtkami, a do ścian przytwierdzę normalnymi obejmami, jakie
    dostępne są w pierwszym lepszym sklepie.
    Chodzi mi o to, by konstrukcja była sztywna i przeniosła te kilkanaście
    kilogramów zasłon, a przy tym by się nie uginała. Najdłuższa rurka bez
    podparcia będzie miała ok 4,6 m.
    Powiedzcie mi proszę czy są jakieś gotowe rozwiązania tego typu? Jakiś
    namiar?
    Chodzi o zrobienie rodzaju kratownicy, która będzie oddalona o ok 5 cm
    od każdej ściany i ok 5 - 10 cm od sufitu oraz skosów a punkty podparcia
    może mieć w zasadzie tylko po krawędziach zewnętrznych - tu są murowane
    ściany i jest do czego przykręcić.
    Pomyślałem o stalowych rurkach, bo są sztywne i dostępne :-), ale gdyby
    było coś dedykowanego do takich pomysłów, a nie puści z torbami, to będę
    wdzięczny za podesłanie namiarów.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2012-06-27 03:43:04
    Temat: Re: nietypowa konstrukcja
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Robert G <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pomyślałem o stalowych rurkach, bo są sztywne i dostępne :-), ale gdyby
    > było coś dedykowanego do takich pomysłów, a nie puści z torbami, to będę

    A nie możesz iść na skład albo do marketu i wziąć do łap rurkę. W odcinkach 6
    metrowych są najdłuższe. Oprzesz z jednej strony o ziemię z drugiej o coś i
    sobie przydepniesz nogą po środku.

  • 3. Data: 2012-06-27 06:10:58
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik kogutek napisał:
    > A nie możesz iść na skład albo do marketu i wziąć do łap rurkę. W odcinkach 6
    > metrowych są najdłuższe. Oprzesz z jednej strony o ziemię z drugiej o coś i
    > sobie przydepniesz nogą po środku.

    Wiem, że rurki są sztywne i na nie stawiam, ale pytam, czy zna ktoś
    alternatywę dedykowaną do takich pomysłów? ;-)

    No i nie wchodzi za bardzo w grę chodzenie i szukanie po marketach, bo
    mieszkam na odludziu i nie dysponuję własnym transportem.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-06-27 07:58:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 czerwca 2012 16:31:49 UTC+2 użytkownik Robert G napisał:

    > Pomyślałem o stalowych rurkach, bo są sztywne i dostępne :-), ale gdyby
    > było coś dedykowanego do takich pomysłów, a nie puści z torbami, to będę
    > wdzięczny za podesłanie namiarów.

    W Ikea sa gotowe rozwiazania, prowadnice, łuki itp. Podjedz zerknij i kupisz albo cos
    podobnego wykombinujesz

  • 5. Data: 2012-06-27 08:15:28
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to te chromowane rurki i łączniki do nich
    które stosuje się często w garderobach, szafach "wchodzonych" sklepach
    itepe. U Majora w Sączu na Chełmcu dostaniesz albo na ul. Granicznej w
    dobrych cenach. Łączniki są przerózne, takie do sztukowanua albo łączenia na
    krzyż lub na T są uchwyty do ścian krótkie, długie regulowane, do podłóg.
    Wykonać samonośną konstrukcję na słupkach jak trejarz do ogrodu pod
    winorośla, a tam gdzie beton to przymocować żeby się nie bujało.

    Marek

  • 6. Data: 2012-06-27 08:45:44
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Pomyślałem o stalowych rurkach, bo są sztywne i dostępne :-), ale gdyby
    > było coś dedykowanego do takich pomysłów,
    dedykowane, to raczej do typowych rozwiązań, ale można coś podpatrzeć...
    jeśli nie rurki, to w grę wchodzą jeszcze stalowe linki, które, maja tę
    przewagę, że można je naciągnąć, jak zacznie zwisać...
    a dedykowane, to może szyna do zasłon
    http://www.firany-zaslony.pl/-p-5617.html tylko jej mocowanie trzeba
    zaadoptować jakoś do skosu

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2012-06-27 10:39:47
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Dzięki panowie za sugestie...
    naprowadziliście mnei na temat i znalazłem coś pod hasłem 'system
    rurowo-kulowy'
    To takie rurki chromowane łączone specjalnymi kulowymi złączkami, z
    których robi się w sklepach z konfekcją różne stojaki i wieszaki :-)...
    Zobaczymy, może coś z tego uda się wykombinować - rozesłałem zapytania.
    Rury ze składu budowlanego to ostateczność, bo strasznie toporne by to
    było i... chyba drożej by wyszły :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 8. Data: 2012-06-27 11:02:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zobaczymy, może coś z tego uda się wykombinować - rozesłałem zapytania.
    > Rury ze składu budowlanego to ostateczność, bo strasznie toporne by to

    Tak jak pisałem szukaj w Sączu u Majora albo na Granicznej. Ja akurat na
    Granicznej kupowałem bo 5 minut od domu.

    Marek

  • 9. Data: 2012-06-27 11:20:57
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > Tak jak pisałem szukaj w Sączu u Majora albo na Granicznej. Ja akurat na
    > Granicznej kupowałem bo 5 minut od domu.

    Dzięki, ale jeżdżenie po sączach odpada :-)... nie mam ani jak i kiedy
    tam jechać, ani czym tego przywieźć...
    już zamówienie jest w toku i pewnie najdalej za dwa dni wszystkie
    elementy będą u mnie do poskładania :-)

    pozdr
    Robert G.