eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniestary komin jako kanał wentylacyjny. jaki tani wkład? › Re: stary komin jako kanał wentylacyjny. jaki tani wkład?
    Subject: Re: stary komin jako kanał wentylacyjny. jaki tani wkład?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 22 May 2020 15:53:51 +0200

    W dniu 2020-05-22 o 15:10, Uzytkownik pisze:
    > W dniu 2020-05-22 o 08:39, ToMasz pisze:

    P.S.

    Znam jeszcze jedno rozwiązanie.

    Jeżeli kanał jest szczelny to można go wyczyścić samodzielnie zbijając
    cały ten syf. Ale smrodu do końca się nie da pozbyć. Wymaga to trochę
    pracy oraz zakupu odpowiednich narzędzi.

    Obejrzyj sobie: https://www.virra.pl

    Oczywiście taki zestaw kosztuje sporo, ale można go sobie samemu wykonać
    w cenie 200-500zł.

    Kupujesz odpowiednio długą sprężynę do przepychania kanalizacji,
    najtańszą rurę AluPex oraz kawałek łańcucha. Sprężynę przerabia się tak,
    aby z jednej strony zamocować głowicę z łańcuszkami, a z drugiej strony
    musi być dospawany w środek sprężyny kawałek pręta, aby móc kręcić
    wkrętarką. Niestety trzeba wykonać kilka spawów.

    Aby sprężyna nie wysuwała się z rury, trzeba założyć jakieś ograniczenia
    w formie podkładek i zwykłych opasek zaciskowych na śrubę.

    Sam z resztą w taki sposób czyściłem kanały kominowe przed wsadzeniem
    wkładu kominowego, a wykonanie tego przyrządu zajęło mi może z pół
    godziny z tych materiałów, które miałem akurat pod ręką :)

    Na upartego po takim wyczyszczeniu komina możesz sobie samemu wykonać
    szlamówkę. Jest to czynność niezbyt skomplikowana

    https://www.youtube.com/watch?v=5mMMTcNoLh0

    https://www.youtube.com/watch?v=1536BGZd-10