  • 1. Data: 2009-04-22 10:20:57
    Temat: areator: reczny czy sandalowy
    Od: "zonda" <n...@s...pl>

    Mam nieduzy trawnik i uwazam ze przed sezonem nalezy mu sie areacja. Nie chce
    tego robic widlami bo to straszna praca.
    Na allegro maja tanie areatory w 2 wersjach:
    - reczny:
    http://www.allegro.pl/item606831102_areator_kultywat
    or_gwiazdkowy_potrojny_jakosc.html
    - sandalowy:
    http://www.allegro.pl/item613717977_aerator_areator_
    sandalowy_sposob_na_ladny_trawnik.html

    Czy ktos z Was ma doswiadczenie z takim urzadzeniami?
    Ktore z nich wybrac?
    Bardzo prosze o wskazowki..

    Pozdrawiam,
    Zonda

  • 2. Data: 2009-04-22 10:35:36
    Temat: Re: areator: reczny czy sandalowy
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik "zonda" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    Sandałowym pracowałem i z początku
    to wydawała się zabawa, potem ciężko, ciężej i jasny szlag ;)
    Tymi ręcznymi kółeczkami nie pracowałem, nabyłem
    od razu elektryczny i mam pięknie utrzymany trawnik
    małym wysiłkiem.

  • 3. Data: 2009-04-22 12:10:06
    Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "atman" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tymi ręcznymi kółeczkami nie pracowałem, nabyłem
    > od razu elektryczny i mam pięknie utrzymany trawnik

    Zrobiłem dokładnie tak samo i efekt jest nie do porównania.
    Deptałem ten trawnik (ok. 3 ary) dwa razy w roku. Dokładnie deptałem przez
    dwa dni i trzeci dzień grabiłem. Po trzech latach stwierdziłem, że trawnik
    jest coraz gorszy. Kupiłem aerator/ wertykulator (takie dwa w jednym). Ze
    zdumieniem stwierdziłem, że po jednej aeracji trawnik jest ładniejszy niż po
    3 latach ręcznej - nożnej pielęgnacji.
    Proponuję zdecydować się na ręczną pielęgnację tylko w wypadku bardzo małego
    trawnika - poniżej 1 ara.
    Jeśli masz większy to kupuj od razu mechaniczne narzędzia. Ja już trochę
    zaczynam żałować, że nie kupiłem aeratora - wertykulatora w wersji z napędem
    spalinowym. Ten wlokący się kabel to nie na moje nerwy. W dodatku mam
    szczególne uzdolnienia do ucinania kabla. Wertykulatorem też już dałem radę,
    chociaż to podobno niemożliwe.

    Antoni Broniak

  • 4. Data: 2009-04-22 12:59:25
    Od: "zonda" <n...@s...pl>

> [...]
    > zdumieniem stwierdziłem, że po jednej aeracji trawnik jest ładniejszy niż po 3

    Nie mam duzego trawnika, ale po powyzszej lekturze zastanawiam sie czy moze
    jednak nie kupic elektrycznego ?
    Czy roznica w jakosci trawnika po zastosowaniu elektrycznego areatora jest
    faktycznie az tak widoczna? Jak czest przeprowadzac ten proces?

    Pozdrawiam,
    zonda

  • 5. Data: 2009-04-22 13:37:12
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    > Nie mam duzego trawnika, ale po powyzszej lekturze zastanawiam sie czy
    > moze jednak nie kupic elektrycznego ?

    tak to wygląda elektrycznym
    http://yfrog.com/08img1412vj
    robię tak tylko na wiosnę, chociaż zaleca się i przed zimą.
    Uważam jednak że filc z trawy i wszystkie gałązki lepiej zebrać
    raz - na wiosnę. Przecież cały rok jest już tylko koszenie.
    Kabel przeszkadza ale można się przemęczyć ten jeden dzień w roku ;)

  • 6. Data: 2009-04-22 14:01:11
    Od: "zonda" <n...@s...pl>

> [...]
    > raz - na wiosnę. Przecież cały rok jest już tylko koszenie.
    > Kabel przeszkadza ale można się przemęczyć ten jeden dzień w roku ;)

    A co w kwestii wertykulatora?
    Co jest wazniejsze - areacja, czy wertykulacja?
    Trawa jest kilkuletnia, ale czesc trawnika jest za budynkiem - od strony
    polnocnej, czyli miejsce zacienione, raczej wilgotne a co za tym idzie pojawia
    sie wszedobylski mech ktorego bardzo nie lubie.
    Na razie mech zostal przeze mnie wygrabiony, ziemia wyrownana, dzisiaj posieje
    mieszanke regenerujaca, ale mysle ze caly trawnik wymaga troche pracy. Z opisow
    mozna wywnioskowac ze warto kupic maszyne, ale teraz juz przestaje wiedziec
    ktora: areator czy wertykulator?

    zonda

  • 7. Data: 2009-04-22 14:17:09
    Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracy. Z opisow mozna wywnioskowac ze warto kupic maszyne, ale teraz juz
    > przestaje wiedziec ktora: areator czy wertykulator?

    Myślę, że odpowiedzi na część pytań znajdziesz tutaj:
    http://forum.muratordom.pl/areator-czy-wertykulator-
    trawnik,t124866.htm

    Antoni Broniak

  • 8. Data: 2009-04-22 14:32:39
    Od: "atman" <r...@w...pl>

    Użytkownik "zonda" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A co w kwestii wertykulatora?

    Kupiłem dokładnie taki
    http://www.allegro.pl/item617448900_aerator_wertykul
    ator_aw1300_flora_2w1.html
    trzy lata temu kosztował 250 zł

    > Co jest wazniejsze - areacja, czy wertykulacja?

    Używam tylko bębna zębami
    bo mi wzupełności odpowiada
    tego z drutami jeszcze nie zakładałem ;)

    > Trawa jest kilkuletnia, ale czesc trawnika jest za budynkiem - od strony
    > polnocnej, czyli miejsce zacienione, raczej wilgotne a co za tym idzie
    > pojawia sie wszedobylski mech ktorego bardzo nie lubie.

    Ja mech wręcz uwielbiam
    ale maszyneria nie daje mu najmniejszych szans.

> [...]
    > pracy. Z opisow mozna wywnioskowac ze warto kupic maszyne, ale teraz juz
    > przestaje wiedziec ktora: areator czy wertykulator?

    Te maszyny mają wymienne wałki więc trzeba potestować.
    Jeśli masz młody trawnik to z wertykulatorem wchodzisz dopiero
    po dwóch latach bo powyrywasz młodą darń.
    Z mojego trawnika (6 arów) zbieram coroku 12 taczek (!) filcu.