  • 1. Data: 2010-09-12 21:12:52
    Temat: taras izolacja
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Czy jest sens smarowania bokow tarasu z bloczkow betonowych dysperbitem?
    Taras i tka jest odizolowany od budynku.

  • 2. Data: 2010-09-13 06:46:01
    Temat: Re: taras izolacja
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik bulba008 napisał:
    > Czy jest sens smarowania bokow tarasu z bloczkow betonowych dysperbitem?
    > Taras i tka jest odizolowany od budynku.

    Rozumiem, że masz taras postawiony jako konstrukcję samonośną...?

    Ja właśnie taki postawiłem - oddylatowany od budynku na grubość
    styropianu elewacyjnego - 14 cm - i jak dla mnie smarowanie go
    czymkolwiek jest niecelowe :-)

    Fundamenty lane, słupy wymurowane z bloczków betonowych, zaciągnięte
    zaprawą cementowo-wapienną, na tym płyta zazbrojona dokładnie tak jak
    strop z wieńcem dookoła i belką przez środek. Taras ma 3m szerokości i
    7,5 długości ze schodkami z jednej strony a zjazdem z drugiej,
    podniesiony nad teren o jakieś 1,5 - 1,7 m.

    Nie wiem, czy masz podobnie, bo nie napisałeś żadnych szczegółów, ale
    jak masz analogicznie jak ja, to uważam, że smarowanie jest bez sensu -
    strata pieniędzy.

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-09-13 09:26:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 12 Wrz, 23:12, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
    > Czy jest sens smarowania bokow tarasu z bloczkow betonowych dysperbitem?
    > Taras i tka jest odizolowany od budynku.

    Betonowi woda nie zaszkodzi ale wszystko zalezy co tam na gore dasz!
    No bo beton podciaga kapilarnie wilgoc wiec jak chcesz na tym np.
    kleic plytki to lepiej sie odciac w najwiekszym stopniu od wilgoci - i
    wtedy dobrze smarowac :) Mniejsze ryzyko, ze w zimie bedzie
    rozsadzalo.. Wiem, ze pewnie i tak wtedy bedzie izolacja pozioma na
    gorze, a i od dolu wilgoc bedzie podciagana bo dolu nie wysmarujesz..
    ale strzezonego... :)

    Ja tez mam oddylatowany od budynku taras 3 x 8m -> z domem laczy go
    tylko lawa. Na lawach wymurowane dwa mury (wys 2,5m) i dodatkowo od
    gruntu rodzimego (tez 3m w dol) z boku mam dwa dodatkowe lane,
    zbrojone slupy. Potem to wszystko zasypalem (bo podnosilem teren o te
    3m) i wylalem gruba (15cm) zbrojona plyte. Oczywiscie miedzy murami /
    slupami zrobilem szerszy i glebszy wykop i odpowiednio zazbroilem,
    tworzac cztery, dosc spore belki, na ktorych to ostatecznie ta plyta
    bedzie sobie wisiala (bo teren po 2-3 kolejnych zimach przypuszczalnie
    siadzie o dobre kilka cm:) Z tym ze ja na to teraz poloze legary (na
    jakichs odpornych na wilgoc podstawkach) i deski, wiec wszelkie
    izolacje i smarowidla zupelnie olewam!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2010-09-13 10:25:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

> [...]
    > siadzie o dobre kilka cm:) Z tym ze ja na to teraz poloze legary (na
    > jakichs odpornych na wilgoc podstawkach) i deski, wiec wszelkie

    No wiesz... kolega nie napisal nic na temat tego jaki ten jego taras
    jest, bo jak wsparty na jakims murze, to pewnie bylby sens to czyms
    izolowac, bo podciaganie wilgoci moze miec znaczenie, ale jak slupy sa
    stosunkowo cienkie, to ich powierzchnia w stosunku do calej powierzchni
    tarasu jest tak mala, ze to podciaganie kapilarnt tez moze miec nikle
    znaczenie.

    Ja tez mysle o tym, ze trzeba cos polozyc na te plyte, bo w koncu sam
    beton troche lyso wyglada, ale skororowny, to na poczatek w
    ostatecznosci moze byc :-))). Jednak myslalem o zrobieniu czegos z desek
    ukladanego na cala powierzchnie i zdejmowanego na zime - pod tarasem
    zrobila mi sie spora przestrzen do zagospodarowania wiec trzeba ja jakos
    zagospodarowac :-)

    Co do kafelek, to mam jakies niejasne przeczucie, ze nie jest to
    najlepszy pomysl, bo lubia odpadac i to w najmniej oczekiwanych sytuacjach.

    No..., ale jeszcze sie zobaczy.

    W kazdym razie ja odpuscilem sobie smarowanie tego czymkolwiek - jest po
    prostu naturalny, zdrowy, czysty beton :-) kręcony przez chetnych do
    roboty chlopakow w betoniarce. Moj taras nie laczy sie absolutnie niczym
    z domem, nawet fundamenty te plizej domu, tez ma wykopane osobno - jakby
    pracowal, to nie naruszy konstrukcji, a jakby byl mokry, to tez nic mnie
    to nie obchodzi :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-09-13 17:57:23
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    W dniu 2010-09-13 08:46, robercik-us pisze:

> [...]
    >
    > Nie wiem, czy masz podobnie, bo nie napisałeś żadnych szczegółów, ale
    > jak masz analogicznie jak ja, to uważam, że smarowanie jest bez sensu -

    dokladnie mam taki taras, tylko wymiary inne, ale juz zasmarowalem
    resztka dysperbitu

    pozdr