  • 81. Data: 2015-01-14 21:23:13
    Temat: Re: węgiel stanieje.
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 19:43, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > 24-25MJ/kg.
    > Dobry miał ma nawet do 25MJ/kg (takim paliłem w zeszłym roku, kupowałem
    > w cenie ok. 620-640zł.)
    > Kiepski miał ok. 18MJ/kg.
    > Gorszy miał to tylko wożą cwaniaczki, którzy dosypują piach i kamienie
    > do miału.
    >
    > Faktem jednak jest, że kotły peletowe, w których pali się owsem mają
    > wyższą sprawność, nawet powyżej 90%, a ponadto samoczynne rozpalanie
    > pozwala uniknąć dużych strat ciepła w cyklu podtrzymania spalania, w
    > których kotły retortowe mają sprawność rzędu nawet 30%.

    Strzeliłem z pamięci, rzeczywiście różnica jest większa.

  • 82. Data: 2015-01-14 23:29:50
    Od: dolniak <d...@g...com>

    W dniu środa, 14 stycznia 2015 19:37:16 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > dokładnie o takiej postawie wyborców marzy układ...

    Przyjacielu!
    W Polsce liczą się trzy partie:partia Oszustów,partia Szaleńców i-nie partia a
    ugrupowanie-Cyników.Cynicy mają totalnie wywalone-trzymają z silniejszym.
    Oszuści i Szaleńcy maja jeszcze ambicje.Tu jednak sprawa sie komplikuje.Bo o ile
    oszustom się nie wierzy i robi swoje,to nigdy nie wiadomo,co strzeli do lba
    szaleńcowi.Tym bardziej,że na rządzeniu znają się wszyscy jednakowo,czyli
    wcale.Tyle,że szaleńcy o tym nie wiedzą.
    To na kogo glosować??
    A wlaśnie,na kogo?
    Na liście jest 10 nazwisk:dziewięciu porządnych i jeden wcale.Ale wygra ten jeden,bo
    go prezes ustawil na pierwszym miejscu.I nawet wywalić go nie można ,bo przecież
    prezes go wybral,nie naród.Naród tylko wziąl udzial w plebiscycie pt"która partia mi
    sie najbardziej podoba".
    Więc-póki co-ja mam ich tam,gdzie oni mnie.
    Pozdro dolniak

  • 83. Data: 2015-01-15 04:09:22
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 17:26:47 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
> [...]
    e-khw-dogadaja-sie-ze-zwiazkowcami-chca-im-odebrac-j
    edna-trzecia-poborow,id,t.html

    ych rozny, np. W Jastrzębskiej Spółce Węglowej pracownicy do 8 t węgla, po
    515PLN/tone na reke, czyli extra 4120PLN

    > W telewizji czasami jak się pomylą to prawdę powiedzą. Powiedzieli że nie ma dla
    górników na wypłaty. I że rząd ma problem bo kwota jest duża i nie mogą tyle dać bo
    jest to sprzeczne z jakimiś przepisami unijnymi. Jeśli wydobycie jest opłacalne to
    niech z zarobionych przez kopalnie pieniędzy dadzą na pensje. A nie z kieszeni reszty
    Polaków. Ogólnie niech górnicy spierdalają na bambus. Jak bym był królem Kogutkiem to
    dałbym protestującym 10 minut na odblokowanie dróg i torów. Jak by nie odblokowali to
    bym wysłał robokopów żeby przywrócili porządek.

    Szybko by cie przerobili na kapłona.

  • 84. Data: 2015-01-15 06:21:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-01-14 o 21:23, adam pisze:

    > Strzeliłem z pamięci, rzeczywiście różnica jest większa.

    Oczywiście różnica jest większa jeżeli chodzi o wartość opałową, ale sam
    koszt ogrzewania owsem może być niższy od kosztu opalania węglem.
    Aby się tak stało to muszą być spełnione następujące warunki:
    - dobrze wysuszony owies
    - spalanie owsa w kotle typowo na pelet z automatycznym rozpalaniem palnika
    - duży bufor ciepła przynajmniej 1000l

    Spalanie owsa w kotłach z podajnikiem retortowym (na ekogroszek) czy też
    z podajnikiem szufladowym jest nieopłacalne, a często niemożliwe.

