  • 31. Data: 2013-04-04 17:17:00
    Temat: Re: sciana jednowarstwowa
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 kwietnia 2013 16:34:16 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości

    > jestes w stanie przytoczyc te obliczenia? Nie mam nic przeciwko obliczeniom
    > :-) Zobaczymy co wyjdzie...

    Tez jestem ciekawy bo jak ja budowalem to sciana 1W kosztowala wiecej niz sciana 2W z
    obojetnie-czego (porotherm/BK) + 20cm styro + kleje i siatki i robocizna. Teraz sie
    moglo troche zmienic bo styro poszedl ostro w gore, a pustaki stanialy ale zeby az 30
    tys roznicy? Watpie kurde bo mnie tyle nawet nie kosztowala w calosci sciana 2W na
    gotowo z tynkiem ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2013-04-04 20:30:42
    Od: Marcin W <m...@w...pl>

> [...]
    tys roznicy? Watpie kurde bo mnie tyle nawet nie kosztowala w calosci sciana 2W na

    Ytong 36,5 105 zł/m2 (cena z allegro + koszt transportu) + klej 5 zł/m2
    + robocizna 50 zł/m2 (przy YTONGU na klej taniej się nie da zrobić
    dobrze) = 160 zł i izolacyjność na poziomie 0,29W/m2K (minimum wymagane
    prawem 0,30 - także ledwo się łapie)

    Solbet 24 50 zł/m2 (cena z allegro z transportem) + klej 4 zł +
    robocizna 40 zł + styropian 20 cm - 28 zł + przyklejenie 15 zł/m2 = 137
    zł/m2 i izolacyjność na poziomie 0,17 W/m2K - ponad 30 % lepsze.

    Tak - w ścianie 2W policzyłem tylko styropian z przyklejeniem - ale i w
    jednej i w drugiej opcji jest do położenia siatka z klejem i tynkiem.

    Dodatkowo budując w systemie 1W dochodzą nam koszty oryginalnych i
    bardzo drogich kształtek na nadproża, wieńce etc.

    1W - dla nawiedzonych. (myszy, ptaki, palny styropian, nasiąkająca welna
    ....)
    2W - dla kalkulujących ;)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 33. Data: 2013-04-04 20:48:49
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin W" napisał w wiadomości grup

> [...]

    bardzo drogich kształtek na nadproża, wieńce etc.

    1W - dla nawiedzonych. (myszy, ptaki, palny styropian, nasiąkająca welna

    w Lublinie policzyli ytoga ok 80-85zl brutto + transport z rozladunkiem
    "gratis".
    o cene styropianu jeszcze nie pytalem moze jutro pojade i policza calosc z
    projektu to podam co i jak oczywiscie tylko material.

  • 34. Data: 2013-04-05 08:32:29
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 04.04.2013 20:30, Marcin W pisze:

    > Ytong 36,5 <ciach> robocizna 50 zł/m2
    > Solbet 24 <ciach> robocizna 40 zł

    o ku... to aż tyle sobie liczą za położenie obok siebie dosłownie kilku
    bloczków? Od dawna wiedziałem że sobie sam ściany wymuruje(jakiś
    gazobeton 24) ale teraz to już jestem zmotywowany na maxa!

  • 35. Data: 2013-04-05 10:25:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Czemu okna i ostatnia warstwa?

    Przy ścianie 2w z ceramiki mostek pojawia się wszędzie tam gdzie ceramika
    nie jest osłonięta styropianem czyli np. dookoła okna które styka się ze
    ścianą a styropian tylko częściowo nachodzi na ramę. Są rozwiązania aby ten
    mostek zminimalizować - wysuwa się okno w warstwę ocieplenia ale ma to też
    swoje wady: po pierwsze jest drogie, a po drugie ułatwia włamania. Dlatego
    Najlepszym rozwiązaniem jest ściana 3w gdzie okna są w warstwie ocieplenia.

    Jeśli chodzi o ostatnią warstwę to jeśli ściany z ceramiki są dociągnięte do
    końca (a zwykle są) lub co gorsza wyrównane zaprawą/betonem to od góry
    ciągną zimno. Tego mostka można łatwo uniknąć murując ostatnią warstwę z
    betonu komórkowego lub (lepiej) przykrywają ją od góry styropianem. I jak
    zwykle mimo, że rozwiązanie jest znane od lat mało kto je stosuje w
    praktyce. Ściana 1w jest na takie błędy odporna.

    > Przecież nie powinno być dziur. Tylko majstrzy je zawsze zostawiają :P

    Dziury to inna sprawa.

    > Nie widzę problemu. U mnie wyniosło ok 15 tys. (bez tynku, ale przy 1W też
    > musisz zrobić tynk) - domek 180m2.

    U nas takie ceny są niestety nierealne. Ceny za ocieplenie + tynk są w
    granicach 150-180zł / m2. Czasem pojawia się jakiś wykonawca co proponuje za
    120, ale później się okazuje że to w ramach nauki :-) i na taką budowę
    posyła jednego majstra i 4 uczniów więc robota trwa 2 miesiące a efektem są
    fale dunaju.

