  • Data: 2018-09-11 20:55:54
    Temat: Re: szybkie ciecie rozpałki.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 11 września 2018 13:26:12 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Kotłowanie paliwem stałym to nie tylko aspekt ekonomiczny. To trochę jak
    > ludzie którzy w 2018 r. jeżdżą Syrenką i ładują w nią rok po roku ciężkie
    > pieniądze. Ktoś mógłby pomyśleć - po co tak się gnębią, zamiast kupić
    > nówkę Punto?

    W tej analogii trzeba by powiedziec ze ta syrenka jezdzi na czyms co im sie rodzi w
    poblizu i moga miec za darmo lub tanio.

    W praktyce nie kazdy ma w granicy dzialki gaz, nie kazdy ma tyle kasy aby pompe
    ciepla sobie kupic i nie kazdy ma umiejetnosc ladowania zasobnika albo wkurza sie ze
    co jakis czas mu slimak w podajniku albo komin koroduje.

    On am problem bo pali weglem/drewnem i co prawda niewygodnie ale akceptowalnie a ten
    co ma nowoczesne rozwiazania ma inne zmartwienia i nierzadko wcale taniej go nie
    wychodzi.

    Na przykladzie jaki ja widze:
    Zrzucic wegiel do piwnicy (2-3tony na sezon) przez okienko, spokojna robota.
    Jakbym mial wtachac worki to bylo by mi gorzej. Piec tam gdzie stoi nie zmiesci sie
    taki wyzszy z zasobnikiem, fizycznie nad nim jest jakies 20cm luzu. Cala wneka ma
    jakies 110cm. Po bokach tez miejsca na zasobnik nie ma.

    Aby piec wymienic na fikusniejszy trzeba by nieco sie nagrzebac a i tak trzeba isc i
    co jakis czas worki sypac do zasobnika. A tak wegiel wrzuca sie raz na rokw 2-3h.
    Potem raz lub dwa dziennie idzie sie dokladac a co 3-4 dni sie wybiera popiol i raz
    na tydzien lub dwa przesiewa i wybiera niedopalone wegle.

    Kociol z zasobnikeim by pewnie nieco temat uproscil ale sie nie miesci, ksoztuje
    swoje a zysk z tego wszystkiego taki se.

    > Wracając do tematu rozpałki, to jak komu chęci brak, istnieją takie
    > wynalazki: https://imgpile.com/images/neyktM.jpg

    Te podpalki sa fajne ale dobrze je trzymac w sloiku bo jak leza dluzej (3-4 tygodnie
    to maja tendencje do ulatniania sie i nie pala sie tak dobrze.