  • 61. Data: 2017-12-22 21:03:58
    Temat: Re: rekuperatory
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > No dobra, przegial za bardzo w dol. 500 zloty jak by napisal to by bylo w sam raz.
    Jak juz chcesz liczyc to policz ile kosztuje 30m? folii poliweglanowej o grubosci 0,2
    mm. Przecietna prasa do tloczenia prozniwego zrobi na godzine ze 100m? ksztaltek i
    zuzyje w tym czasie ok 7-10kWh. Formy w wersji standard do takiej maszyny robi sie z
    MDFu lakierowanego lakierem epoksydowym. W wersji lux z aluminium. Obydwie formy sa w
    zasadzie niezniszczalne ale aluminiowe lepiej wygladaja. Czyli liczac z grubsza
    wymiennik kosztuje producenta kilkadziesiat zlotych, sterownik w duzej serii ze 30
    zlotych, wentylatory przy duzym hurtowym zakupie 150 zlotuch na rekuperator. Obudowa
    z blachy o grubosci karki papieru troche wiecej niz robocizna i lakierowanie.
    Uprzedze pytanie dlaczego jak taki zajebisty zysk to nie robie rekuperatorow. Bo juz
    mi sie nie chce nic robic.

    To kiedy Zenek uruchamiasz produkcję? Bo widać że biznes plan już gotowy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 62. Data: 2017-12-22 21:14:39
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Ilosc wody w 1m3 to jakis 1g

    No ale przy jakiej temperaturze, wilgotności i ciśnieniu? Przecież
    wiesz, że ta wartość może skrajnie inna? :-)

    Przy ciśnieniu: 1020hPa
    wilgotności: 45%
    temperaturze: 20'C

    To już będzie 8g/m3

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 63. Data: 2017-12-22 22:36:34
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 21:14:42 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > No ale przy jakiej temperaturze, wilgotności i ciśnieniu? Przecież
    > wiesz, że ta wartość może skrajnie inna? :-)

> [...]

    a zmienia to cokolwiek?

    b.

  • 64. Data: 2017-12-22 22:40:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.12.2017 o 13:37, Lisciasty pisze:

    > Jakbyś był na bieżąco to byś wiedzał, że Tomasz sporo pyta a potem
    > jak dostaje odpowiedzi to zwykle nie pasują do jego światopoglądu
    > i dalej pyta o to samo ;) Przy czym ma niechęć do szukania wiedzy
    > na własną rękę i eksperymentowaniu na własnej d., w przeciwieństwie
    > do większości na tej grupie :>
    nie. mam tendencje do negowania oczywistych oczywistości. eksperymentów
    to ja baaardzo dużo robię. co do szukania wiedzy to też się nie zgadzam.
    w tym wątku przejrzałem wszystkie podane linki i nie znalazłem
    informacji o powierzchni wymiany i zasad jej liczenia. ale dam sobie
    spokój.

    ToMasz

  • 65. Data: 2017-12-22 22:48:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Przy kubaturze ok 350m3 wentylacja tłoczy mi nonstop 185m3ph. Zimą
    > ustawiam ciut mniej - 150m3ph.
    > Mniej więcej taka wymiana jest komfortowa.

    a jak jest z wymianą powietrza w mieszkaniach, domach z wentylacją
    grawitacyjną, albo jej brakiem. bo jeśli jest jakaś, to tylko w łazience
    i kuchni? Coś mi się niechce wierzyć że tyle powietrza przechodzi przez
    mieszkanie

    ToMasz

  • 66. Data: 2017-12-23 04:33:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 00:50:13 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    rekuperatorow uznali ze rekuperatory sa dla komfortu a nie do odzyskiwania ciepla.

    > Oczywiście - filtr F8 w okresie smogowym pokazuje dokładnie czym oddycha
    > w domu przeciętny mieszkaniec każdej większej miejscowości (+ całego śląska)
    > mając jedynie wentylacje grawitacyjną :) Tu już nie chodzi o komfort,
    > a o zdrowie.

    W Wodzisławiu to i bez filtrów macie ten komfort że widzicie czym oddychacie;)

  • 67. Data: 2017-12-23 11:07:08
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 04:33:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > W Wodzisławiu to i bez filtrów macie ten komfort że widzicie czym oddychacie;)

    W Wodzisławiu jak i tysiącach mniejszych i większych miast problem smogu
    jest identyczny lub gorszy :) Na szczęście podejmowane są sensowne
    działania które rzeczywiście mogą pomóc w walce ze smogiem (zakaz
    palenia flotem, mułem, miałem, mokrym drzewem, węglem brunatnym i chyba
    koksem, choć tego ostatniego nie jestem pewny).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2017-12-23 13:06:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 11:07:10 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > W Wodzisławiu jak i tysiącach mniejszych i większych miast problem smogu
    > jest identyczny lub gorszy :) Na szczęście podejmowane są sensowne
    > działania które rzeczywiście mogą pomóc w walce ze smogiem (zakaz

    Największy efekt walki ze smogiem daje +8 na zewnątrz w święta ;)

    L.

  • 69. Data: 2017-12-23 13:08:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 13:06:32 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Największy efekt walki ze smogiem daje +8 na zewnątrz w święta ;)

    Nawet w +8 może być duży smog - tak naprawdę wszystko zależy od wiatru!
    Jak ostatnio były wichury do 140km/h na śląsku to powietrze było idealne
    przez kilka dni ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2017-12-23 14:01:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-23 o 11:07, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > palenia flotem, mułem, miałem, mokrym drzewem, węglem brunatnym i chyba
    > koksem, choć tego ostatniego nie jestem pewny).

    Zakazu kosem raczej nie powinno być. To bardzo czysty opał.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam