  • 11. Data: 2011-04-06 21:32:24
    Temat: Re: wentylacja mechaniczna / grawitacyjna / koza
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Wed, 06 Apr 2011 23:13:26 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

    > Zgoda ale kratka jest potrzebna ze względu na gaz, każde pomieszczenie z
    > urządzeniem gazowym
    > musi mieć kratkę.

    Podaj proszę podstawę takiego wymogu.

    Bo par. 170 ust. 3 Dz.U. nr 75 poz. 690 z 2002 r. mówi:
    "Urządzenia gazowe z zamkniętą komorą spalania, przez co rozumie się
    urządzenia typu C, mogą być instalowane w pomieszczeniach mieszkalnych,
    niezależnie od rodzaju występującej w nich wentylacji, pod warunkiem
    zastosowania koncentrycznych przewodów powietrzno-spalinowych, z
    zachowaniem wymagań § 175."

    --
    ŁC
    Nie ma bytu bez odbytu

  • 12. Data: 2011-04-07 07:17:15
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-06 20:18, quent pisze:
    > Robie komin fi20 tak aby moc kiedys zamienic kociol gazowy na smieciucha
    > jesli np. gaz bedzie z jakichs powodow kosztowal krocie.
    > Ceny paliw ciezko przewidziec dlatego chce miec komin jako rozwiazanie
    > uniwersalne.
    >
    > Pozdr.

    No i ja tak zrobiłem, mam wolny komin na wszelki wypadek. Z tym że jak
    już zrobisz komin (nie wiem z czego on będzie u ciebie) ale do gazu
    będziesz musiał włożyć do niego odpowiednią rurę, a ona wyjdzie drożej
    niż wylot i pobór przez ścianę. A jaj już zdecydujesz się na dodatkowy
    piec to zrezygnujesz z gazu?
    Czy będziesz musiał przerobić wylot z gazowego - kupowanie rury,
    wiercenie w ścianie,... Wypuszczenie spalin przez ścianę kosztuje chyba
    mniej niż 200 zł mnie wkład stalowy do komina systemowego miał kosztować
    koło 1000 zł no z tym, że u mnie komin ma jakieś 8m, u ciebie dom
    parterowy pewnie sporo mniej.

    Ariusz

  • 13. Data: 2011-04-07 07:27:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-04-2011 o 23:32:24 ŁC <a...@r...to> napisał(a):

    > Podaj proszę podstawę takiego wymogu.
    Ja nie jestem od prawa, kominiarz mi tak powiedział i tyle,
    jak nie będzie to nie odbierze, a kłócić sie nie chciałem,
    wybiłem dziurę i zrobiłem kratkę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2011-04-07 07:28:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]
    > niezależnie od rodzaju występującej w nich wentylacji, pod warunkiem
    > zastosowania koncentrycznych przewodów powietrzno-spalinowych, z
    Acha to zacytowałeś to sie tyczy otwartegoognia i spalin, podobno jest
    punkt
    dotyczący urządzeń gazowych, ale szukał nie będę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2011-04-07 07:41:36
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-06 21:01, quent pisze:

    > No to fak.
    > 15zł/m2 pow. związane z działalnością gospodarczą (u mnie wyjdzie 750zł)
    > 0,5zł/m2 pow. mieszkalna (u mnie 66,5zł)
    > Rożnica spora.
    > Jednak podatek od nieruchomosci można AFAIK wrzucić w koszty.

    U mnie za 25 m2 wychodziło prawie 900 zł

    Nie wiem jak to jest -
    ale to osobny budynek i czy przypadkiem nie jest tak, że już do końca
    jego żywota będzie on obiektem o przeznaczeniu handlowo przemysłowym
    (czy jak się to tam nazywa) i czy czasem mimo przejścia na emeryturę nie
    będziesz dalej musiał za niego płacić jakby była to działalność
    gospodarcza???

    Oczywiście nie wiem - mogę tylko przypuszczać i się domyślać.
    No ale t już prosta sprawa byś sobie sprawdził - 1 tel do urzędu :)

    > W sumie to mam pozwolenie na budowę tego wszystkiego więc wszystkie
    > zgody już chyba mam.

    Pewnie tak jest - zostaje jeszcze koszt, no ale z tego co widzę wart
    jest on poniesienia by mieć tak jak zrobiłeś - nie widać tylko jak to
    wpisuje się w krajobraz.

    Nie masz nigdzie garażu, i miejsce dla samochodu na trawie nawet z
    kratką to nie porozumienie. No ale pewnie masz to jakoś rozwiązane - na
    planach tego nie widać.

    Ariusz

  • 16. Data: 2011-04-07 08:06:00
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > się to tam nazywa) i czy czasem mimo przejścia na emeryturę nie będziesz
    > dalej musiał za niego płacić jakby była to działalność gospodarcza???

    Można zmienić funkcję budynku. Pytałem o to w urzędzie.

    > Nie masz nigdzie garażu, i miejsce dla samochodu na trawie nawet z kratką
    > to nie porozumienie. No ale pewnie masz to jakoś rozwiązane - na planach
    > tego nie widać.

    Nie mam auta...
    heh żart ;-)

    Tam na planie jest wiata przyklejona do boku budynku tego bez okien. Szkoda
    mi kasy na garaż.
    Osobno chcę postawić gdzieś na działce domek drewniany 3x3m na rowery,
    kosiarkę i inne pierdoły - koszt 5tys.
    Taki: http://www.drewex.szczecin.pl/nowa/produkty/domki/d_
    ogr_drzwi.html

  • 17. Data: 2011-04-07 17:07:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

    > Takie przepisy. Bo to mało idiotycznych przepisów?
    > Większość jest po to aby łatwiej się okradało lud pracujący miast i
    > wsi ;-)

    Ten przepis wsam raz nie jest idiotyczny tylko sensowny...

    pomieszczeni gdzie są odbiorniki gazowe muszą mieć wentylację. choćby po to
    aby nie zrobiłoś sie jakieś bum jak sie bezie powoli ulatniał gaz z
    instalacji.

  • 18. Data: 2011-04-07 17:08:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ŁC wrote:

> [...]
    > urządzenia typu C, mogą być instalowane w pomieszczeniach
    > mieszkalnych, niezależnie od rodzaju występującej w nich wentylacji,

    przeczytaj jeszcze raz...

    niezależnie od rodzaju występującej w nich wentylacji

    czyli ma ona wystepować

  • 19. Data: 2011-04-07 17:29:36
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Tak sensowny jak przymus zapinania pasów w aucie.
    Ale to już inna bajka.

  • 20. Data: 2011-04-07 18:02:49
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 7 Apr 2011 19:08:06 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > przeczytaj jeszcze raz...
    >
    > niezależnie od rodzaju występującej w nich wentylacji
    >
    > czyli ma ona wystepować

    Owszem, może być więc to także wentylacja mechaniczna.

    --
    ŁC
    Brak dowodu to nie dowód braku