  • 1. Data: 2009-04-22 13:50:57
    Temat: spekana ziemia
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    W okolicy mojego domu jest urodzajna czarna ziemia- nawet powiedziałbym
    torfowa. Jest ona też bardzo "sprezysta" No i mam posiane na niej trawke.
    wszystko jest ok tylko ze czasami wystepuja spekania. Ziemia nie jest
    całkiem wysuszona- wilgoć trzyma ale jak z wierzchu wyschnie to są te
    spekania. Czy dobrym pomysłem jest zmieszać górną warstwe ze żwirem np.?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-04-22 17:28:01
    Temat: Re: spekana ziemia
    Od: "MM" <m...@w...pl>

> [...]
    >całkiem wysuszona- wilgoć trzyma ale jak z wierzchu wyschnie to są te
    >spekania. Czy dobrym pomysłem jest zmieszać górną warstwe ze żwirem np.?

    Proponowałbym nie psuć ziemi, bo kiedyś może Pan ją chcieć inaczej użytkować
    i w tedy trzeba będzie cała warstwę zebrż i gdzieś wywieźć, a to może b
    kosztowne. A poza tym żwir sprawi, że ziemie będzie głębiej przesychała...

  • 3. Data: 2009-04-22 18:52:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "MM" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > i w tedy trzeba będzie cała warstwę zebrż i gdzieś wywieźć, a to może b
    > kosztowne. A poza tym żwir sprawi, że ziemie będzie głębiej przesychała...

    To jest teren wokół domu więc bedzie tam trawka ew. niewielka ilośc krzewów.
    Generalnie trawa.

    Kris

  • 4. Data: 2009-04-22 19:06:46
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Użytkownik "MM" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To jest teren wokół domu więc bedzie tam trawka ew. niewielka ilośc
    krzewów.
    > Generalnie trawa.

    Trociny z tartaku i lekko wapnować - nie będzie zlewna, nie będzie tworzyć
    skorupy - powstanie gleba gruzełkowa...

  • 5. Data: 2009-04-22 20:14:24
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gsn7f3$uto$1@news.onet.pl kris
    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > spekania. Ziemia nie jest całkiem wysuszona- wilgoć trzyma ale jak z
    > wierzchu wyschnie to są te spekania. Czy dobrym pomysłem jest

    Hejka. Ja tak zrobiłem z tym, że żwir był najdrobniejszych frakcji i
    pomieszany z piaskiem. Skończyło się pękanie i wysadzanie doniczek z
    roślinami z ziemi.
    Pozdrawiam szkieletowo Ja...cki

  • 6. Data: 2009-04-23 12:35:25
    Od: i...@g...pl

    On 22 Kwi, 22:14, "Dirko" <i...@g...com> wrote:
    > W wiadomościnews:gsn7f3$uto$1@news.onet.pl kris

    > Hejka. Ja tak zrobiłem z tym, że żwir był najdrobniejszych frakcji i
    > pomieszany z piaskiem. Skończyło się pękanie

    ...a za to zaczęło szybsze i głębsze wysychanie z powodu zwiększenia
    powierzchni schnięcia poprzez rozluźnienie żwirem, a żwir stworzyłby
    ogromne trudności w późniejszym koszeniu - łatwe wyrywanie trawy i
    uszkodzenia noża w kosiarce przez kamyki.
    Należy trawnik równomiernie posypać warstewką suchej rozdrobnionej
    ziemi gliniasto-piaszczystej i starać się sporo podlewać przez pewien
    czas, ale małymi dawkami, tj. każda następna dawka po całkowitym
    wsiąknieciu - glinka i piasek "wpłuczą" się w glebę macierzystą i w
    trawę, nie niszczac jej, trawa sobie przerośnie spokojnie.
    Wypraktykowane.

  • 7. Data: 2009-04-23 17:55:25
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości
    a.googlegroups.com
    Użytkownik <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ogromne trudności w późniejszym koszeniu - łatwe wyrywanie trawy i
    > uszkodzenia noża w kosiarce przez kamyki.

    Hejka. Nie zauważyłem powyższych objawów.
    Pozdrawiam konfabulująco Ja...cki

  • 8. Data: 2009-04-23 18:07:41
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > Użytkownik "MM" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To jest teren wokół domu więc bedzie tam trawka ew. niewielka ilośc
    krzewów.
    > Generalnie trawa.

    Zachęcam do trocin, im bardziej zbutwiałe tym lepsze - przed wielu laty
    zmieniłem konstrukcję gleby czyli humusa w Gorlicach, gdzie występowała tzw
    "tłusta glina". Prócz gruzełek - drobnych - korzystnych dla roślin wzrosła
    pojemność wodna no i zasobność odżywcza. Wszystkie rośliny zaczęły rosnąć "w
    oczach"...
    Wystarczy pilnować pH, elektronicznym, czy kwasomierzem Billiga...
    http://www.prolab.pl/index.php?id=122

  • 9. Data: 2009-04-23 20:57:37
    Od: i...@g...pl

    On 23 Kwi, 20:07, "Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

    > Zachęcam do trocin, im bardziej zbutwiałe tym lepsze - przed wielu laty
    > zmieniłem konstrukcję gleby czyli humusa w Gorlicach, gdzie występowała tzw
    > "tłusta glina".

    On nie ma gliny.

  • 10. Data: 2009-04-23 22:30:21
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik <i...@g...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]

    laty
    > zmieniłem konstrukcję gleby czyli humusa w Gorlicach, gdzie występowała

    On nie ma gliny.

    Nie ma znaczenia - ma zlewną glebę.