    > Czemu miałbym widzieć to jako "spisek"??

    Bo zareagowałeś emocjonalnie na zwykłą wypowiedź.

    > Pisanie na grupach czy forach to raczej dość popularny i skuteczny sposób
    > marketingu.

    Nie piszę od dziś i jak prześledzisz wątki w jakich się udzielam to te
    dotyczące ścian to jakiś promil. Musiałbym być bardzo kiepskim
    marketingowcem by poświęcać tyle czasu by raz na miesiąc złapać jakiegoś
    "jelenia".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 36. Data: 2013-04-05 11:03:40
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    > robocizna. Teraz
    > się moglo troche zmienic bo styro poszedl ostro w gore, a pustaki stanialy

    Mnie wyszło jakieś 3 lata temu ok. 50zł różnicy na m2 czyli ok 10 tysięcy.
    Od tego czasu styropian podrożał, robocizna podrożała, a beton komórkowy
    potaniał. Te 30 tysięcy różnicy to tak trochę strzelałem, ale myślę, że
    byłem blisko. Policzę to w wolnej chwili bo sam jestem ciekaw jaka różnica
    byłaby dziś.

    [ciach wyliczenia]

    Kilka uwag:
    1. Nie wiem dlaczego policzyłeś Ytong kontra Solbet. Solbet też robi bloczki
    na ściany 1w więc należałoby porównywać Solbet z Solbetem albo Ytong z
    Ytongiem
    2. Jeśli bloczki mają być położone równo to robocizna kosztuje tyle samo, a
    jeśli zakładasz, że przy ścianie 2w można je kłaść krzywo, to wtedy policz
    więcej za tynki wewnętrzne.

    > Tak - w ścianie 2W policzyłem tylko styropian z przyklejeniem - ale i w
    > jednej i w drugiej opcji jest do położenia siatka z klejem i tynkiem.

    3. Przy ścianie 1w nie musisz dawać siatki i kleju no i możesz dać tańszy
    tynk i na to dobrą farbę.

    > Dodatkowo budując w systemie 1W dochodzą nam koszty oryginalnych i bardzo
    > drogich kształtek na nadproża, wieńce etc.

    Tak i nie. Na nadproża kształtki warto dać ale na cały dom kosztowały mnie
    niecałe 3 tysiące, a oszczędności czasu jest sporo. Żadnych innych kształtek
    nie trzeba. Mityczny "element docieplenia wieńca" to po prostu bloczek
    grubości 7,5 cm z doklejoną wełną, więc jak robisz wieniec to murujesz
    zewnętrzny murek z tych elementów 7,5 cm, przyklejasz od środka styropian
    lub wełnę i gotowe. A bloczki 7,5cm są tanie jak barszcz. Na cały dom (dwa
    wieńce i kilka słupów) poszło ich tylko za kilkaset zł.

    > 1W - dla nawiedzonych. (myszy, ptaki, palny styropian, nasiąkająca welna
    > 2W - dla kalkulujących ;)

    Oba rozwiązania są dla kalkulujących. W ogóle ktoś kto nie potrafi liczyć
    nie powinien się brać za budowanie domu (chyba że ma za dużo kasy)
    Wszystko trzeba policzyć materiały, robociznę, czas, przyszłe oszczędności i
    walory użytkowe.

    Ps. Ptaków nie spotkałem, ale pominąłeś mrówki, których kwas trawi styropian
    i robią sobie w nim gniazda :-) Pewnie że trafi się to jednemu na stu a nie
    każdemu ale jakby się ktoś uparł to też może to ryzyko do obliczeń dołożyć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2013-04-05 11:23:30
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 11:03:40 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > na ściany 1w więc należałoby porównywać Solbet z Solbetem albo Ytong z

    w scianie 1w materiał musi być porządny (bo bedzie zupełna energetycznie tragedia)
    wiec ytong, a w scianie 2w tylko wytrzymały - czyli liczył jakikolwiek tani.

    > 2. Jeśli bloczki mają być położone równo to robocizna kosztuje tyle samo, a

    cieńsze ściany murowane = mniejsza cena

    > 3. Przy ścianie 1w nie musisz dawać siatki i kleju no i możesz dać tańszy
    > tynk i na to dobrą farbę.

    farbe? Powiedziales farme???? :-) A ty masz tynk czy farbe? I dlaczego tynk :)

    > niecałe 3 tysiące, a oszczędności czasu jest sporo.

    my nie jestesmy przedsiebiorcami - nie budujemy na czas. Jesli ktos mi powie ze
    wybuduje za 10kzł w miesiąc a drugi 15kzł w dwa tygodnie to wybiore tanszgo.

    > Oba rozwiązania są dla kalkulujących.

    tu sie zgodze. 1W nie jest jakim tam beznadziejnym wyborem - ot nieco droższa i nieco
    gorsza energetycznie. Ale ujdzie...

    b.

  • 38. Data: 2013-04-05 12:13:20
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > bardzo drogich kształtek na nadproża, wieńce etc.
    >
    > 1W - dla nawiedzonych. (myszy, ptaki, palny styropian, nasiąkająca welna

    Cen nie chce mi się analizować.

