    From: "brunet.wp" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wiercenie precyzyjne
    Date: Wed, 22 Nov 2017 19:26:12 +0100

    dyskusyjnych:bcb7c8eb-63f5-4c1c-82df-fd4693ee0689@go
    oglegroups.com...
    > Nie uda się Tobie w kazdej dece 6 otworów
    > nawiercić tak żeby do otworów w profilach
    > pasowały idalnie.
    > Jedynie jak ja to widzę to przyłapać deski po 2
    > śruby(1 góra jedna dół) i wtedy wiercić od
    > strony profila pozostałe 4 otwory. Jeszcze
    > proście deski przyłapać tak prowizorycznie od
    > tyłu
    > wkrętami(takimi do regipsów nawet) i wtedy jak
    > widzisz że wizualnie równo są wszystkie dechy na
    > danym przęśle to od strony profila wiercić w
    > dechach otwory pod śruby. Tym
    > sposobem dasz radę samodzielnie to zrobić bez
> [...]

    Deski są szerokie na 10cm, grubość 2,6cm, długości
    różne (zależnie od przęsła), ale głównie ok. 200cm
    (poza furtką, gdzie jest ok. 100cm).

    Odległość między dwiema sąsiadującymi śrubami to
    5cm (2,5cm od krawędzi deski), tak więc tutaj nie
    ma problemu z naniesieniem otworów na deski. Muszę
    tylko dokładnie złapać wymiar po długości deski -
    toż co do milimetra to zdejmę, nie ma cudów.

    Ale wszystko się okaże w praktyce. A jeśli nie, to
    będę musiał faktycznie przykładać sztachety do
    przęsła i wiercić jakoś przez profil.

    > Ps
    > Robisz to tak dość bardzo od d...y strony,
    > otwory w profilach jakieś widoczne nakrętki z
    > drugiej strony itp
    > A są dedykowane do właśnie takich zastosowań
    > wkręty które Tobie linkwałem
    > Zrobienie tego tymi wkretami to banalna prawa by
    > buł

    Wydaje mi się, że wkrętami byłoby trudniej. Ale
    główny powód zastosowania śrub zamkowych, to
    wiercenie w ocynkowanym przęśle, a tego chciałem
    zdecydowanie uniknąć. Otwory zostały wykonane
    przed ocynkowaniem.

    Widoczne nakrętki od strony posesji to faktycznie
    jest problem. Chciałem zastosować nakrętki
    kołpakowe, ale nie dało rady. Idą zwykłe nakrętki,
    ale może jeszcze coś się z nimi uda ciekawego
    wymyśleć (jakiś nakładki drewnopodobne, malowanie,
    ...).