    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: tak a propo podłogi
    Date: Mon, 09 Jan 2017 18:49:18 +0100

    W dniu 09.01.2017 o 17:28, Bolko pisze:
    > 8 lat temu kupiłem deske z barlinka 60 zł/m2
    > w wakacje się pozbyłem się z wielką radością tego syfu
    > na rzecz paneli 60 zł/m2
    >
    > 1 września kuzyn kupił deske 280zł/m2
    > byłem u niego na nowy rok.
    > Naprawdę nie ma znaczenia czy kupuje się deskę z marketu za 60
    > czy normalną za 280zł/m2 równie łatwo się rysuje.
    >
    > a moja podłoga po 4 m-sc jak na razie spełnia swoją rolę

    miałem panele, mam deski
    panele są ładne i.... sztuczne. jakiekolwiek niedociągnięcie,
    niedokładność, jest natychmiast widoczne. jak koza z nosa na bialym
    obrusie. pukają jak się po nich chodzi, wiec trzeba układać cudaczne
    podkłady pod panele. podkłady powodują pracę, wcinają się ziarenka
    piasku pomiędzy panele wyrabiając krawędzie. jak spadnie nóż i zrobi
    mikro dziurkę, to zaraz ją widać. ale to nic, jak do dziurki dostanie
    się woda, to robi się wulkan. Panele są zimne. ta warstwa która jest
    odporna na ścieranie, ma stosunkowo dużą przewodność cieplną i pojemność
    cieplną. staniesz zimą bosą stopą - ziębi. o zaletach nie będę pisał bo
    są oczywiste
    Deski są niejednorodne. ja mam sosne, miękką jak wosk. cokolwiek spadnie
    - dziura. której nie widać, bo ginie w tysiącach nieregularnych
    naturalnych wadach drewna. deski są cieplejsze niż panele. chciałem je
    podgrzewać, (W sensie ogrzewanie podłogowe) niema potrzeby. pracuje cała
    podłoga, bo deski są poprzykręcane do kantówek(legarów?)
    no i są tańsze. ja płaciłem 46zł za metr (plus farba której nie potrzeba
    do paneli)
    ToMasz