    Mam dom z Ytonga 36,5 i nie robiłem tynku na siatce i kleju, a zwykły
    tynk cementowo-wapienny. Już 4 rok niebawem minie i nic się nie dzieje.

    W domu mam ciepło za ogrzewanie płacę mniej niż znajomi ze styropianem
    przy większej lub podobnej powierzchni.

    Różni piszą o błędach i szczelinach i wianiu. Największym błędem jest
    zła zaprawa, za dużo jej, lub smarowanie pionów. Powietrze jeżeli nie ma
    konwekcji jest doskonałym izolatorem. Małe szczeliny dobrze zatkane z
    jednej i drugiej strony spełniają rolę izolatora. Większe można
    zapiankować. Mi na cały dom poszło raptem 2 pianki.

    Co do wad Ytonga - jego wytrzymałość. W kilkunastu miejscach popękały mi
    ściany. Choć pękły mi również te wewnętrzne robione z dużo bardziej
    wytrzymałego.

    Znajomy wybudował również z Ytonga, ale u niego cały dom jest na
    słupach, ściany jak na razie mu nie pękają i on ma nadzieję, że nie
    będą. Dom stoi rok. Słupy ocieplił z czterech stron syrodurem 5. Miał
    gościa z termowizją. Bo bał się mostków na tych słupach ale styrodur 5
    okazał się wystarczający.

    Ze spokojnym sumieniem, mogę polecić Ytonga.

    Styropianu nie odradzam bo nie mam dobrego porównania. Co niektórzy
    twierdzą, że Styropian jest dobry, a Ytong zły. A swoje teorie wysnuwają
    na podstawie, sam nie wiem czego.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 39. Data: 2013-04-05 13:31:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > w scianie 1w materiał musi być porządny (bo bedzie zupełna energetycznie
    > tragedia) wiec ytong, a w scianie 2w tylko wytrzymały - czyli liczył
    > jakikolwiek tani.

    Solbet też robi dokładne bloczki do ścian 1W.

    > cieńsze ściany murowane = mniejsza cena

    Bo? Murowanie zajmuje tyle samo czasu. Bloczek grubości 24 klasy 600 waży
    tyle samo co bloczek 36cm klasy 400, więc dźwigania tez jest tyle samo.
    Jeszcze nie spotkałem się z sytuacją aby ekipa liczyła inaczej zależnie od
    grubości ściany. Co najwyżej liczą drożej za drobne elementy typu bloczki
    20x20 zamiast 20x60 a i to nie zawsze.

    > farbe? Powiedziales farme???? :-)

    [cyt]
    "tynk i na to dobrą farbę"
    [koniec cyt]

    Czego nie zrozumiałeś? Na ścianę 1w można (a nawet jest to polecane) dawać
    tynk tradycyjny + farbę. Jest to tańsze rozwiązanie niż dobry tylko
    cienkowarstwowy.

    > A ty masz tynk czy farbe? I dlaczego tynk :)

    Jeszcze nie mam. Rozważam kilka opcji i jak znajdę dobrą ekipę (bo tego
    niestety samemu w rozsądnym czasie nie zrobię) to dam tynk cementowo
    wapienny a na to np. farbę silikatową.

    > my nie jestesmy przedsiebiorcami - nie budujemy na czas. Jesli ktos mi
    > powie ze wybuduje za 10kzł w miesiąc a drugi 15kzł w dwa tygodnie to
    > wybiore tanszgo.

    Znaczy się masz darmowe mieszkanie na czas budowy? Ja (i wielu innych) tak
    nie miałem. Dlatego czas to tez pieniądz i należy go tak samo uwzględnić.

    > tu sie zgodze. 1W nie jest jakim tam beznadziejnym wyborem - ot nieco
    > droższa i nieco gorsza energetycznie. Ale ujdzie...

    Tańsza, nieco gorsza energetycznie ale lepsza użytkowo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 40. Data: 2013-04-05 13:35:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Mam dom z Ytonga 36,5 i nie robiłem tynku na siatce i kleju, a zwykły tynk
    > cementowo-wapienny. Już 4 rok niebawem minie i nic się nie dzieje.

    No to prawidłowo. Jakbyś dał kiepski cienkowarstwowy to by się działo :-)

    > W domu mam ciepło za ogrzewanie płacę mniej niż znajomi ze styropianem
    > przy większej lub podobnej powierzchni.

    To tez nic dziwnego. Parametry teoretyczne sobie a praktyka sobie. To jest
    efekt braku mostków.

> [...]

    > Co do wad Ytonga - jego wytrzymałość. W kilkunastu miejscach popękały mi
    > ściany. Choć pękły mi również te wewnętrzne robione z dużo bardziej

    To nie wytrzymałość tylko sztywność. Ytong się nie poddaje tylko od razu
    pęka. Dlatego pod Ytong musza być dobrze zrobione fundamenty tak aby nic nie
    siadło, albo aby siadło równomiernie.

    Pozdrawiam
    Ergie