    Kotły na pelet mają inną konstrukcję, która umożliwia uzyskanie wyższej
    sprawności kotła. Sam proces spalania jest czystszy i przez to kocioł
    się tak szybko nie brudzi jak przy węglu co powoduje spadek sprawności
    kotła. Ponadto automatyczne rozpalanie i duży bufor powodują, że kocioł
    może pracować z mocą nominalną, przy której uzyskuje najwyższą
    sprawność. Brak trybu podtrzymania powoduje, że nie ma procesu
    podtrzymania żaru tak jak w kotłach węglowych, kiedy to kocioł pracuje z
    najniższą sprawnością.

    Dodatkowe zalety palenia owsem czy peletem to fakt, że po spaleniu
    pozostaje bardzo mała ilość popiołu, który można użyć w ogródku jako nawóz.

  • 85. Data: 2015-01-15 09:00:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "dolniak" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >W Polsce liczą się trzy partie:partia Oszustów,partia Szaleńców i-nie
    >partia a ugrupowanie-Cyników.Cynicy mają totalnie wywalone-trzymają z

    dokładnie o takiej opinii wyborców marzy układ :-) Bo opinie ze partia jest
    szalenców to umiesz zapewne uzasadnic czy tylko słyszałes w tvn-nie?

    >To na kogo glosować??

    na partie która zauwaza ze układ jest praprzyczyną po kolei wszystkich
    polskich kłopotów... Co nie znaczy ze to cos zmieni - to daje tylko jakąś
    szczątkowa nadzieje na zmiany.
    Ale jesli nie oni - to bandyci. Stan finansów panstwa jest tragiczny -
    ukradli OFE, chciali rąbnąć lasy - głosuj na nich doczekasz sie jeszcze
    podatku katastralnego...

    b.

  • 86. Data: 2015-01-15 10:39:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-01-14 o 23:29, dolniak pisze:

> [...]
    partia mi sie najbardziej podoba".
    > Więc-póki co-ja mam ich tam,gdzie oni mnie.

    Dobre..

    Pozdro.. TK

  • 87. Data: 2015-01-15 10:41:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    > szalenców to umiesz zapewne uzasadnic czy tylko słyszałes w tvn-nie?

    > na partie która zauwaza ze układ jest praprzyczyną po kolei wszystkich

    czyli Szaleńców. Musiałbym sie mocno w głowę stuknąć

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 88. Data: 2015-01-15 10:48:28
    Od: dolniak <d...@g...com>

> [...]

    > na partie która zauwaza ze układ jest praprzyczyną po kolei wszystkich
    > polskich kłopotów... Co nie znaczy ze to cos zmieni - to daje tylko jakąś
    Eech
    Jesli ktoś się nie zna na rządzeniu,a się pcha,żeby majsterkować przy gospodarce,to
    jest normalny?Oszuści nie pchali się do tego,to życie ich do tego zmusilo.I wyszlo
    jak wyszlo.
    To nie chodzi o partie,to chodzi o ludzi!System promuje miernoty.Państwem rządzi
    kilka osób..Reszta musi robić co im każą(dyscyplina partyjna).Co cwańsi próbują
    kręcić lody na boku.Pod tym względem historia zatoczyla kólko.Tak samo bylo za PZPR.
    Więc dopóki Pan Prezydent-ten,lub następny-nie zarządzi jednomandatowych wyborów,ja w
    plebiscytach udzialu brać nie zamierzam.A kilkunastoprocentowa frekwencja to obciach
    w Europie.
    Zwiększyly się tylko nasze możliwości glosowania.Można glosować nogami-wyjeżdżając z
    kraju.A nawet tam ci idioci każą glosować.
    I inni idioci glosują!

  • 89. Data: 2015-01-15 10:50:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 09:00:05 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > dokładnie o takiej opinii wyborców marzy układ :-) Bo opinie ze partia jest
    > szalenców to umiesz zapewne uzasadnic czy tylko słyszałes w tvn-nie?

    Uklad to wlasnie wzajemne "zwalczanie sie" pis i po. Oni po cichu pewnie wodke
    w sejmowym hotelu chleja i sie z nas wszystkich smieja. W cudzyslowiu napisalem,
    bo to przeciez im chodzi o to zeby nie glosowac "za", a "przeciw", wywolujac
    sztuczna nienawisc miedzy partiami. A tak naprawde to wszystko te same
    zlodziejskie geby. No kaczor to jeszcze na dodatek frustrat. Co taki facet
    ktory cale swoje dorosle zycie spedzil wsrod oszustow, zlodziei i swojego kota
    moze dobrego dla kraju zrobic? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 90. Data: 2015-01-15 10:52:45
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Poprawka,mialo być:
    Jeśli ktoś nie zna się na niczym,a się pcha...