    From: "KS" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: własna kostka betonowa
    Date: Sun, 19 Apr 2009 06:25:20 +0200

    > A tak na serio, to jak masz trochę wolnego czasu to baw się.
    > Pamiętaj, że w kostce ważne jest kruszywo.
    > Mój Libet jak się go cięło to miał takie kamyki w środku, u znajomego
    > kostka no-name cięła się leciutko i sypała się też leciutko.
    > Dobór mieszanki jest bardzo ważny.
    >
    > Powodzenia
    > Igus'

    Nie wiem jak inne, ale kostka z Libet-u ma wierzchnią warstwę z innego
    betonu (więcej grubych kamieni).
    Do formy zasypywany jest pierw beton o drobniejszym uziarnieniu, następnie
    jest on lekko zagęszczany uderzeniem stempla.
    (tu robi się miejsce na boton wierzchni) następnie dosypywany jest beton
    wierzchni.
    Potem całośc jest jest wibrowana pod ciśnieniem stempla.
    maszyna wyglada mniej wiecej tak:
    http://www.zenith.de/html_englisch_800x600/index-d.h
    tm
    Pozdrawiam